Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Rozstrzygnięto konkurs na najlepszą kampanię społeczną 2010 r.

0
Podziel się:

Kampania promująca akcję "Szlachetna Paczka" i kampania "Jesteś sprawcą,
jesteś ofiarą" pokazująca dramat sprawców wypadków drogowych, w których zginęli ludzie znalazły się
wśród laureatów konkursu na najlepszą kampanię społeczną roku.

Kampania promująca akcję "Szlachetna Paczka" i kampania "Jesteś sprawcą, jesteś ofiarą" pokazująca dramat sprawców wypadków drogowych, w których zginęli ludzie znalazły się wśród laureatów konkursu na najlepszą kampanię społeczną roku.

Konkurs "Kampania Społeczna Roku 2010" odbył się po raz trzeci. Zorganizowała go Fundacja Komunikacji Społecznej we współpracy z portalem kampaniespoleczne.pl. Do konkursu zgłoszono 73 kampanie zrealizowane w Polsce w 2010 r. Jury, złożone z 16 ekspertów w dziedzinie marketingu społecznego, przyznało nagrody w czterech kategoriach oraz wyróżniło sześć kampanii.

W najważniejszej kategorii konkursowej Inicjatywy Obywatelskie zwyciężyła kampania "Realna Pomoc. Szlachetna paczka 2010" Stowarzyszenia Wiosna.

Szlachetna Paczka to akcja, w której pomaga się konkretnym osobom - za pośrednictwem strony internetowej każdy może wybrać rodzinę, dla której przygotuje paczkę na Boże Narodzenie. Jej celem jest nie tylko przekazanie pomocy materialnej, ale też przywrócenie ubogim wiary w ludzką dobroć.

Centralną postacią kampanii był Jerzy Dudek. Polski bramkarz wystąpił w telewizyjnym spocie, a także przygotował paczkę dla wybranej rodziny razem z piłkarzami Realu Madryt, takimi jak Ronaldo, Casillas czy Pepe. Ideą kampanii było budowanie porównań między pomaganiem i sportem: zwyciężyć na boisku można tylko dzięki zgranej grze zespołowej, tak samo wygrać z biedą można wspólnymi siłami, np. przygotowując paczkę z drużyną swoich znajomych lub bliskich.

W kategorii Inicjatywy Instytucji Publicznych nagrodzono Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad za kampanię "Jesteś sprawcą, jesteś ofiarą".

Kampania miała charakter paradokumentalny, pokazywała historie sprawców wypadków drogowych - ludzi, których życie uległo diametralnej zmianie, gdy spowodowali tragiczny w skutkach wypadek drogowy. Narratorami spotów telewizyjnych i radiowych byli realni bohaterowie - np. 24-letni Andrzej, który zamiast na studia trafił do więzienia za potrącenie dwóch nastolatek, z których jedna do końca życia będzie niepełnosprawna. Reklamy pokazywały, że przecenianie własnych możliwości i pozornie błahe przewinienia skutkować mogą osobistym dramatem. Apelowały do egoizmu polskich kierowców, a nie altruizmu, jak wiele innych kampanii.

W kategorii Inicjatywy Lokalne przyznano dwie nagrody. Pierwszą z nich otrzymało Pomorskie Stowarzyszenie Wspólna Europa (PSWE) za kampanię "Rowerowe Piątki", która miała zachęcić mieszkańców Gdańska do korzystania z roweru jako środka transportu do pracy oraz pokazać korzyści płynące z tej formy aktywności. Druga nagroda w tej kategorii trafiła do Bractwa Kurkowego Miasta Rybnik za kampanię "Motocykl ratunkowy dla Rybnika". Jej celem było uświadomienie mieszkańcom miasta, jak ważny jest szybki dojazd zespołu ratunkowego do osoby oczekującej na pomoc.

W kategorii Inicjatywy Społeczne Firm również przyznano dwie nagrody. Pierwsza z nich trafiła do autorów kampanii "Milka. Razem dla Tatr", drugą otrzymali autorzy kampanii "Mam SM".

Wyróżnienia przyznano Fundacji Rak'n'Roll za kampanię "Rak'n'Roll. Wygraj życie" (kategoria Inicjatywy Obywatelskie), Fundacji Akcja za kampanię "Nawet po rozwodzie jesteście mi potrzebni oboje" (kategoria Inicjatywy 1 proc.), Gdyńskiemu Centrum Organizacji Pozarządowych przy Biurze Prezydenta Miasta Gdyni za projekt "Mały procent. Wielka sprawa" (kategoria Inicjatywy 1 proc.), Centrum Zdrowia Dziecka w Warszawie za akcję "Życie czeka" (kategoria Inicjatywy Instytucji Publicznych), firmie Microsoft i Fundacji Mam Marzenie za projekt "Windows 7 spełnia 7 życzeń podopiecznych Fundacji Mam Marzenie".

Wyróżnienie specjalne otrzymał Krzysztof Ostanówko - twórca kampanii "Inna Droga" (kategoria Projekt Zaangażowany). Głównym celem kampanii było wskazanie młodym ludziom tytułowej innej drogi, która ma być lepsza od drogi z narkotykami i dopalaczami. Kampania była skierowana do młodzieży, głównie niesłyszącej.(PAP)

akw/ bos/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)