Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Przegląd wiadomości ze spółek, poniedziałek godz. 20.30

0
Podziel się:

Przegląd wiadomości ze spółek, poniedziałek godz. 20.30

Przegląd wiadomości ze spółek, poniedziałek godz. 20.30

GRUPA ORBIS

Grupa Orbis ma po trzech kwartałach 2010 roku 10,11 mln zł zysku netto, przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 2,89 mln zł straty w analogicznym okresie 2009 roku - podała spółka w raporcie kwartalnym.

Zysk operacyjny grupy po trzech kwartałach wyniósł 36,4 mln zł wobec 41,4 mln zł zysku EBIT w analogicznym okresie 2009 roku. Przychody były na poziomie 619,1 mln zł w porównaniu z 655,52 mln zł po trzech kwartałach 2009 roku.

W samym III kwartale Orbis miał 13,15 mln zł zysku netto, przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 8,59 mln zł rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł w tym czasie 22,21 mln zł w stosunku do 26,56 mln zł przed rokiem, a przychody ukształtowały się na poziomie 222,92 mln zł w porównaniu do 238,65 mln zł.

Orbis podał w raporcie, że do zdarzeń niepowtarzalnych i jednorazowych mających miejsce w III kw. 2010 r. należy zaliczyć utworzony odpis aktualizujący wartość pożyczek (wraz z naliczonymi odsetkami) udzielonych PBP Orbis w wysokości 7,9 mln zł.

W okresie dziewięciu miesięcy 2010 r. zdarzeniem jednorazowym była także sprzedaż Orbis jednostki zależnej PBP Orbis oraz sprzedaż znaku towarowego przez spółkę Inter Bus.

Dodatkowo w okresie ciągu trzech kwartałów 2010 r. grupa poniosła koszty restrukturyzacji zatrudnienia w wysokości 6,2 mln zł.

VISTULA

Vistula Group miała w III kwartale 2010 roku 4,98 mln zł straty netto wobec 8,83 mln zł zysku w analogicznym okresie 2009 roku - podała spółka w raporcie kwartalnym.

Zarząd Vistula Group podkreśla w komentarzu do wyników, że na wynik netto z III kwartału 2009 roku wpływ miały zdarzenia jednorazowe.

"Należy zwrócić uwagę, iż eliminując zdarzenia jednorazowe z wyniku 2009 roku w kwocie + 14,3 mln PLN mamy do czynienia ze stratą netto w III kwartale 2009 roku na poziomie 5,4 mln PLN. Oznacza to, że wyniki osiągnięte w III kwartale br z wyłączeniem zdarzeń jednorazowych są o ok. 10 proc. wyższe od zeszłorocznych, co udało się osiągnąć pomimo widocznego w tym kwartale cofnięcia popytu konsumpcyjnego w segmencie jubilerskim" - napisano w raporcie.

Strata EBIT wyniosła w III kwartale 2010 1 mln zł, a zysk EBITDA 2,82 mln zł. W analogicznym okresie 2009 roku grupa miała 15,78 mln zł zysku EBIT i 20,03 mln zł EBITDA.

W III kwartale 2010 roku przychody grupy wyniosły 82,8 mln zł i były o 1,4 mln (1,6 proc.) niższe niż w analogicznym okresie roku poprzedniego.

"Ten nieznaczny spadek sprzedaży związany jest z funkcjonowaniem w ramach segmentu odzieżowego w okresie III kwartału 2009 roku sklepów licencyjnych oraz sklepów outletowych funkcjonujących w ramach krótkoterminowych umów najmu. Przychody tych kanałów w III kwartale 2009 roku wyniosły 3,8 mln PLN. W okresie III kwartału 2010 w związku z likwidacją magazynu wyrobów gotowych w Ostrowcu Świętokrzyskim funkcjonował outlet wyprzedażowy, którego przychody wyniosły 0,3 mln PLN" - napisano w komentarzu zarządu do wyników.

Vistula podała, że przychody grupy w segmencie odzieżowym w III kwartale 2010 roku spadły o 4,7 proc. rdr do 49,3 mln zł. Marża brutto na sprzedaży segmentu odzieżowego wyniosła w III kwartale 2010 roku 47,6 proc. w stosunku do 48,9 proc. przed rokiem.

W segmencie jubilerskim w III kwartale 2010 roku przychody spadły o 0,3 mln zł (0,8 proc. rdr) do 32,4 mln zł.

"(...) w związku z obniżeniem poziomu marży brutto związanego z wyższymi cenami zakupu surowców (głównie złota) oraz wyższymi kosztami operacyjnymi segmentu związanymi z rozbudową sieci sprzedaży zysk segmentu jubilerskiego w III kwartale 2010 roku wyniósł 5,5 mln PLN i był o 2,9 mln (34,8 proc.) niższy od zysku wypracowanego w III kwartale 2009 roku" - napisano, dodając, że wyniki tego segmentu zawierają także koszty rozpoczętej kampanii marketingowej, której efekty sprzedażowe będą widoczne w IV kwartale 2010 roku.

Vistula podała, że koszty ogólnego zarządu w III kwartale 2010 roku spadły o 9,9 proc. rdr do 10,5 mln zł. Koszty sprzedaży wyniosły 32,7 mln zł i były niższe o 2,6 mln zł (7,3 proc.) w stosunku do III kwartału 2009. Główny wpływ na obniżenie kosztów sprzedaży miała likwidacja nierentownych sklepów licencyjnych w segmencie odzieżowym oraz niższy poziom czynszów w wynajmowanych lokalach w związku z poprawą relacji walutowych. Jednocześnie w III kwartale 2010 roku zarząd zdecydował o zwiększeniu poziom wydatków na działania reklamowo-marketingowe do poziomu 2,5 proc. przychodów ze sprzedaży z 1,4 proc. dla porównywalnego okresu roku poprzedniego.

"Kontynuowany jest proces obniżania stałych kosztów funkcjonowania spółki poprzez optymalizację kosztów ogólnego zarządu i kosztów sprzedaży nie związanych ze sklepami, co przy realizowanych działaniach w zakresie rozwoju sieci sprzedaży oraz zwiększeniu realizowanych marż powinno trwale wpłynąć na poprawę wyników finansowych osiąganych przez Vistula Group w kolejnych okresach" - napisano w raporcie.

Na koniec III kwartału 2010 roku powierzchnia sprzedaży sieci detalicznej Vistula Group zwiększyła się do poziomu ok. 24 tys. m2, głównie z powodu rozwoju w obszarze segmentu jubilerskiego.

Od początku roku grupa uruchomiła 12 z 15 planowanych na ten rok salonów firmowych.

Po trzech kwartałach 2010 roku Vistula Group ma 3,87 mln zł straty netto, 10,82 mln zł EBIT, 22,9 mln zł EBITDA i 246,5 mln zł przychodów. W analogicznym okresie 2009 roku grupa miała 9,94 mln zł zysku netto, 29,88 mln zł zysku operacyjnego, 43,1 mln zł EBITDA i 304,2 mln zł przychodów. (PAP)

pel/ gsu/ je/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)