Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Radom: Po półrocznej przerwie wznowiono remont dworca kolejowego

0
Podziel się:

Po półrocznej przerwie wznowiono we wtorek remont dworca kolejowego w Radomiu.
W związku ze zmianą wykonawcy, inwestycja zostanie zakończona z ponad rocznym opóźnieniem. Dworzec
ma być oddany do użytku przed wakacjami.

Po półrocznej przerwie wznowiono we wtorek remont dworca kolejowego w Radomiu. W związku ze zmianą wykonawcy, inwestycja zostanie zakończona z ponad rocznym opóźnieniem. Dworzec ma być oddany do użytku przed wakacjami.

Jak poinformowała PAP Paulina Jankowska z zespołu prasowego PKP SA, zgodnie z harmonogramem prace mają być zakończone do 20 maja. Zastrzegła, że dworzec musi jeszcze m.in. przejść odbiór techniczny i dlatego będzie oddany do użytku pod koniec czerwca. Do wykonania zostały jeszcze prace wykończeniowe wewnątrz budynku i na placu dworcowym.

W ramach remontu gruntownie odnowione zostaną elewacje dworca, ale przy zachowaniu ich historycznego rysu z lat 80. XIX wieku. Utrzymane zostaną także architektoniczne detale i tablice pamiątkowe. Wykonana zostanie iluminacja budynku.

Wymieniony będzie: dach, okna i drzwi. Zmieni się także wnętrze wraz z poczekalnią i kasami. Zostaną zmienione posadzki oraz instalacje elektryczne, teletechniczne i sanitarne. Planuje się też budowę toalet dla podróżnych. Obiekt ma być przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Dla poprawy bezpieczeństwa zainstalowany będzie monitoring.

Remont dworca kolejowego w Radomiu rozpoczął się w czerwcu 2011 roku, a według początkowych planów miał zakończyć się w pierwszym kwartale 2012 r.

Roboty początkowo prowadził Mostostal Białystok, jednak ze względu na duże opóźnienia w realizacji inwestycji jesienią ub. roku PKP odstąpiły od umowy z tym wykonawcą. W grudniu ub. roku zdecydowano, że remont dokończy SKB sp. z o.o. Spółka Komandytowa. Obecnie PKP szacują, że remont będzie kosztował w sumie 10,5 mln zł.

Budynek radomskiego dworca wybudowano według projektu Adolfa Schimmelpfenniga, polskiego architekta niemieckiego pochodzenia, autora m.in. dworca kolejowego Łódź Fabryczna. Budynek powstał ok. 1885 r. podczas budowy Iwanogrodzko-Dąbrowskiej Linii Kolejowej. Poddano go renowacji na początku lat 90. XX wieku. (PAP)

ilp/ je/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)