Przegląd wiadomości ze spółek, środa 17 lipca godz. 20.15
KGHM
70 tys. metrów sześciennych powietrza na minutę to docelowa wydajność szybu wentylacyjnego wdechowego SW-4, który został w środę połączony z wyrobiskami kopalni ZG Polkowice-Sieroszowice
Szyb wentylacyjny wdechowy SW-4 o średnicy 7,5 metra będzie miał docelową głębokość 1216 m. Dzięki niemu możliwe będzie dostarczanie o wiele większej ilości powietrza do chodników górniczych kopalni, z którymi w środę został połączony. Udało się to po ośmiu latach od rozpoczęcia jego budowy.
W pierwszym etapie po dokonaniu połączenia będzie szybem będzie płynąć powietrze w ilości ok. 10 tys. metrów sześciennych na minutę. Pod koniec 2014 roku, po zakończeniu prac w szybie, ilość powietrza zwiększy się dwukrotnie, natomiast docelowo jego wydajność wyniesie 70 tys. metrów sześciennych na minutę.
Jak poinformował w środę prezes zarządu Przedsiębiorstwa Budowy Kopalń PeBeKa, które jest głównym wykonawcą przedsięwzięcia, Jacek Kulicki, szyb SW-4 jest strategiczną inwestycją dla ciągłości wydobycia w KGHM Polska Miedź. "Znacząco poprawi warunki wentylacyjno-klimatyczne oraz zapewni większą efektywność przewietrzania chodników kopalni ZG Polkowice-Sieroszowice. W ten sposób umożliwi dotarcie do najgłębszych złóż miedzi w rejonie Głogowa Głębokiego Przemysłowego" - wyjaśnił Kulicki.
Pierwsze prace budowlane związane z szybem SW-4 rozpoczęły się w 2005 roku.
PORT LOTNICZY WROCŁAW
Port Lotniczy Wrocław zmienia swój logotyp. Przez następne lata będzie nim znak autorstwa grafika Krzysztofa Pilcha. Jego praca wygrała z ponad 350 zgłoszeniami z Polski i ze świata, które brały udział w konkursie.
Nowy znak zastąpił poprzednie logo, które było kojarzone z Portem Lotniczym Wrocław przez 8 ostatnich lat. Inspiracją do jego stworzenia był charakterystyczny falisty dach terminalu, przypominający wprawione w ruch klawisze fortepianu.
Jak twierdzi autor zwycięskiego projektu Krzysztof Pilch, najbardziej zależało mu na tym, aby w prostej formie oddać unikatowy charakter wrocławskiego terminalu. "Chciałem również pokazać pozytywne emocje związane z ideą latania, stąd w projekcie samolot wznoszący się do lotu" - dodał.
Jak twierdzi dyrektor ds. marketingu i sprzedaży Portu Lotniczego Wrocław Jarosław Sztucki, nowy logotyp w jasny sposób sygnalizuje, że na lotnisku we Wrocławiu sporo się zmieniło. "To nowy obiekt, nowa jakość latania ze stolicy Dolnego Śląska, a teraz też nowy znak graficzny" dodał Sztucki.
Do konkursu na nowe logo wrocławskiego lotniska wpłynęło ponad 350 prac z Polski i zagranicy. Swoje propozycje zgłaszali zarówno profesjonalni graficy, jak i amatorzy. Oceną projektów zajęła się komisja, w której uczestniczyli przedstawiciele lotniska, specjaliści od wizerunku, graficy oraz projektanci - praktycy.
Autor zwycięskiego logotypu jest absolwentem Wydziału Grafiki i Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi, mieszka i pracuje w Sandomierzu. Na co dzień zajmuje się projektowaniem identyfikacji wizualnych, grafiki wydawniczej, animacji oraz multimediów i stron internetowych. Jego praca będzie wykorzystywana w materiałach promocyjnych wrocławskiego lotniska.
Patronat nad konkursem objęło stowarzyszenie Design it Poland, promujące polskie wzornictwo przemysłowe. (PAP)
kwa/ pad/