Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Przegląd wiadomości ze spółek, środa godz.15

0
Podziel się:

Przegląd wiadomości ze spółek, środa godz. 15

Przegląd wiadomości ze spółek, środa godz. 15

ARMATURA KRAKÓW

Jeszcze w tym roku do Armatury wpłynie 49,5 mln zł od Makro Cash and Carry Polska z tytułu sprzedaży nieruchomości - poinformowała Armatura w komunikacie. Z pierwotnej umowy sprzedaży wyłączono część działek, w związku z czym jej ogólna wartość obniżyła się o 9,4 mln zł, do 76 mln zł netto.

Armatura Kraków oraz Armatoora SA i wspólnik Spółka komandytowa, spółka zależna od Armatury Kraków, podpisały aneks do umowy z Makro Cash and Carry Polska z października 2008 roku, kiedy to Armatura Kraków zawarła z Makro Cash and Carry Polska umowę przedwstępną sprzedaży prawa wieczystego użytkowania nieruchomości o łącznej powierzchni 7,3707 ha za 85,4 mln zł netto.

Zgodnie z aneksem z 8 grudnia, z przedmiotu umowy zostały wyłączone dwie działki o łącznym obszarze 1,0121 ha, co zmniejszyło obszar nieruchomości objętych umową z Makro do 6,3586 ha. Jednocześnie łączna cena sprzedaży nieruchomości zmniejszyła się o 9,4 mln zł, do 76 mln zł netto.

"Zdecydowaliśmy się na wyłączenie obszaru ok. 1 ha z umowy z Makro w celu uatrakcyjnienia możliwości ewentualnej sprzedaży pozostałych nieruchomości. Pozostawienie tego terenu w dyspozycji Armatury jest zbieżne z oczekiwaniami potencjalnych zainteresowanych nabyciem tych terenów, ponieważ zapewni to ewentualną możliwość ich powiązania komunikacyjnego z przyległym centrum handlowym. Dzięki temu spodziewamy się uzyskać lepszą cenę przy jej ewentualnej sprzedaży, co będzie rozważane w najbliższej przyszłości" - poinformował cytowany w komunikacie Konrad Hernik, prezes Armatury Kraków.

Na mocy aneksu został przedłużony do 31 lipca 2010 roku termin zawarcia umowy przyrzeczonej z Makro.

Ustalono także ostateczne terminy spłaty pozostałej części kwoty z tytułu sprzedaży nieruchomości. Do tej pory Makro wpłaciło Armaturze zadatek o wartości 35,4 mln zł netto. Pozostałą część ceny, 49,532 mln zł, Armatura otrzyma w formie zaliczki w dwóch ratach: 10 mln zł do 15 grudnia 2009 roku oraz 30,6 mln zł do 22 grudnia.

ASSECO POLAND

Skonsolidowany backlog Asseco Poland na 2010 rok wynosi obecnie 1,5 mld zł, w tym oprogramowanie i usługi własne to ok. 1,157 mld zł - poformował na konferencji prasowej prezes spółki Adam Góral. Jednostkowy portfel zamówień na przyszły rok wynosi 492 mln zł, w tym na rozwiązania własne 421 mln zł.

DOLNOŚLĄSKIE SUROWCE SKALNE

Spółka Dolnośląskie Surowce Skalne, której prospekt we wtorek został zatwierdzony przez KNF, chce pozyskać z oferty ok. 126 mln zł netto - poinformowała spółka w prospekcie emisyjnym.

DSS zaoferuje 2,4 mln akcji zwykłych na okaziciela serii C. Oferta dojdzie do skutku,jeśli inwestorzy zapiszą się na co najmniej 1,2 mln akcji.

Book building odbędzie się w dniach 9-11 grudnia. 11 grudnia podana zostanie cena emisyjna, tego dnia spółka przedstawi też podział na transze. W dniach 14-17 grudnia odbędą się zapisy inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych. Do 23 grudnia nastąpi zakończenie oferty i przydział akcji.

Po ofercie nowi akcjonariusze będą mieli 30,2 proc. akcji DSS, przy założeniu, że objęte zostaną wszystkie zaoferowane akcje.

DSS pieniądze pozyskane z rynku zamierza wydać na spłatę kredytu związanego z uruchomieniem i rozbudową kopalni w Piławie Górnej oraz na przejęcie spółki Łużycka Kopalnia Bazaltu Księginki w Lubaniu.

Na zakup 99,15 proc. akcji ŁKB spółka planuje przeznaczyć 91,2 mln zł; część tej kwoty będzie pochodziła z emisji, a część z kredytów.

Oferującym akcje firmy w publicznej ofercie jest Ipopema Securities.

Spółka Dolnośląskie Surowce Skalne jest dostawcą kruszyw łamanych dla największych projektów infrastrukturalnych w kraju, w tym przede wszystkim do budowy dróg ekspresowych i autostrad. Swój udział w rynku szacuje na 8,5 proc.

KOLPORTER

Kolporter zrezygnował ze sprzedaży sieci 900 saloników prasowych, ponieważ nie otrzymał satysfakcjonującej oferty - poinformował PAP wiceprezes Kolporter Holding Grzegorz Maciągowski.

"Nie sprzedajemy saloników, ponieważ nie otrzymaliśmy satysfakcjonującej oferty" - powiedział PAP wiceprezes.

"Będziemy rozwijać to sami, projekt jest absolutnie rentowny" - dodał.

W październiku Grupa Kolporter informowała, że zainteresowanie inwestycją w sieć 900 saloników prasowych wyraziło kilkanaście firm i funduszy inwestycyjnych zarówno z Polski, jak i innych krajów Unii Europejskiej.

Należący do grupy Kolporter Sieci Handlowe szukał branżowego lub finansowego inwestora dla sieci 900 saloników prasowych i chciał sprzedać część lub całość udziałów w tej sieci.

Spółka podała wówczas, że możliwe są dwa scenariusze - jeśli znajdzie inwestora zainteresowanego zakupem części udziałów w sieci saloników prasowych, to dzięki pozyskanym środkom będą wspólnie rozwijać tę sieć sprzedaży, a jeśli spółka otrzyma atrakcyjną ofertę na zakup całości sieci saloników, to na pewno ją rozważy.

Sieć saloników prasowych Kolportera sprzedaje m.in. prasę, papierosy, prepaidy, słodycze, napoje, baterie, artykuły tytoniowe i zabawki oraz oferuje klientom usługi dodatkowe: lotto i opłatę domowych rachunków.

KOMPUTRONIK

Komputronik prognozuje dwucyfrowy wzrost sprzedaży w 2009 r. Udział spółki w rynku laptopów wzrósł w III kw. do 12 proc., czyli o 4 punkty proc. r/r - podał Komputronik w komunikacie prasowym.

"Zarząd Komputronik SA prognozuje, że w całym 2009 roku uzyska dwucyfrowy wzrost przychodów w porównaniu do 2008 roku, co należałoby uznać za znaczący sukces w kontekście spadków sprzedaży na całym polskim rynku IT" - napisano w komunikacie.

Spółka poinformowała w komunikacie, że decyzja o koncentracji na sprzedaży komputerów przenośnych zaowocowała wzrostem sprzedaży tych produktów w okresie od stycznia do listopada br. w porównaniu z analogicznym okresem 2008 r.

"Według instytutu GfK Polonia, który monitoruje rynek sprzedaży detalicznej m.in. branży IT, udział Komputronik SA w tym segmencie wzrósł w III kw. br. do 12 proc., a zatem był o 4 proc. większy niż rok wcześniej. W tym okresie Komputronik SA zanotował ponad 30-procentowy wzrost sprzedaży notebooków, podczas gdy cały polski rynek skurczył się o 18,1 proc. w odniesieniu do danych z 2008 roku" - napisano w komunikacie.

"Dobre wyniki Komputronik SA kontrastują z danymi dotyczącymi całego polskiego rynku notebooków, który w omawianym okresie zanotował spadek sprzedaży rzędu 20-25 proc." - dodano.

Spółka podała, że uzyskanie dodatniej dynamiki umożliwiły decyzje podjęte przez zarząd w II poł. 2008 r. oraz na początku 2009 r. Przyjęta wówczas strategia polegała na utrzymaniu bliskiej współpracy z trzema czołowymi producentami notebooków na polskim rynku, przy jednoczesnym zwiększeniu zaangażowania w sprzedaż laptopów innych znanych marek, takich jak: Acer, Lenovo i Sony. Dodatkowym katalizatorem wzrostów było wprowadzenie do oferty na rynek detaliczny notebooków marki Dell.

"Przyjęta strategia będzie kontynuowana w 2010 r. poprzez dalsze poszerzanie oferty w taki sposób, aby klientom firmy zapewnić maksymalną dostępność produktów jak najlepiej dopasowanych do ich potrzeb. Celem planowanych działań rynkowych, poza wzrostem sprzedaży notebooków mierzonym w sztukach, jest również wzrost ceny jednostkowej produktów. Umiejętność właściwej prezentacji zalet komputerów o lepszej jakości pozwoliły, na przestrzeni ostatnich miesięcy, podnieść średnią cenę sprzedaży o ponad 10 proc." - napisano.

"Co prawda w październiku i listopadzie spółka zanotowała ok. 5-procentowe spadki przychodów licząc rok do roku, jednak w związku ze średnimi spadkami w branży ok. 20-30 proc. Spółka nadal zwiększa swój całkowity udział w rynku" - dodano.

W ciągu ostatnich 12 miesięcy liczba dostępnych produktów w ofercie Komputronika wzrosła z około 17 tys. do około 22 tys.

W okresie od stycznia do listopada sieć salonów Komputronika powiększyła się o 45 nowych placówek. W tym okresie osiem salonów Komputronik zostało przeniesionych do nowych, lepszych lokalizacji i zlikwidowano pięć salonów, które nie spełniały kryteriów rentowności narzuconych poszczególnym placówkom. Obecnie sieć salonów Komputronik - własnych, franczyzowych oraz partnerskich - liczy ponad 300 punktów na terenie całego kraju.

NOBLE BANK

Noble Bank zawarł 8 grudnia umowę kupna 100 proc. akcji spółki GMAC Bank Polska, która świadczy usługi m.in. z zakresu kredytów na detaliczny i hurtowy zakup samochodów nowych i używanych - podał Noble Bank w komunikacie.

"Łączna cena nabycia wskazanych w umowie akcji została określona, jako 95 proc. kwoty wartości księgowej, która zostanie wskazana przez audytora w sprawozdaniu finansowym Banku na dzień Zamknięcia Transakcji. W umowie wskazano, że owa wartość księgowa na dzień 31 lipca 2009 r. wynosi 130.821.946 zł" - napisano w raporcie.

Noble Bank podał w komunikacie, że podpisana umowa umocni pozycję Noble Bank i Getin Bank w obszarze kredytów samochodowych w Polsce.

"GETIN Bank oprócz obsługi wszystkich istniejących już umów zawartych przez GMAC Bank Polska, będzie również odpowiedzialny za sprzedaż kredytów samochodowych dla nowych klientów. Finansowanie nowych kredytów detalicznych zostało przez GMAC Bank zawieszone w październiku tego roku. Oba banki zapewniają, że operacja przejmowania umów przebiegnie płynnie i liczą, że podpisana umowa stworzy obu firmom oraz ich pracownikom nowe możliwości" - napisano w komunikacie prasowym.

Podpisana umowa obejmuje nabycie 9.872.629 akcji banku o wartości nominalnej 2 zł każda.

"Ta transakcja jest dla nas bardzo ważna z punktu widzenia strategii dalszego rozwoju banku jako lidera rynku kredytów samochodowych" - powiedział cytowany w kommunikacie Krzysztof Rosiński, prezes GETIN Holding i członek zarządu GETIN Banku oraz Noble Banku.

"Umowa odzwierciedla naszą stałą koncentrację na rynku finansowania samochodów i wierzymy, że kontrakt, który podpisaliśmy w zeszłym miesiącu z GM oraz ten, który podpisaliśmy dzisiaj z GMAC będzie miał silny, pozytywny wpływ, nie tylko na nasz wzrost sprzedaży, ale także na naszą pozycję na rynku. Przez ostatnie 12 miesięcy pokazaliśmy nasze zaangażowanie względem dilerów samochodowych w całym kraju, udowadniając im, że ten rynek jest strategicznie ważny dla naszego banku" - dodał.

GMAC Bank SA działa w Polsce od 1996 roku. Jego łączne aktywa na koniec 2008 roku wynosiły ponad 630 milionów złotych. W Polsce GMAC Bank obsługuje ponad 70 dilerów samochodowych.

Suma bilansowa GMAC Bank Polska na koniec października 2009 r. wyniosła 442 mln zł. (na podstawie niezbadanych danych finansowych sporządzonych zgodnie z ustawą z 29 września 1994 o rachunkowości).

Wśród warunków zawieszających jest m.in. uzyskanie zgody UOKiK i KNF na nabycie akcji banku.

MCI

MCI zamierza kupić od Immoventures, swojego głównego udziałowca, 10 mln akcji spółki ABC Data Holding za łączną cenę 23,4 mln zł do 30 kwietnia 2010 roku - podał MCI w komunikacie.

"MCI będzie zobowiązana do zapłaty ceny nabycia akcji w ciągu 7 dni od daty podpisania umowy przenoszącej własność akcji. Zgodnie z zapisami ww. umowy MCI zobowiązuje się do zapłaty za ww. akcje, na żądanie Immoventures, w formie zaoferowania do objęcia przez Immoventures akcji MCI z nowej emisji po cenie 5,09 zł/akcję" - napisano w komunikacie.

Umowa zobowiązująca do sprzedaży akcji ABC została zawarta 7 grudnia.

Kupno przez MCI akcji ABC to efekt decyzji zarządu MCI o uporządkowaniu struktury właścicielskiej ABC, w związku z przygotowywanym procesem przeprowadzenia oferty publicznej tej spółki.

Immoventures Sp. z o.o. wraz z Tomaszem Czechowiczem objęli akcje ABC w drodze konwersji obligacji zamiennych ABC Data Holding SA, które zostały objęte i opłacone wkładami pieniężnymi w momencie finalizacji przez MCI transakcji nabycia ABC Data Sp. z o.o. w grudniu 2007 roku. (PAP)

morb/ ana/ pel/ ana/ pif/ morb/ gsu/ ana/ morb/ bas/ bos/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)