Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

PSL chce walczyć z PO o głosy przedsiębiorców

0
Podziel się:

PSL zamierza walczyć ze stereotypem partii, która zajmuje się tylko
rolnictwem; ludowcy chcą sięgnąć po głosy przedsiębiorców, których zawiodła - ich zdaniem - PO.

PSL zamierza walczyć ze stereotypem partii, która zajmuje się tylko rolnictwem; ludowcy chcą sięgnąć po głosy przedsiębiorców, których zawiodła - ich zdaniem - PO.

"Nasz elektorat się wykrusza. Musimy szukać nowej niszy. Trudno by nam było walczyć o nastawiony roszczeniowo elektorat PiS. Łatwiej o głosy przedsiębiorców, których Platforma mocno rozczarowała. Kiedyś posłowie PO mogli się chwalić w kręgach biznesowych, z jakiej są partii. Teraz to raczej obciach" - powiedział PAP wpływowy polityk PSL.

Minister w kancelarii premiera Tomasz Jędrzejczak (PSL) powiedział PAP, że Stronnictwo ma wiele do zaoferowania przedsiębiorcom, dlatego chce do nich "skierować swoją ofertę".

"Już teraz PSL kojarzy się z dobrym gospodarowaniem. Rolnik to rodzaj przedsiębiorcy, który musi przeprowadzić proces produkcji, a potem marketingu i sprzedaży" - zauważył.

Według szefa rady naczelnej ugrupowania Jarosława Kalinowskiego ludowcy będą chcieli wspólnie z Centrum im. Adama Smitha "pokazać potrzebę podjęcia działań adresowanych do segmentu małych i średnich firm".

Kalinowski powiedział PAP, że PSL od kliku lat próbuje walczyć ze stereotypem partii, która zajmuje się wyłącznie rolnictwem. "Nie sztuką jest być partią drugiego wyboru, ale pierwszego" - zaznaczył.

Pytany, czy nie obawia się zarzutu, że PSL chce odbierać głosy koalicyjnej Platformie, Kalinowski odpowiedział: "Współpracujemy razem, ale każda partia ma swoją autonomię"

O tym, że PSL jest dla przedsiębiorców partią drugiego wyboru przekonywał podczas sobotniego posiedzenia Rady Naczelnej szef ugrupowania Janusz Piechociński - wynika z informacji PAP.

Według źródeł zbliżonych do kierownictwa partii, Piechociński w przemówieniu w części posiedzenia zamkniętej dla mediów powołał się na badania socjologiczne wskazujące na PSL jako partię drugiego wyboru dla 20 proc. przedsiębiorców. Piechociński nawoływał, by pokazywać związki PSL z przedsiębiorcami i argumentował, że o głosy przedsiębiorców warto zabiegać, bo są oni największą grupą wyborców, którzy nie wiedzą na kogo głosować.

Gospodarka była głównym tematem obradującej w sobotę w Warszawie rady naczelnej PSL. Piechociński wezwał podczas obrad polityków samorządowych tej partii do przeprowadzenia dyskusji na temat wsparcia przedsiębiorczości na nadzwyczajnych posiedzeniach rad gmin, powiatów i sejmików województw.

Jak wyjaśnił dyskusja powinna dotyczyć relacji między samorządem a przedsiębiorcami i możliwości wsparcia przedsiębiorczości. (PAP)

gł/ par/ jbr/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)