Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

REM zaniepokojona medialną prekampanią wyborczą

0
Podziel się:

Rada Etyki Mediów z niepokojem obserwuje nasilające się, głównie w mediach
elektronicznych, tendencje dotyczące "zaprzątania uwagi odbiorców swego rodzaju medialną
prekampanią wyborczą" - głosi oświadczenie REM przesłane w sobotę PAP.

Rada Etyki Mediów z niepokojem obserwuje nasilające się, głównie w mediach elektronicznych, tendencje dotyczące "zaprzątania uwagi odbiorców swego rodzaju medialną prekampanią wyborczą" - głosi oświadczenie REM przesłane w sobotę PAP.

Rada podkreśla w oświadczeniu, że autorzy programów nazywanych publicystycznymi, dopytując polityków o wewnątrzpartyjne hierarchie, wzajemne relacje liderów, reakcje na wahania sondaży, ewentualne przyszłe koalicje, ignorują rzeczywiste różnice programowe lub brak wyrazistych programów poszczególnych ugrupowań.

"REM powtarza od dawna, że zadaniem mediów, zwłaszcza występujących w nich publicystów, jest opisywanie i komentowanie zachodzących zdarzeń, oparte na rzetelnej wiedzy o współczesnym świecie i ugruntowanych poglądach" - głosi oświadczenie.

Dlatego - w opinii Rady - "zastępowanie tej powinności mediów plotkarstwem i zawężanie pola zainteresowań do partykularnych, doraźnych, płytkich dyskusji albo tylko swarów, szkodzi dobru odbiorcy zapisanemu w Karcie Etycznej Mediów jako cel ich działania". (PAP)

joko/ itm/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)