Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Rozpoczęto modernizację linii kolejowej Luboń - Wolsztyn

0
Podziel się:

W poniedziałek rozpoczął się pierwszy etap modernizacji linii kolejowej z
Wolsztyna do Poznania. Cały remont będzie kosztował 84 miliony zł i zakończy się jesienią -
poinformował PAP Zbigniew Wolny z Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK oddział w Poznaniu.

W poniedziałek rozpoczął się pierwszy etap modernizacji linii kolejowej z Wolsztyna do Poznania. Cały remont będzie kosztował 84 miliony zł i zakończy się jesienią - poinformował PAP Zbigniew Wolny z Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK oddział w Poznaniu.

Od poniedziałku do 2 lipca zamknięty dla ruchu pociągów będzie odcinek linii z Lubonia do Stęszewa.

"W tym czasie wyremontowana zostanie nawierzchnia kolejowa w tym tory i podkłady, wybudowane będą nowe perony na stacjach Stęszew, Szreniawa i Wiry, zmodernizowane zostaną przejazdy kolejowe, pobudowane będą nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym" - powiedział PAP Zbigniew Wolny.

Latem rozpocznie się remont odcinka ze Stęszewa do Grodziska.

Modernizacja jest częścią zadania inwestycyjnego "Modernizacja linii kolejowej nr 357 Sulechów - Luboń na terenie województwa wielkopolskiego mającej duże znaczenie w obsłudze połączeń małych miejscowości z aglomeracją poznańską na odcinku Wolsztyn - Luboń", realizowanego w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego. Zadanie finansowane jest z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz środków krajowych.

Wyremontowanie 73 kilometrów torowiska kosztować będzie 84 miliony złotych, 70 proc. tej kwoty będzie stanowiło dofinansowanie z funduszy unijnych w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego (WRPO) na lata 2007-2013. Po modernizacji pociągi będą mogły przejeżdżać tą trasą z prędkością 110 km na godzinę.

Linia Kolejowa Wolsztyn - Poznań modernizowana jest pod nadzorem konserwatora zabytków. W Wolsztynie znajduje się czynna parowozownia, prowadząca eksploatację parowozów do przewozów rozkładowych i towarowych.

"Będziemy starali się zachować historyczny wygląd linii, np. będą to starego typu ramienne semafory, stare wiaty peronowe czy układ sterowania ruchem pociągów" - powiedział PAP Wolny.

Zamknięcie odcinka linii kolejowej pomiędzy Stęszewem a Luboniem spowoduje zmiany w organizacji przewozów pasażerskich. W tym okresie wprowadzona zostanie zastępcza komunikacja autobusowa.(PAP)

kpr/ mki/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)