Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Przegląd wiadomości ze spółek, wtorek godz. 16

0
Podziel się:

Przegląd wiadomości ze spółek, wtorek 26 października godz. 15

Przegląd wiadomości ze spółek, wtorek 26 października godz. 15

BANK MILLENIUM

Zysk netto grupy Banku Millennium w trzecim kwartale 2010 roku wyniósł 76,3 mln zł, podczas gdy rok wcześniej bank miał stratę w wysokości 87 mln zł - poinformował bank w komunikacie. Zysk banku okazał się nieznacznie powyżej oczekiwań rynku, który spodziewał się, że wyniesie on 72 mln zł.

Oczekiwania dziesięciu biur maklerskich co do zysku netto za III kwartał wahały się od 59 mln zł do 79 mln zł.

Wynik odsetkowy banku w III kwartale wyniósł 239,1 mln zł i okazał lekko powyżej oczekiwań analityków, którzy liczyli, że wyniesie on 230 mln zł (w przedziale oczekiwań 220-245 mln zł).

Wynik z prowizji w III kwartale 2010 roku wyniósł 135,4 mln zł i był lekko poniżej szacunków rynku, który spodziewał się 139 mln zł (oczekiwania wahały się od 135 mln zł do 142 mln zł).

Odpisy z tytułu utraty wartości kredytów wyniosły w trzecim kwartale 2010 roku 50,7 mln zł. Rynek oczekiwał tymczasem odpisów na poziomie 66 mln zł.

CARREFOUR POLSKA

Carrefour Polska stawia na rozwój sieci franczyzowej, w przyszłym roku planuje otworzyć 200 osiedlowych sklepów franczyzowych Carrefour Express. W kolejnych latach tempo otwarć w tym segmencie może być podobne - poinformowali przedstawiciele spółki na spotkaniu prasowym.

"Rozwój franczyzy jest dla nas strategicznym kierunkiem rozwoju. Nasz plan jest bardziej ambitny niż ogłaszaliśmy jeszcze w maju. W przyszłym roku naszym celem jest otwarcie 200 osiedlowych sklepów franczyzowych Carrefour Express" - powiedział Francois Vincent, dyrektor Carrefour Polska ds. rozwoju franczyzy.

"W kolejnych latach mamy zamiar rozwijać tę sieć w podobnym tempie 200 sklepów rocznie" - powiedział Jean Anthoine, prezes Carrefour Polska.

Wcześniej spółka zapowiadała uruchamianie w 2011 roku i w kolejnych latach 100 placówek rocznie.

Obecnie Carrefour ma około 60 sklepów tego typu. Do końca tego roku sieć franczyzowa ma liczyć 80 placówek.

Docelowo sieć Carrefour Express ma objąć cały kraj, ma być obecna także w mniejszych miejscowościach.

ACTION

Action podpisał z Centrum Projektów Informatycznych MSWiA umowę na "Dostawę urządzeń brzegowych dla potrzeb wdrożenia aplikacji informatycznych realizowanych w ramach projektów prowadzonych przez CPI MSWiA, w tym aplikacji Zintegrowanego Modułu Obsługi Końcowego Użytkownika, wpierającej zadania z obszaru wydawania dowodów osobistych, ewidencji ludności i aktów stanu cywilnego" - poinformowało CPI MSWiA. Z informacji PAP wynika, że wartość kontraktu to 8 mln zł brutto.

Wcześniej Action był wśród firm, które podpisały z CPI MSWiA umowę ramową, a udzielenie obecnego zamówienia nastąpiło w wyniku przeprowadzenia postępowania szczegółowego.

Na mocy umowy dystrybutor IT dostarczy zestawy komputerowe oraz czytniki kart dla województwa lubelskiego, małopolskiego, świętokrzyskiego, podkarpackiego, pomorskiego, wielkopolskiego, zachodniopomorskiego, lubuskiego oraz dostarczy karty inteligentne do Departamentu Ewidencji Państwowych i Teleinformatyki MSWiA.

Aplikacja ZMOKU jest częścią projektu pl.ID - polska ID karta, który zakłada wdrożenie elektronicznego dowodu osobistego umożliwiającego uwierzytelnienie i identyfikację obywatela w systemach teleinformatycznych administracji publicznej. Aplikacja ta będzie wykorzystywana przez urzędników w celu obsługi nowych dowodów osobistych, ewidencji ludności oraz aktów stanu cywilnego. Urządzenia brzegowe - komputery oraz czytniki kart - dostarczone w ramach zawartych umów, usprawnią pracę urzędników w gminach. Jak poinformowało CPI dostarczone czytniki kart, które będą wyposażone w tzw. PinPad, pozwolą w przyszłości na uwierzytelnienie się obywatela w systemach administracji publicznej, a także na odczytanie danych zamieszczonych w części elektronicznej nowych dowodów tożsamości.

ART NEW MEDIA

Art New Media do końca 2011 roku chce przenieść się na główny parkiet. Spółka jest zainteresowana rozwojem w obszarze PR. W tej chwili kupuje papiery notowanej na NewConnect Liberty Group. Obecnie ma ponad 30 proc. akcji firmy, docelowo zamierza osiągnąć ok. 50-proc. udział w jej akcjonariacie.

"Jesteśmy zainteresowani przejściem na główny parkiet. Myślę, że do przenosin mogłoby dojść pod koniec 2011 roku" - powiedział PAP prezes spółki Andrzej Wysocki.

Również w przyszłym roku firma zamierza wprowadzić na rynek NewConnect podmiot działający na zasadzie funduszu inwestycyjnego.

"Zajmowałby się on inwestowaniem w dzieła klasy inwestycyjnej osobistości polskiej sztuki współczesnej starszego i średniego pokolenia" - poinformował prezes.

W tej chwili spółka prowadzi działania mające umocnić pozycję grupy poprzez wejście w nowy segment rynku.

"Chcemy rozbudowywać grupę i poszerzać działalność o ogólny PR. Zamierzamy rozwijać nowy obszar, konsolidując podmioty z branży. Pierwszym krokiem jest kupno akcji Liberty Group" - powiedział Wysocki.

Firma poinformowała w poniedziałek, że zwiększyła udział w akcjonariacie Liberty Group do 30,2 proc.

"Docelowo chcielibyśmy mieć ok. 50 proc. akcji Liberty Group. Mamy pomysł, w jaki sposób wykorzystać możliwości spółki Art New Media w połączeniu z działaniami firm typowo PR-owych. Zamierzamy efektywnie łączyć świat biznesu ze światem sztuki" - powiedział Wysocki.

Dodał, że w przyszłości spółka zamierza kupować inne firmy z branży PR-owej.

Podstawową działalnością Art New Media jest obrót dziełami sztuki. Spółka sprzedaje dzieła sztuki zakupione na rachunek własny oraz na zasadzie komisu. Firma prowadzi galerię przy Krakowskim Przedmieściu w Warszawie. Świadczy też usługi związane z włączaniem sztuki w proces komunikacji marketingowej. Przedstawiciele spółki oceniają, że duże firmy, organizując spotkania z klientami czy pracownikami, coraz chętniej nawiązują do sztuki.

Niedawno spółka informowała o zakupie ekranów diodowych wysokiej rozdzielczości, o łącznej powierzchni 300 mkw., za kwotę 762.000 USD.

"Nowe multimedia to przestrzeń, w której działają również współcześni artyści. Chcemy łączyć technikę ze sztuką. Tego typu ekrany są pożądane na rozmaitych imprezach. Wyświetlany na nich przekaz uatrakcyjnia imprezy i stanowi ich uzupełnienie. Mamy grono zaprzyjaźnionych kreatywnych realizatorów, jesteśmy w stanie zaproponować ciekawą ofertę" - powiedział Wysocki.

Dodał, że około 15 listopada ekrany będą przetransportowane do kraju i gotowe do użytku. Spółka ma już kilka zamówień na ten rok na organizację oprawy wizualnej do eventów.

W 2009 roku Art New Media miał 182,9 tys. zł straty netto i 1,9 mln zł przychodów. Rok wcześniej firma miała 53,2 tys. zł zysku netto i 1,4 mln zł przychodów. (PAP)

morb/ ana/ gsu/ ana/ pel/ seb/ drag/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)