Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Przegląd wiadomości ze spółek, wtorek godz.15.30

0
Podziel się:

Przegląd wiadomości ze spółek, wtorek 2 sierpnia godz. 15.30

Przegląd wiadomości ze spółek, wtorek 2 sierpnia godz. 15.30

EMPORIUM

Spółka Emporium, właściciel sieci restauracji Paparazzi, wejdzie do alternatywnego systemu obortu w środę, 3 sierpnia - poinformowała GPW w komunikacie.

Na rynek trafi 400 tys. praw do akcji serii C spółki o wartości nominalnej 0,10 zł każda.

W 2010 r. Emporium osiągnęło przychody ze sprzedaży na poziomie 9,9 mln zł i stratę netto na poziomie 0,48 mln zł.

Prognozy finansowe zakładają, że 2011 r. zakończy się obrotami na poziomie 10,7 mln zł i stratą wynoszącą 1,3 mln zł. Dodatni wynik netto ma się pojawić od roku 2012.

Po przeprowadzeniu oferty prywatnej akcji serii C większościowym akcjonariuszem pozostaje Lagoon Leisure Investments, który posiada 59 proc. akcji. Dotychczasowe akcje serii A i B zostały objęte lock-upem na okres jednego roku.

Emporium powstała w 1997 r., a w 2011 r. została przekształcona w spółkę akcyjną. W skład grupy wchodzi Emporium oraz Sonland, będąca właścicielem lokalu istniejącego już w Warszawie. Spółka posiada sieć pięciu koktajl-barów klasy premium.

ID MARKETING

ID Marketing chce w 2013 r. mieć ponad 10 proc. udziału w rynku przesyłek adresowych i zdobyć pozycję lidera w dystrybucji druków bezadresowych. Spółka planuje przejęcie na rynku polskim, rozmawia też z Ruchem w sprawie dystrybucji prasy.

"W perspektywie dwóch lat chcielibyśmy przekroczyć 10 proc. udziału w rynku przesyłek adresowych i uzyskać pozycję lidera rynku druków adresowych w Polsce" - powiedział na konferencji prasowej Jarosław Zawadzki, prezes spółki.

"W Czechach i Słowacji mamy ponad 50 proc. udziału w rynku bezadresowym. Skupimy się zatem na ekspansji na rynku adresowym w tych krajach" - dodał.

ID Marketing zakupiła w lipcu po 100 proc. udziałów w TNT Czechy oraz TNT Słowacja. Wartość transakcji łącznie przekroczyła 30 mln euro. Zdaniem prezesa ID Marketing, akwizycja pomoże w silnym wejściu na rynek usług pocztowych w Czechach i Słowacji.

"W najbliższych trzech latach nie planujemy ekspansji na kolejne rynki zagraniczne, skupimy się na rozwoju organicznym spółki. W tym albo w przyszłym roku planujemy dokonanie akwizycji w Polsce" - powiedział Robert Kusiak, przewodniczący rady nadzorczej spółki i jednocześnie jej większościowy akcjonariusz.

Kusiak powiedział, że spółka nie planuje debiutu giełdowego w perspektywie przyszłego roku. Jednak, że fundusz private eqiuty Krokus, który posiada 49 proc. kapitału zakładowego w ID Marketing, zdecyduje się sprzedać swoje akcje przez giełdę.

"Jedną z dróg wyjścia inwestora finansowego ze spółki jest sprzedaż akcji poprzez giełdę. Na pewno nie nastąpi to jednak w przyszłym roku" - poinformował.

Spółka planuje inwestycje w nowe technologie związane z dystrybucją prasy elektronicznej oraz przesyłkami kurierskimi.

"Chcemy zainwestować w nowe technologie i rozszerzyć działalność na przesyłki kurierskie oraz dystrybucję prasy elektronicznej. W tej ostatniej sprawie prowadzimy rozmowy z Ruchem. Są one w zaawansowanym stadium" - powiedział Kusiak.

ID Marketing jest prywatnym operatorem pocztowym, prowadzącym dystrybucję adresową i bezadresową na terenie Polski, Czech i Słowacji.

Spółka dysponuje obecnie 49 placówkami w Polsce, z których 4 tys. kolporterów dociera do 7 mln gospodarstw domowych.

Lipcowa transakcja oznacza przejęcie w Czechach i na Słowacji łącznie 21 placówek z 9 tys. kolporterów obsługujących ok. 1,8 mld przesyłek rocznie.

51 proc. akcji spółki znajduje się w posiadaniu Roberta Kusiaka, a 49 proc. w portfelu funduszu private equity Krokus.

IMMOFINANZ GROUP

Immofinanz Group kupiła w centrum Lublina działkę budowlaną o powierzchni 29.297 m kw. w celu budowy centrum handlowego "Galeria Zamek". Wartość transakcji nie zostanie ujawniona - poinformowała spółka w komunikacie prasowym.

"Również i w tym roku Polska potwierdziła swoją wysoką pozycję, jako motor gospodarki w regionie Europy Środkowo-Wschodniej oraz UE. Znajduje to odzwierciedlenie także m.in. w pomyślnym rozwoju handlu detalicznego, który w coraz większym stopniu przyciąga międzynarodowych detalistów. Na tym tle pozytywna realizacja transakcji sprzedaży w Lublinie i planowany przez nas projekt deweloperski centrum handlowego jest dla nas znaczącym kamieniem milowym" - powiedział, cytowany w komunikacie, Eduard Zehetner, przewodniczący zarządu Immofinanz Group.

W komunikacie podano, że spółka zakłada możliwość rozpoczęcia prac budowlanych wiosną 2012 r. Otwarcie planowane jest w roku 2013.

Immofinanz jest w Polsce właścicielem około 356,500 m kw. powierzchni brutto, w tym 62 proc. powierzchni biurowej i 24 proc. handlowej. Spółka ma 456 najemców w siedmiu miastach.

Najwięcej nieruchomości należących do spółki znajduje się w Warszawie.

Stan wynajmu powierzchni handlowej w 2010 wyniósł 100 proc., powierzchni magazynowej 96 proc., a powierzchni biurowej 94,1 proc.

W rękach polskich inwestorów znajduje się 4 proc. kapitału Immofinanz.

Kapitalizacja rynkowa spółki wynosi 34 mld euro.

NFI EMPIK MEDIA & FASHION

NFI Empik Media & Fashion kupuje pakiet kontrolny 70 proc. udziałów spółki Gandalf, prowadzącej internetową księgarnię, za łączną kwotę 12 mln złotych - podała grupa EMF w komunikacie prasowym.

Umowa inwestycyjna przewiduje kontynuację zarządzania spółką przez twórców Gandalf - Anettę Wilczyńską i Pawła Goszczyńskiego.

"Dodatkowo, w ramach podpisanej umowy inwestycyjnej, EMF zagwarantował sobie prawo odkupienia, a mniejszościowemu udziałowcowi prawo zbycia, pozostałych udziałów Gandalf w ramach opcji put/call, począwszy od 2015 r." - napisano w komunikacie.

Gandalf będzie operacyjnie funkcjonować w ramach E-commerce Services, wchodzącej w skład Grupy Empik.

"Dzięki nabyciu księgarni Gandalf, której istotną część działalności stanowi dystrybucja podręczników - EMF/Empik zbuduje swoją pozycję na tym rynku. Dotychczas udział podręczników w sprzedaży Empiku był minimalny. Warto podkreślić, że rynek podręczników w Polsce ma wartość 1 mld złotych i w ostatnich latach rósł systematycznie, zarówno ze względu na liczbę wydawanych tytułów, wielkość nakładów, jak również przychody ze sprzedaży. Dlatego zdecydowanie chcemy w nim partycypować. EMF ma know-how oraz potencjał inwestycyjny i sprzedażowy, które pozwolą w krótkim czasie zwiększyć obroty Gandalfa oraz jego udział w rynku" - powiedział cytowany w komunikacie Maciej Szymański, prezes Grupy Empik Media & Fashion.

Empik podał, że przejęcie spółki pozwoli na wykorzystanie synergii. EMF/Empik zbuduje pozycję rynkową w kategorii podręczników, wykorzystany zostanie potencjał sprzedażowy i rozpoznawalność marki Empik/empik.com oraz Smyk/smyk.com do zwiększenia sprzedaży Gandalfa, głównie w kategorii podręczników i produktów około-edukacyjnych. Wykorzystane zostaną fizyczne punkty zamówień oraz odbioru w sieci salonów Empik, oraz docelowo platforma logistyczna Empiku (magazyn centralny, dystrybucja). Spółki chcą zbudować wspólną, multi-kanałową bazę klientów internetowych i tradycyjnych. Gandalf będzie miał dostęp do finansowania EMF.

Gandalf Sp. z o.o. prowadzi księgarnię internetową w Polsce, jest zdecydowanym liderem w dystrybucji podręczników szkolnych w Internecie, z ofertą ponad 180 tys. produktów i rocznymi obrotami na poziomie 21 mln złotych.

EMF podał w komunikacie, że przejęcie Gandalf wpisuje się w strategię rozwoju kanału sprzedaży internetowej grupy. W kwietniu 2010 r., poprzez spółkę zależną Empik, EMF nabył większościowy pakiet udziałów w Virtualo Sp. z o.o. działającego na rynku e-booków i audio-booków. W lutym 2011 roku grupa przejęła większościowy pakiet akcji w spółce e-Muzyka, zajmującej się dystrybucją muzyki cyfrowej na polskim rynku, a w maju pakiet kontrolny akcji w spółce GRY-OnLine.

PRAGMA FAKTORING

Akcjonariusze Pragma Faktoring zdecydują 5 września o przeniesieniu z kapitału zapasowego i wypłacie w formie dywidendy niemal 10,5 mln zł zysku spółki z lat 2006-2010. Wysokość dywidendy przypadająca na jedną akcję wynosić będzie 4,09 zł - podała Pragma Faktoring w komunikatach.

"Zarząd Pragma Faktoring ocenia pozytywnie wniosek akcjonariusza Pragma Inkaso wypłaty w ramach dywidendy zysku z lat ubiegłych w wysokości 10 mln złotych. Spółka po rozliczeniu wezwania na 100 proc. akcji ogłoszonego przez Pragma Inkaso, a realizowanego przez Pragma Faktoring (jako nabywającą akcje własne w celu umorzenia) posiada kilkanaście mln zł gotówki. Jednocześnie poziom środków obrotowych zwiększy się dodatkowo o kwotę 5 mln złotych wynikającą z kredytu w rachunku bieżącym (...)" - poinformowano w uzasadnieniu do uchwały.

"W tym stanie rzeczy spółka posiada środki do dalszego zwiększania akcji sprzedażowej, a posiadane nadwyżki może przeznaczyć na wypłatę dywidendy. Przyczyni się to jednocześnie do realizacji jednego z celów jaki postawił sobie zarząd, tj. do zwiększenia rentowności kapitałów własnych spółki" - dodano.

Zdaniem zarządu decyzja w sprawie podziału zysków z lat ubiegłych nie wpłynie na zmniejszenie dynamiki wzrostu wyników finansowych spółki.

"Po wypłacie dywidendy zadłużenie oprocentowane Pragma Faktoring nie przekroczy 100 procent kapitałów własnych spółki. Dzięki temu będziemy posiadać zdolność do zwiększenia zadłużenia wraz ze wzrostem skali działalności" - powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, Tomasz Boduszek, prezes spółki.

W kwietniu 2011 r. akcjonariusz większościowy Pragma Inkaso ogłosił wezwanie na sprzedaż akcji Pragma Faktoring w celu ich umorzenia. W ten sposób wobec 934.090 akcji z 3,5 mln łącznej ilości akcji została zainicjowana procedura umorzenia.

Zgodnie z treścią uchwały z prawa do otrzymania dywidendy ma zostać wyłączonych 934.090 akcji własnych posiadanych przez spółkę.

Proponowany dzień dywidendy to 12 września br., a proponowany termin wypłaty dywidendy to 16 września br.

QUERCUS TFI

Aktywa zarządzane przez Quercus TFI spadły na koniec lipca do 2.007,3 mln zł - podał Quercus w komunikacie.

"Na wartość aktywów pod zarządzaniem składało się 1.678,3 mln zł aktywów siedmiu subfunduszy Quercus Parasolowy SFIO, 160,3 mln zł w funduszu Quercus Absolute Return FIZ, 150,4 mln zł w funduszu Quercus Absolutnego Zwrotu FIZ oraz 18,3 mln zł aktywów w ramach usługi asset management (bez uwzględnienia środków zainwestowanych w subfundusze Quercus Parasolowy SFIO)" - napisano w komunikacie.

Quercus podał, że w tych danych nie uwzględniono środków pozyskanych z emisji certyfikatów inwestycyjnych funduszu inwestycyjnego zamkniętego Quercus Absolutnego Zwrotu FIZ, odbywającej się w okresie lipiec - sierpień 2011 r.

Miesiąc wcześniej aktywa wynosiły 2,15 mld zł.

TOYA

Toya, spółka działająca na rynku artykułów przemysłowych, w ramach oferty publicznej akcji przydzieliła niemal 9,3 mln akcji, z czego blisko 8,6 mln akcji inwestorom instytucjonalnym oraz ponad 671 tys. inwestorom indywidualnym. Pozyskane z emisji 25,9 mln zł spółka zamierza przeznaczyć na realizację najważniejszych celów strategicznych - podała Toya w komunikacie prasowym.

Toya podała, że udział nowych akcjonariuszy w łącznej liczbie akcji spółki po ofercie będzie kształtował się na poziomie 12,4 proc.

"Naszą ofertę przeprowadzaliśmy w warunkach trudnej sytuacji na rynkach kapitałowych. Dlatego zdecydowaliśmy się na wariant oferty pozwalający na pozyskanie środków w wysokości, jaka zapewni nam możliwość realizacji naszych kluczowych celów strategicznych w najbliższym okresie, przy jednoczesnym niewielkim zmniejszeniu udziałów obecnych akcjonariuszy w spółce" - powiedział, cytowany w komunikacie, Grzegorz Pinkosz, prezes Toya.

"Kapitał od inwestorów giełdowych wzmocni potencjał rozwoju Grupy Toya zarówno w Polsce, jak i na rynkach międzynarodowych. Wejście na GPW i stanie się spółką publiczną oznaczać będzie dla nas również większą przejrzystość, istotną w kontaktach z naszymi kontrahentami, a także łatwiejszy dostęp do kapitału w przyszłości" - dodał.

Wcześniej Toya informowała, że szacunkowe wpływy z emisji mogą wynieść od 77 mln zł do 120,7 mln zł netto. Oferta publiczna spółki miała objąć 28.103.060 nowo emitowanych akcji zwykłych na okaziciela serii C.

Działalność Toya obejmuje projektowanie produktów, zlecanie i nadzór jakościowy nad ich produkcją oraz dystrybucję pod własnymi markami poprzez sieć sprzedaży na rynku krajowym i zagranicznym - w krajach Europy Środkowej, Południowej i Wschodniej, na Bałkanach oraz w krajach Azji Południowo-Wschodniej, Australii i Oceanii, Afryki Północnej, Ameryki Centralnej i Południowej.

Grupa kapitałowa Toya wypracowała w 2010 r. przychody w wysokości ponad 189,1 mln zł wobec blisko 167,2 mln zł rok wcześniej. Zysk netto z działalności handlowej w tym okresie wyniósł blisko 21,3 mln zł wobec 12,5 mln zł w 2009 roku. (PAP)

pel/ osz/ jow/ asa/ ksz/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)