Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Rusza program promocji Polski za 30 mln euro

0
Podziel się:

Polska Organizacja Turystyczna zainaugurowała program promocji Polski za 30
mln euro. Nasz kraj będą reklamowały stoiska na targach, spoty radiowe i telewizyjne, a nawet
żaglowiec. Program potrwa do czerwca 2012 r. W znacznej części zapłaci za niego Unia.

Polska Organizacja Turystyczna zainaugurowała program promocji Polski za 30 mln euro. Nasz kraj będą reklamowały stoiska na targach, spoty radiowe i telewizyjne, a nawet żaglowiec. Program potrwa do czerwca 2012 r. W znacznej części zapłaci za niego Unia.

Projekt "Promujmy Polskę razem" będzie dofinansowany z unijnego programu Innowacyjna Gospodarka. W sumie jego realizacja będzie kosztować 30 mln euro.

"Projekt polega na wzmożonej akcji promocyjnej Polski jako kraju atrakcyjnego turystycznie" - powiedział dziennikarzom prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Rafał Szmytke. Dodał, że w tym roku nasz kraj będzie promowany głównie w Wielkiej Brytanii, Francji i Niemczech.

Poza promocją Polski i zachęcaniem do naszego kraju potencjalnych turystów, program ma na celu wspomaganie polskich przedsiębiorstw z branży turystycznej. Za pieniądze, z których będzie finansowany, zostanie przygotowany także kompleksowy system informacji turystycznej. Przedstawiciele POT chcą, by system był jak najprostszy, by można było korzystać z niego przez np. telefon komórkowy. Ma on zacząć działać w 2012 r., żeby mogli z niego korzystać turyści, którzy przyjadą do Polski na mistrzostwa Europy w piłce nożnej.

Szmytke wyjaśnił, że POT będzie chciała promować nasz kraj, wykorzystując tradycyjne metody, jak stoiska na targach, spoty reklamowe w radiu i telewizji, czy billboardy, ale także nowoczesne narzędzia promocyjne. "Chociażby żaglowiec, który przepłynie przez kilka znaczących dla nas miejsc, i będzie miał na swoich żaglach w tym roku Fryderyka Chopina" - powiedział. Dodał, że wpłynięcie statku do europejskich portów będzie pretekstem do imprez na nabrzeżach, podczas których będzie reklamowany nasz kraj.

Organizatorzy programu będą stawiać na tzw. kotwice medialne, czyli wydarzenia przyciągające uwagę mediów, wokół których będzie można organizować promocyjne imprezy. "Kotwicami" mają być m.in.: trwający rok chopinowski, polska prezydencja w Unii Europejskiej w 2011 r., EURO 2012. (PAP)

her/ je/ woj/

euro
wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)