Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Rosoboroneksport: mamy zamówienia na broń na 20 mld dolarów

0
Podziel się:

TASS) - Rosja dysponuje obecnie
zamówieniami na broń i sprzęt wojskowy na sumę 20 miliardów
dolarów - ujawnił w poniedziałek dyrektor do zadań specjalnych
rosyjskiej firmy Rosoboroneksport Nikołaj Dimidiuk.

TASS) - Rosja dysponuje obecnie zamówieniami na broń i sprzęt wojskowy na sumę 20 miliardów dolarów - ujawnił w poniedziałek dyrektor do zadań specjalnych rosyjskiej firmy Rosoboroneksport Nikołaj Dimidiuk.

Ponad 50 procent zamówień dotyczy sfery lotnictwa wojskowego, na kolejnym miejscu są potrzeby sił lądowych a następnie obrony przeciwlotniczej i marynarki wojennej - powiedział. Głównymi odbiorcami rosyjskiej broni i sprzętu wojskowego są Indie i Chiny.

Dimidiuk, mający reprezentować swą firmę na międzynarodowej wystawie i targach broni IDEX 2009 w Abu Zabi (22-26 lutego), ujawnił także, że Rosoboroneksport w najbliższym czasie zamierza podpisać ważny kontrakt na dostawy lekkich pojazdów pancernych z jednym z krajów arabskich a także kontrakt na dostawy części zamiennych z krajem europejskim. Nie ujawnił nazw tych państw, zastrzegając iż obie umowy nie weszły jeszcze w życie.

Dyrektor Dimidiuk zasugerował też, że kraje NATO, w tym Grecja i Turcja, także są zainteresowane kupnem rosyjskiego sprzętu wojskowego. W 2008 roku Moskwa i Ateny podpisały już międzyrządowe porozumienie w sprawie dostaw do Grecji 420 rosyjskich lekkich pojazdów pancernych. Także Turcja - powiedział - jest zainteresowana tymi pojazdami a także mobilnymi systemami obrony przeciwrakietowej i bronią przeciwczołgową.

Według zachodnich danych, Rosja zajmuje drugie miejsce, zaraz za Stanami Zjednoczonymi, na liście największych eksporterów broni. Ostatnio Rosja zawarła duże transakcje z Wenezuelą, Algierią i Iranem. W grudniu szef rosyjskiego MSZ Siergiej Ławrow podał, że lista klientów Rosji w handlu bronią obejmuje około 80 państw. (PAP)

hb/ ap/

2043 1348 int.

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)