Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Przegląd wiadomości ze spółek, poniedziałek godz. 16

0
Podziel się:

Przegląd wiadomości ze spółek, poniedziałek 5 listopada godz. 16

Przegląd wiadomości ze spółek, poniedziałek 5 listopada godz. 16

ARCTIC PAPER

Strata netto Arctic Paper wyniosła w trzecim kwartale 2012 roku 1,48 mln zł - podała spółka w raporcie. Analitycy spodziewali się tymczasem 1,7 mln zł straty netto.

Rok wcześniej zysk netto Arctic Paper wyniósł ok. 34 mln zł. Jak przypomniano w raporcie, odnotowany zysk netto w III kwartale 2011 roku był konsekwencją wzrostu nadwyżki dodatnich różnic kursowych nad ujemnymi.

Zysk operacyjny spółki wyniósł w III kwartale 10,5 mln zł wobec konsensusu na poziomie 8,3 mln zł zysku EBIT.

EBITDA sięgnęła w tym okresie 41,8 mln zł, podczas gdy analitycy spodziewali się 38 mln zł zysku EBITDA.

Przychody Arctic Paper w III kwartale wyniosły 672,8 mln zł. Konsensus PAP zakładał przychody na poziomie 648 mln zł.

Jak poinformował, cytowany w raporcie, prezes spółki, Michał Jarczyński, trzeci kwartał 2012 roku był dla spółki bardzo podobny do II kwartału.

"Większość czynników makroekonomicznych wpływała na osiągane wyniki w podobny sposób, jak w minionych miesiącach. Popyt na wysokogatunkowe papiery graficzne utrzymywał się na relatywnie niskim poziomie. Letni okres wakacyjny spowodował - podobnie jak w minionych latach - spadek poziomu zamówień, szczególnie na papiery powlekane. Miało to odzwierciedlenie w spadku wykorzystania mocy produkcyjnych w tym segmencie" - skomentował prezes.

Dodał, że spółka nie odnotowała istotnych zmian w cenach celulozy, której notowania - zwłaszcza celulozy liściastej - utrzymywały się na wysokim poziomie.

Prezes podał również, że utrzymujący się wysoki kurs korony szwedzkiej do euro wpłynął niekorzystnie na wyniki osiągane w szwedzkich fabrykach grupy.

Marża zysku ze sprzedaży w III kwartale wyniosła 15,5 proc. w porównaniu do 15,3 proc. w analogicznym okresie poprzedniego roku.

"Główną przyczyną wzrostu marży zysku ze sprzedaży (...) był znacznie niższy poziom kosztów energii (głównie na skutek przychodów ze sprzedaży certyfikatów kogeneracji) częściowo skompensowany przez wzrost kosztów celulozy" - czytamy w raporcie.

W III kwartale 2012 roku koszty sprzedaży wyniosły 79,1 mln zł, co stanowi wzrost o 8,4 proc. rdr. Jak podała spółka, główną przyczyną wzrostu tych kosztów był wzrost kosztów transportu.

Koszty ogólnego zarządu w tym okresie sięgnęły poziom 17,7 mln zł, co oznacza spadek o około 0,3 proc. rdr.

W raporcie poinformowano, że wolumen sprzedaży w III kwartale wyniósł 206 tys. ton w porównaniu do 193 tys. ton w analogicznym okresie w poprzednim roku (wzrost o 6,7 proc.).

Wolumen sprzedaży w ciągu 9 miesięcy 2012 r. wyniósł 600 tys. ton w porównaniu do 574 tys. ton w ciągu 9 miesięcy poprzedniego roku (wzrost o 4,5 proc.).

Według stanu na koniec września 2012 roku zobowiązania krótkoterminowe wyniosły 813,6 mln zł, a zobowiązania długoterminowe 320,7 mln zł.

Po trzech kwartałach spółka ma 16,2 mln zł zysku netto, 41,6 mln zł zysku EBIT przy przychodach na poziomie 1,99 mld zł.

UPC

UPC Polska (łącznie z Aster), dostawca usług telewizji, internetu i telefonii, na koniec trzeciego kwartału 2012 roku miała 1.463.800 klientów, którzy korzystali z 2.559.800 usług, w tym 715.400 telewizji cyfrowej, 592.700 telewizji analogowej, 820.100 internetu i 431.600 telefonii - poinformowała w komunikacie prasowym UPC Polska.

Spółka podała, że w trzecim kwartale UPC przybyło niemal 15.400 klientów potrójnej usługi w porównaniu do drugiego kwartału.

"Obecnie już ponad 50 proc. abonentów UPC korzysta z pakietów dwóch lub trzech usług. Na koniec III kwartału liczba abonentów UPC Polska wyniosła 1.463.800. W trzecim kwartale najszybciej rosła usługa telewizji cyfrowej, która zyskała 26.500 użytkowników, a od początku roku już ponad 82.400. Obecnie z usług Telewizji Cyfrowej UPC korzysta 715.400 abonentów" - podano.

"Zwiększenie bazy abonentów telewizji cyfrowej skutkuje systematycznie malejącą liczbą klientów telewizji analogowej, która na koniec trzeciego kwartału stanowiła 592.700, o 46.000 mniej niż na koniec drugiego kwartału 2012 r." - napisała spółka.

Usługa internetowa zyskała w trzecim kwartale 10.500 abonentów, osiągając na 30 września 820.100 klientów. Oznacza to, że w ciągu roku internet w UPC zyskał prawie 33.300 nowych użytkowników. Obecnie 85 proc. użytkowników internetu UPC korzysta z prędkości 25 Mb/s lub wyższej.

W III kwartale 2012 r. telefonii UPC przybyło 14.100 nowych użytkowników. (PAP)

jow/ osz/ kuc/ bas/ je/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)