Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Rektor niepublicznej szkoły i naczelniczka z ministerstwa zatrzymani ws. korupcji

0
Podziel się:

Rektor Wyższej Szkoły Umiejętności
Pedagogiczno-Ekonomicznych w Brzegu, była naczelniczka z wydziału
ds. szkolnictwa niepaństwowego w resorcie nauki i trzecia osoba
zostały zatrzymane przez CBŚ w związku z podejrzeniem korupcji w
zamian za przyznanie uczelni akredytacji - podało we wtorek
ministerstwo sprawiedliwości.

*Rektor Wyższej Szkoły Umiejętności Pedagogiczno-Ekonomicznych w Brzegu, była naczelniczka z wydziału ds. szkolnictwa niepaństwowego w resorcie nauki i trzecia osoba zostały zatrzymane przez CBŚ w związku z podejrzeniem korupcji w zamian za przyznanie uczelni akredytacji - podało we wtorek ministerstwo sprawiedliwości. *

Z komunikatu, który we wtorek otrzymała PAP wynika, że policjanci Centralnego Biura Śledczego zatrzymali te osoby we wtorek, na polecenie prokuratora okręgowego w Ostrołęce.

Rzecznik tej prokuratury Tomasz Mierzejewski potwierdził jedynie, że prokuratura prowadzi śledztwo w tej sprawie. Nie chciał ujawnić treści zarzutów, jakie śledczy chcą przedstawić zatrzymanym.

Według ministerstwa rektor prof. dr hab. Andrzej J., była naczelniczka Renata O. oraz podpułkownik rezerwy Stanisław W., "tworząc układ korupcyjny, przyczynili się do uruchomienia Wyższej Szkoły Umiejętności Pedagogiczno-Ekonomicznych w Brzegu".

Z ustaleń prokuratury, które podaje komunikat ministerstwa wynika, iż jeden z członków Komisji Akredytacyjnej MEN w 2000 r. zażądał łapówki w zamian za pozytywne zaopiniowanie przez członków Komisji wniosku o utworzenie Wyższej Szkoły Umiejętności Pedagogiczno-Ekonomicznych w Brzegu.

Ponadto - jak informuje resort - w październiku 2001 r. naczelniczka wydziału w Departamencie Szkół Wyższych MEN przyjęła łapówkę w zamian za spowodowanie wydania przez ministra edukacji decyzji zezwalającej na uruchomienie trzech nowych specjalności na brzeskiej uczelni. (PAP)

wkt/ itm/ jra/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)