Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Przegląd wiadomości ze spółek, środa godz. 20.15

0
Podziel się:

Przegląd wiadomości ze spółek, środa 17 lipca godz. 20.15

Przegląd wiadomości ze spółek, środa 17 lipca godz. 20.15

KGHM

70 tys. metrów sześciennych powietrza na minutę to docelowa wydajność szybu wentylacyjnego wdechowego SW-4, który został w środę połączony z wyrobiskami kopalni ZG Polkowice-Sieroszowice

Szyb wentylacyjny wdechowy SW-4 o średnicy 7,5 metra będzie miał docelową głębokość 1216 m. Dzięki niemu możliwe będzie dostarczanie o wiele większej ilości powietrza do chodników górniczych kopalni, z którymi w środę został połączony. Udało się to po ośmiu latach od rozpoczęcia jego budowy.

W pierwszym etapie po dokonaniu połączenia będzie szybem będzie płynąć powietrze w ilości ok. 10 tys. metrów sześciennych na minutę. Pod koniec 2014 roku, po zakończeniu prac w szybie, ilość powietrza zwiększy się dwukrotnie, natomiast docelowo jego wydajność wyniesie 70 tys. metrów sześciennych na minutę.

Jak poinformował w środę prezes zarządu Przedsiębiorstwa Budowy Kopalń PeBeKa, które jest głównym wykonawcą przedsięwzięcia, Jacek Kulicki, szyb SW-4 jest strategiczną inwestycją dla ciągłości wydobycia w KGHM Polska Miedź. "Znacząco poprawi warunki wentylacyjno-klimatyczne oraz zapewni większą efektywność przewietrzania chodników kopalni ZG Polkowice-Sieroszowice. W ten sposób umożliwi dotarcie do najgłębszych złóż miedzi w rejonie Głogowa Głębokiego Przemysłowego" - wyjaśnił Kulicki.

Pierwsze prace budowlane związane z szybem SW-4 rozpoczęły się w 2005 roku.

PORT LOTNICZY WROCŁAW

Port Lotniczy Wrocław zmienia swój logotyp. Przez następne lata będzie nim znak autorstwa grafika Krzysztofa Pilcha. Jego praca wygrała z ponad 350 zgłoszeniami z Polski i ze świata, które brały udział w konkursie.

Nowy znak zastąpił poprzednie logo, które było kojarzone z Portem Lotniczym Wrocław przez 8 ostatnich lat. Inspiracją do jego stworzenia był charakterystyczny falisty dach terminalu, przypominający wprawione w ruch klawisze fortepianu.

Jak twierdzi autor zwycięskiego projektu Krzysztof Pilch, najbardziej zależało mu na tym, aby w prostej formie oddać unikatowy charakter wrocławskiego terminalu. "Chciałem również pokazać pozytywne emocje związane z ideą latania, stąd w projekcie samolot wznoszący się do lotu" - dodał.

Jak twierdzi dyrektor ds. marketingu i sprzedaży Portu Lotniczego Wrocław Jarosław Sztucki, nowy logotyp w jasny sposób sygnalizuje, że na lotnisku we Wrocławiu sporo się zmieniło. "To nowy obiekt, nowa jakość latania ze stolicy Dolnego Śląska, a teraz też nowy znak graficzny" dodał Sztucki.

Do konkursu na nowe logo wrocławskiego lotniska wpłynęło ponad 350 prac z Polski i zagranicy. Swoje propozycje zgłaszali zarówno profesjonalni graficy, jak i amatorzy. Oceną projektów zajęła się komisja, w której uczestniczyli przedstawiciele lotniska, specjaliści od wizerunku, graficy oraz projektanci - praktycy.

Autor zwycięskiego logotypu jest absolwentem Wydziału Grafiki i Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi, mieszka i pracuje w Sandomierzu. Na co dzień zajmuje się projektowaniem identyfikacji wizualnych, grafiki wydawniczej, animacji oraz multimediów i stron internetowych. Jego praca będzie wykorzystywana w materiałach promocyjnych wrocławskiego lotniska.

Patronat nad konkursem objęło stowarzyszenie Design it Poland, promujące polskie wzornictwo przemysłowe. (PAP)

kwa/ pad/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)