Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Przegląd wiadomości ze spółek, wtorek godz. 20

0
Podziel się:

Przegląd wiadomości ze spółek, wtorek godz. 20

Przegląd wiadomości ze spółek, wtorek godz. 20

BIPROMET

Bipromet wykona dla ArcelorMittal Galati modernizację e-filtru instalacji odpylania gazów, za niemal 16 mln zł - poinformował Bipromet w komunikacie.

Bipromet podpisał z ArcelorMittal Galati SA umowę, w ramach której wykona "Modernizację e-filtru instalacji odpylania gazów pierwotnych taśmy spiekalniczej Nr 4, pod klucz (wraz z systemem gaszenia pożarów)".

Wartość umowy wynosi netto 15.976.400 zł, a termin jej realizacji ustalono na 29 sierpnia 2011 r.

ENERGOPOL-POŁUDNIE

Jupiter NFI sprzedał wszystkie posiadane akcje Energopolu-Południe, czyli 2.088.755 papierów, uprawniających do 18,8 proc. głosów na WZA spółki - poinformował Energopol w komunikacie.

Spółka podała, że akcje zostały sprzedane w transakcjach pakietowych 29 października 2010 roku.

MAXIMUS

Maximus obniżył prognozy na 2010 rok i obecnie szacuje, że będzie miał 150 tys. zł straty netto, a nie zysk, jak planował wcześniej - poinformowała spółka we wtorkowym komunikacie.

"Zarząd podjął taką decyzję z powodu czynników niezależnych od Spółki, głównie niesprzyjających warunków atmosferycznych w trakcie całego roku takich jak powodzie. W związku z powyższym prace budowlane i remontowe w trakcie tego roku zostały znacząco opóźnione. Ponadto Zarząd zrezygnował ze sprzedaży towarów nisko marżowych takich jak siatka z włókna szklanego, chemia budowlana, profile i narożniki, co zgodnie z prognozą finansową na 2010 rok miało zagwarantować Spółce przychody na poziomie 1 500 000,00 zł" - napisano w komunikacie.

"Zarząd w odniesieniu do prognoz na 2010 r. zawartych w dokumencie informacyjnym szacuje uzyskanie przychodów na poziomie 680.000,00 zł, w związku z tym nie jest możliwe osiągnięcie progu rentowności i zysku netto za rok 2010 i rok 2010 zamknie się stratą w wysokości 150.000,00 zł" - dodano.

TVN

W październiku 2010 roku całodobowy udział kanału TVN w rynku spadł do 17,1 proc. z 19,0 proc. rok wcześniej - podał TVN w komunikacie prasowym, na podstawie danych Nielsen Audience Measurement.

Całodobowy udział Polsatu w październiku zmniejszył się do 14,2 proc. z 15,0 proc., udział TVP1 spadł do 18,3 proc. z 19,6 proc., a TVP2 wzrósł do 14,8 proc. z 13,9 proc.

W peak-time (18.00-23.00) w październiku udział kanału TVN zmniejszył się do 20,8 proc. z 22,9 proc. W tym czasie oglądalność Polsatu spadła do 14,8 proc. z 16,3 proc., TVP1 wzrosła do 19,8 proc. z 19,6 proc., a TVP2 wzrosła do 17,1 proc. z 15,9 proc.

W październiku oglądalność kanału TVN w komercyjnej grupie docelowej (16-49 lat) całodobowo spadła do 18,6 proc. z 20,5 proc. rok wcześniej, a w peak-timie zmniejszyła się do 21,5 proc. z 23,9 proc.

W przypadku Polsatu całodobowo udział w grupie komercyjnej spadł do 16,4 proc. z 17,6 proc., zaś w peak-timie zmniejszył się do 17,1 proc. z 18,7 proc. TVP1 zmniejszyła udział całodobowo do 15,0 proc. z 16,6 proc., a w peak-timie zwiększyła do 17,5 proc. z 17,1 proc. Udział TVP2 całodobowo wzrósł do 13,6 proc. z 12,7 proc., a w peak-timie wzrósł do 15,6 proc., z 14,6 proc.

W przypadku grupy docelowej TVN, (czyli 16-49 lat, miasta 100 tys. plus)
udział kanału TVN całodobowo spadł w październiku do 21,3 proc. z 25,3 proc., a w peak-timie spadł do 25,4 proc. z 30,2 proc. rok wcześniej.

ZPC OTMUCHÓW

ZPC Otmuchów podpisał z Fokata Holdings Limited umowę kupna 96,3 proc. udziałów spółki Jedność Sp. z o.o, producenta pellet zbożowych i ziemniaczanych. Wartość umowy to 13,93 mln zł - poinformowała spółka w komunikacie. Otmuchów chce wykorzystać zagraniczne kanały dystrybucji spółki Jedność do sprzedaży eksportowej własnych produktów.

"Spółka Jedność 50 proc. sprzedaży realizuje poza Polską. Chcemy wykorzystać kanały dystrybucji tej firmy na rynkach zagranicznych dla naszych pozostałych produktów, nie związanych ze słonymi przekąskami" - powiedział PAP Bernard Węgierek, prezes ZPC Otmuchów.

Otmuchów podał w komunikacie, że akwizycję sfinansuje ze środków pozyskanych z emisji akcji serii D.

Jedność Sp. z o.o. z siedzibą w miejscowości Wschowa jest wiodącym producentem pellet zbożowych i ziemniaczanych na rynku krajowym i europejskim.

Pellety stanowią kluczowy składnik prażynek, których producentem jest Otmuchów. Spółka ta chce poprzez przejęcie Jedności wzmocnić swoją pozycję na rynku słonych przekąsek oraz zdywersyfikować sprzedaż poprzez wzrost sprzedaży realizowanej poza rynkiem detalicznym w segmencie B2B.

"Rynek przekąsek się zmienia, są coraz większe oczekiwania, by te produkty były zdrowe, zawierały mniej tłuszczu. Chcemy nadążać za potrzebami rynku" - powiedział Węgierek.

"W tej chwili produkujemy prażynki, ale w tych produktach jest mało wartości dodanej. Dzięki temu przejęciu przesuwamy się o szczebel wyżej, będziemy produkować pellet będący surowcem dla prażynek i będziemy mieli większy wpływ na sposób produkcji" - dodał.

Po 9 miesiącach tego roku Jedność Wschowa ma 16,383 mln zł przychodów, 2,742 mln zł EBITDA i 1,515 mln zł zysku netto.

W 2009 roku spółka miała 20,63 mln zł przychodów ze sprzedaży, 3,423 mln zł zysku EBITDA oraz 969 tys. zł zysku netto.

Otmuchów w niedawnej ofercie publicznej sprzedał 4.250.000 akcji serii D nowej emisji oraz 1.340.000 istniejących akcji serii B. Wartość oferty (łącznie ze sprzedawanymi akcjami już istniejącymi) sięgnęła 75,47 mln zł.

Spółka informowała, że większość środków z emisji, 39,75 mln zł, planuje przeznaczyć na zwiększenie zdolności produkcyjnych, modernizację zakładów i magazynów, natomiast 17,5 mln zł przeznaczy na akwizycje.

ZPC Otmuchów osiągnęły w 2009 roku 140,5 mln zł przychodów, 15,1 mln zł EBITDA oraz 9,6 mln zł zysku netto. Prognoza zamieszczona w prospekcie emisyjnym przewiduje, że w 2010 roku przychody wzrosną do 160,8 mln zł, EBITDA do 18,1 mln zł, a zysk netto do 12,8 mln zł.

ZPC Otmuchów to producent prywatnych marek w kategoriach: tradycyjne wyroby cukiernicze, wyroby śniadaniowe i słone przekąski dla międzynarodowych koncernów spożywczych i sieci handlowych. Otmuchów produkuje także pod własnymi brandami słodycze, ptasie mleczko, żelki, chrupki oraz płatki kukurydziane i zbożowe. Produkty pod markami sieci handlowych stanowią w niektórych kategoriach 80 proc. produkcji Otmuchowa. (PAP)

pam/ jtt/ seb/ ana/ pel/ mki/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)