Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Przegląd wiadomości ze spółek, poniedziałek godz. 20

0
Podziel się:

Przegląd wiadomości ze spółek, poniedziałek 17 czerwca godz. 20

Przegląd wiadomości ze spółek, poniedziałek 17 czerwca godz. 20

PKN ORLEN

Zapisy na obligacje detaliczne PKN Orlen serii B złożyło ponad 2 tys. chętnych, tj. 3 razy więcej niż w przypadku serii A. Ponad 90 proc. zapisów na drugą serię obligacji płockiego koncernu złożyli inwestorzy indywidualni. Średnia kwota zakupu wyniosła około 100 tys. zł - podała w poniedziałek spółka.

Zarówno emisja obligacji serii A, jak i serii B obejmowała kwotę 200 mln zł. W ramach całego programu emisji płocki koncern planuje pozyskać ok. 1 mld zł.

PKN Orlen zaznaczył, że koszty stałe dla całego programu obejmujące doradztwo oraz przygotowanie i wydanie prospektu emisyjnego wyniosły około 2,5 mln zł. "Koszty promocji i inne koszty zmienne, które spółka poda po ich rozliczeniu po zakończeniu programu, nie zwiekszają znacząco łącznego kosztu finansowania" - podkreślił płocki koncern.

PKN Orlen wyjaśnił, że z uwagi na przekroczenie limitu obligacji oferowanych w serii B, zapisy złożone w dniach 11 i 12 czerwca będą podlegały redukcji.

"Nasze papiery dłużne trafiły zarówno do tych, którzy na rynku inwestycji kapitałowych czy lokat bankowych są od dłuższego czasu i obracają wysokimi kwotami jak i do najdrobniejszych inwestorów, którzy powierzyli nam swoje oszczędności okazując swoje zaufanie do stabilności i renomy Orlenu" - powiedział, cytowany w komunikacie PKN Orlen, prezes spółki Jacek Krawiec.

PKN Orlen przypomniał, że warunki emisji obligacji serii A i B były identyczne - zmienne oprocentowanie oparte o sumę WIBOR-u 6M powiększonego o marżę w wysokości 1,5 proc., wypłacane co 6 miesięcy. Papiery zostaną wykupione przez płocki koncern po 4 latach, w zależności od dnia emisji danej serii. Przed tym terminem inwestorzy będą mieli możliwość sprzedaży oraz kupna walorów na rynku Catalyst warszawskiej Giełdy Papierów Wartościowych.

VISA

Organizacja Visa Europe rozpoczęła ogólnopolską kampanię promującą płatności bezgotówkowe, w ramach której klienci otrzymają upominki za płatności kartą Visa dokonane w dowolnym sklepie sieci Carrefour - informuje firma w komunikacie. W ciągu dwóch miesięcy trwania programu, każda płatność dokonana za pośrednictwem kart Visa będzie nagradzana specjalnymi ofertami partnerów promocji, tj. blisko dwudziestu sieci ogólnopolskich, wśród których znajdują się: coffeeheaven, Multikino, Telepizza, empik.com i Sephora.

W ramach kampanii "Promocja upominkowa Visa", klienci płacący kartą Visa w sklepie Carrefour otrzymają kod, który - po przesłaniu SMS-em - umożliwi otrzymanie oferty od jednego z wielu partnerów handlowych promocji.

Jak podkreśla Visa, głównym celem kampanii jest pokazanie posiadaczom kart, jak proste, wygodne i korzystne jest płacenie kartą w przeciwieństwie do używania gotówki.

"Naszym strategicznym celem jest przyśpieszenie rozwoju obrotu bezgotówkowego w Polsce, z wszelkimi jego korzyściami zarówno dla gospodarki, jak i dla polskiego konsumenta" - stwierdziła cytowana w komunikacie wiceprezes Visa Europe i dyrektor generalna odpowiedzialna za Polskę, Czechy i Słowację Małgorzata O'Shaughnessy.

Informacje o wszystkich partnerach promocji oraz oferowanych upominkach można znaleźć na stronie internetowej www.visa.pl/carrefour.

Visa Europe to organizacja zajmująca się technologiami płatniczymi, stanowi własność instytucji członkowskich - banków oraz innych firm świadczących usługi płatnicze z 36 krajów Europy - i jest przez nie zarządzana. (PAP)

kam/ ana/ mki/ mb/ rbk/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)