Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Resort rolnictwa będzie bardziej promować polską żywność

0
Podziel się:

Ministerstwo Rolnictwa będzie bardziej niż dotychczas promować polską
żywność. Zamierza to robić poprzez uczestnictwo w targach i wystawach. Najważniejszą zagraniczną
imprezą będą berlińskie targi Grune Woche, zaś w Polsce Polagra.

Ministerstwo Rolnictwa będzie bardziej niż dotychczas promować polską żywność. Zamierza to robić poprzez uczestnictwo w targach i wystawach. Najważniejszą zagraniczną imprezą będą berlińskie targi Grune Woche, zaś w Polsce Polagra.

Ministerstwo Rolnictwa chce bardziej niż dotąd promować polską żywność. Liczy, że w ten sposób sprzedamy nadwyżki produktów za granicę, a na rynku krajowym pomoże to konsumentom w świadomym wyborze towaru. Dyrektor biura ministra rolnictwa Anita Szczykutowicz tłumaczyła PAP we wtorek, że resort firmując produkty swoim znakiem "Poznaj Dobrą Żywność" (PDŻ) daje gwarancję, że są one zdrowe i bezpieczne.

Najważniejszym tegorocznym wydarzeniem promującym żywność będą styczniowe targi Grune Woche w Berlinie. W tym roku Polska jest tzw. krajem partnerskim, co oznacza, że najwięcej uwagi konsumentów i mediów zostanie poświęcone właśnie naszym stoiskom. Szczykutowicz dodała, że tytuł kraju partnerskiego to nobilitacja i ogromna szansa na promocję Polski na rynku niemieckim. Kraj ten jest największym odbiorcą polskiej żywności.

Zaznaczyła, że berlińskie targi są wydarzeniem, na które przyjeżdża zwykle kilkudziesięciu ministrów rolnictwa z całego świata. Jest to także miejsce wielu rozmów dotyczących nie tylko handlu żywnością, ale także całego sektora rolnego. Targom będzie towarzyszył Szczyt Ministrów Rolnictwa - w tym roku poświęcony zagadnieniom handlu i bezpieczeństwa żywnościowego na świecie. "Targi to nie tylko możliwość promocji produktów, ale także uzgodnienia stanowiska, co do przyszłości Wspólnej Polityki Rolnej" - mówiła Szczykutowicz.

W lutym 2011 r. ministerstwo i kilkanaście firm zamierza uczestniczyć w targach żywności w Dubaju (Emiraty Arabskie). Chodzi o zaprezentowanie polskich produktów m.in. drobiu i jego przetworów, wyrobów mleczarskich, soków oraz słodyczy na rynku arabskim. Dyrektor tłumaczy, że ten wyjazd jest przygotowywany na prośbę firm, których produkty mają znak PDŻ. Zaznaczyła, że resort jednak nie płaci za ich pobyt, jest jedynie organizatorem wyjazdu, rezerwuje miejsce na targach, a za udział w imprezie płacą sami przedsiębiorcy.

Na marzec zaplanowany jest udział w targach żywności w Londynie. Firmy z naszego kraju chętnie uczestniczą w tej imprezie, w poprzednich brało udział ponad 100 firm z Polski. W Wielkiej Brytanii mieszka wielu Polaków, a polskie wędliny, sery czy słodycze można dostać we wszystkich sieciach handlowych.

Kolejna promocja polskiej żywności odbędzie się w Madrycie. W Hiszpanii ma być zaprezentowana żywność z wyższej półki, czyli produkty delikatesowe. "Jest to ważna dla nas impreza, gdyż tam zawierane są kontrakty z firmami eksportującymi żywność na rynki Ameryki Łacińskiej" - powiedziała Szczytkutowicz. Zaś w czerwcu zaplanowany jest wyjazd na targi SIAL do Toronto (Kanada), a w lipcu do Waszyngtonu wybierają się firmy wędliniarskie realizujące wspólnotowy program promocji mięsa na rynkach pozaunijnych.

Szczykutowicz przypomniała, że w drugiej połowie roku, gdy Polska obejmuje prezydencję w UE, zaplanowane jest wiele spotkań poświęconych problematyce rolno-spożywczej m.in. rozważana jest możliwość pokazania imprezy dożynkowej w Brukseli. Ponadto, jak co roku, odbędą się w Polsce liczne targi rolne o charakterze międzynarodowym, krajowym i regionalnym, a także wiele imprez mniejszych, o charakterze lokalnym.

Anna Wysoczańska (PAP)

awy/ amac/ drag/ jbr/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)