Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Przegląd wiadomości ze spółek, wtorek godz. 15

0
Podziel się:

Przegląd wiadomości ze spółek, wtorek 19 listopada godz. 15

Przegląd wiadomości ze spółek, wtorek 19 listopada godz. 15

AMICA

Amica liczy, że uda jej się przejąć część rynku po bankructwie wrocławskiego producenta sprzętu AGD, FagorMastercook. Spore nadzieje wiąże też z rynkiem rosyjskim, gdzie w przyszłym roku będzie wprowadzać nowe kategorie produktów - okapy i zmywarki. W 2014 r. nie planuje zwiększać mocy produkcyjnych. Pod koniec pierwszego kwartału zaprezentuje strategię na kolejne lata.

"Na rynku polskim 200 tys. kuchni rocznie sprzedawanych przez Mastercooka jest już niedostępnych. Zapasy są sprzedane, ktoś musi tę lukę uzupełnić. W ponieważ jesteśmy liderem, będziemy chcieli z tego skorzystać. Właśnie nowelizujemy nasz budżet na 2014 rok pod tym kątem, dotychczasowe założenia nie uwzględniały tej luki" - powiedział na konferencji prasowej wiceprezes spółki Wojciech Kocikowski.

Dodał, że już widoczny jest wzrost popytu na produkowane przez spółkę kuchnie.

Amica liczy, że problemy europejskiego producenta AGD pozwolą jej też dynamiczniej rozwinąć sprzedaż na rynkach zagranicznych, gdzie był on obecny, w tym we Francji i Hiszpanii.

Firma nie wypowiada się na temat ewentualnego przejęcia upadłych zakładów. Z dystansem podchodzi do tej kwestii, tłumacząc to zawiłościami prawnymi i długotrwałym procesem.

"My musimy szukać dostępu do rynków. Moce produkcyjne są wtórną rzeczą. A na razie nie widać, byśmy mieli skokowo zwiększyć sprzedaż kuchni" - informuje wiceprezes.

W 2013 roku produkcja będzie porównywalna rok do roku. Wyniesie 1.080.000-1.100.000 wobec 1.060.000 sztuk rok temu.

"W przyszłym roku, po zwiększeniu mocy w październiku tego roku i przy założeniu powtórzenia wyniku produkcji, mielibyśmy jakieś 150 tys. wolnych mocy" - szacuje wiceprezes.

Dodaje, że w razie potrzeby można też zwiększyć produkcję, uruchamiając dodatkowe zmiany.

W przyszłym roku spółka nie planuje zwiększać mocy.

"CAPEX nie powinien w 2014 r. przekroczyć 35-40 mln zł. To jednak nie uwzględnia ewentualnych wydatków akwizycyjnych" - powiedział Kocikowski.

Amica z optymizmem patrzy na rynek rosyjski, mimo że w trzecim kwartale zanotowała tam spadek marży w związku ze zmianami kursów walut. Spółka na skutek zmian kursowych we wrześniu i październiku wprowadziła tam podwyżkę cen produktów o 5-6 proc., co przełoży się na ograniczenie spadku marży w czwartym kwartale.

"Na rynku rosyjskim nie widać negatywnych tendencji. W przyszłym roku w Rosji raczej nie będzie gorzej niż w tym roku. Rentowność na tamtym rynku powinna wzrosnąć" - powiedział Kocikowski.

Przedstawiciele Amiki informują, że tamtejszy rynek rośnie wolniej niż rok temu, ale wciąż widoczne są tam wyraźne dynamiki. Rynek kuchni do zabudowy notuje 20-proc. wzrost rok do roku. Słabiej przedstawia się natomiast sytuacja w przypadku kuchni wolnostojących. Tu sprzedaż pozostaje na stabilnym poziomie.

"W 2014 r. zamierzamy agresywniej promować w Rosji nowe kategorie produktowe - zmywarki i okapy. Wiążemy z tym duże nadzieje" - ocenia wiceprezes.

Dobrze spółka ocenia też swoją sprzedaż na Ukrainie.

"W drugim półroczu wykażemy ponad 20-proc. wzrost obrotów rok do roku na tym rynku. Weszliśmy do nowych sieci. Perspektywy przyszłego roku wyglądają jeszcze lepiej" - ocenia wiceprezes.

Również sprzedaż na rynku francuskim może wyraźnie się zwiększyć w kolejnym roku.

"We Francji i na Białorusi sprzedajemy w tym roku mało. Wygląda na to, że w 2014 r. sprzedaż we Francji będzie rozwijać się dynamiczniej niż na Białorusi" - powiedział Kocikowski.

Pozytywnie wygląda również sprzedaż w Niemczech i Skandynawii, spadają natomiast udziały Amiki w rynku czeskim i słowackim.

Amica pod koniec pierwszego kwartału będzie gotowa do przedstawienia strategii na kolejne lata. Prace nad dokumentem mają zakończyć się w okolicach lutego, w marcu miałby on zostać przedstawiony rynkowi.

"Mam nadzieję, że odniesiemy się w nim m.in. do kwestii akwizycji" - poinformował Kocikowski.

Podtrzymał, że na ewentualne przejęcia spółka byłaby gotowa wydać ok. 150 mln zł.

InPost

Prywatny operator pocztowy InPost i Ruch SA zawarły porozumienie o współpracy. W kioskach Ruchu będzie można skorzystać z oferty usługi pocztowej i odebrać awizowaną przesyłkę - poinformował Integer w komunikacie.

"Odbiór awizowanej przesyłki InPost będzie docelowo możliwy w 2000 własnych placówkach Ruchu oraz około 3000 punktach partnerskich Ruch na terenie całego kraju" - napisano w raporcie.

Usługa InPost będzie uruchamiana sukcesywnie. Kioski, w których będzie oferowana usługa, zostaną oznaczone logotypami InPost.

Tym samym sieć InPost zostanie rozszerzona do 6700 punktów.

"(...) jeszcze we wrześniu zakładaliśmy, że do końca 2013 roku uruchomionych zostanie około 2000 POK, podczas, gdy już teraz wiemy, że wynik ten uda się znacząco przewyższyć" - poinformował cytowany w komunikacie Rafał Brzoska, prezes Integer.pl.

ORANGE

Orange zakończył przebudowę i gruntowną modernizację sieci komórkowej w Poznaniu. Rozbudowa i modernizacja rozpoczęła się w lipcu, trwała cztery miesiące, obejmując kolejno wszystkie dzielnice miasta, a także sąsiednie miejscowości. Jak poinformowała Maria Piechocka z Biura Prasowego Orange Polska, dzięki temu zdecydowanie zwiększyła się prędkość mobilnego dostępu do internetu oraz jego zasięg i jakość, zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz budynków.

"Wzrost liczby nadajników oraz zastosowanie sprzętu najnowszej generacji wpłynęło także na podniesienie jakości połączeń telefonicznych, a niebawem umożliwi uruchomienie usług w technologii LTE" - podała.

Jak dodała, liczba stacji bazowych obsługujących klientów Orange w Poznaniu i okolicach wzrosła o ponad 60 proc. Przed modernizacją było ich 589., a obecnie jest 946. W rezultacie zasięg sieci GSM wewnątrz jak i na zewnątrz budynków obejmuje 100 proc. mieszkańców, natomiast zasięg sieci UMTS wewnątrz budynków obejmuje 96,8 proc., a na zewnątrz 100 proc., mieszkańców Poznania. (PAP)

rpo/ morb/ pad/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)