Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Region kujawsko-pomorski pomoże najsłabszym i najzdolniejszym uczniom

0
Podziel się:

Zajęcia wyrównawcze dla najsłabszych uczniów, stypendia dla najzdolniejszych i
dokształcanie nauczycieli przewiduje program edukacyjny finansowany przez samorząd województwa
kujawsko-pomorskiego. Program rusza od nowego roku szkolnego.

Zajęcia wyrównawcze dla najsłabszych uczniów, stypendia dla najzdolniejszych i dokształcanie nauczycieli przewiduje program edukacyjny finansowany przez samorząd województwa kujawsko-pomorskiego. Program rusza od nowego roku szkolnego.

Pomoc obejmie młodzież na wszystkich poziomach kształcenia: od przedszkolaków do maturzystów.

"W tym roku szkolnym rusza nasz największy, jak dotąd, program adresowany do szkół podstawowych, którego założeniem jest nowoczesne, zindywidualizowane podejście do każdego spośród najmłodszych uczestników systemu kształcenia, dzieci trzech pierwszych klas podstawówek. Dzięki temu będziemy zarówno skutecznie szlifować szkolne diamenty, czyli rozwijać zainteresowania szczególnie uzdolnionych uczennic i uczniów, jak i właściwie pomagać tym młodym ludziom, dla których pierwsze lata szkolne oznaczają trudną walkę o dotrzymanie kroku rówieśnikom" - zapowiedział marszałek województwa kujawsko-pomorskiego Piotr Całbecki.

Program obejmie ponad 40 tys. dzieci uczęszczających do prawie 500 placówek w ponad stu miastach i gminach całego regionu. Samorząd zapłaci za zajęcia pozalekcyjne, zajęcia wyrównawcze i terapeutyczne oraz szkolenia dla nauczycieli i pomoce dydaktyczne.

7 tys. piątoklasistów osiągających najniższe wyniki w nauce skorzysta w nowym roku szkolnym z zajęć wyrównawczych i motywujących do nauki matematyki, przyrody lub informatyki oraz języka obcego.

"Liczymy, że znakomita większość z nich nie tylko poprawi oceny, ale też nauczy się czerpać radość z nauki i poznawania świata. Chcemy też, by szansa na sukces edukacyjny stała się udziałem także uczniów o specjalnych potrzebach, którzy w naukę szkolną muszą włożyć znacznie więcej wysiłku niż inni" - zaznaczył marszałek.

W projekcie, na który składają się dodatkowe zajęcia z matematyki, przyrody, informatyki i wybranego języka obcego, a dodatkowo także specjalistyczne zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, weźmie w tym roku udział ponad 900 dziewcząt i chłopców ze szkół specjalnych oraz klas integracyjnych.

Oddzielną ofertę - m.in. dodatkowe bezpłatne lekcje języka i warsztaty z przedsiębiorczości - przygotowano dla uczniów średnich szkół zawodowych i licealistów zainteresowanych matematyką, fizyką i informatyką.

Za pieniądze samorządu także ponad 3,3 tys. pedagogów będzie się w tym roku szkolić, jak skutecznie uczyć i jak zainteresować wychowanków przekazywanymi treściami.

"Pamiętamy naturalnie, że zamiłowaniem do wiedzy najłatwiej zarazić najmniejsze maluchy w wieku przedszkolnym, stąd wielki nacisk na upowszechnianie edukacji na tym poziomie. 9 tys. dzieci ze wsi i małych miasteczek uczęszcza obecnie do bezpłatnych przedszkoli, z których część dysponuje stworzonymi specjalnie dla tego przedziału wiekowego programami językowymi" - podkreślił marszałek.

Władze województwa zdecydowały się także na inwestycje w pomoce dydaktyczne. Uczniowie młodszych klas podstawówek w całym regionie jeszcze w tym roku dostaną do dyspozycji multimedialne tablice interaktywne, działające jak połączenie dotykowego ekranu komputerowego ze zwykłą szkolną tablicą.

Dla 360 najzdolniejszych uczniów przygotowano program stypendialny. Adresowany jest on do uczniów gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych, osiągających bardzo dobre wyniki w nauce i uczestniczących w olimpiadach lub konkursach wiedzy.

Celem zwiększenia wydatków na edukację jest podniesienie poziomu wiedzy młodzieży szkolnej w regionie kujawsko-pomorskim, który w podsumowaniach ogólnopolskich testów zajmuje wciąż końcowe miejsca. "Jestem przekonany, że efekty w postaci lepszych wyników nauczania osiągniemy w ciągu 3-4 lat" - ocenił marszałek Całbecki.(PAP)

olz/ hes/ mow/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)