Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Ruszył Ogólnopolski Bank Aktywności Seniorskich

0
Podziel się:

Ruszył Ogólnopolski Bank Aktywności Seniorskich, czyli portal internetowy
zawierający aktualną bazę wydarzeń adresowanych do osób starszych w całym kraju.

Ruszył Ogólnopolski Bank Aktywności Seniorskich, czyli portal internetowy zawierający aktualną bazę wydarzeń adresowanych do osób starszych w całym kraju.

Za pośrednictwem portalu www.bankaktywności.pl każda organizacja działająca na rzecz seniorów może nieodpłatnie poinformować o swych planach, a seniorzy mogą znaleźć informacje o interesujących ich wydarzeniach.

Portal zawiera pogrupowane tematycznie, czytelne opisy wydarzeń w poszczególnych województwach (m.in. kategorie: zdrowie, pasje, praca i edukacja, sport oraz prawo i finanse).

Bank aktywności powstał z inicjatywy Kampanii 60+, która zrzesza środowiska i organizacje wspierające seniorów. W informacji przesłanej PAP we wtorek koordynator portalu Małgorzata Marchewka podkreśliła, że taka baza jest potrzebna, "ponieważ nie wszędzie repertuar tych aktywności jest tak samo bogaty, nie zawsze też regionalne informacje dotyczące seniorów są na bieżąco aktualizowane."

"Liczymy, że pomożemy w ten sposób wszystkim, których taka tematyka interesuje i pokażemy jak wiele jest w Polsce możliwości i atrakcji, z których seniorzy mogą skorzystać" - dodała.

Według niej portal będzie także "swoistym spisem powszechnym organizacji proseniorskich i szansą na oszacowanie siły i potrzeb związanych z wspieraniem seniorów w Polsce".

Ekspert Kampanii 60+, socjolog Tomasz Sobierajski zwrócił uwagę, że z internetu korzysta w Polsce ok. 30 procent osób w wieku 60+ i ok. 50 procent Polaków po 50. roku życia. Dodał, że internet daje seniorom możliwość zdobycia informacji o świecie, ale jest także szansą na poradzenie sobie z samotnością, która dotyka wiele starszych osób. "Poznanie nowych ludzi, dzięki portalom społecznościowym, a także, a może przede wszystkim kontakt z bliskimi, mieszkającymi w innym mieście lub zagranicą, dzięki komunikatorom internetowym, sprawiają, że codzienność staje się bardziej znośna, a życie nabiera wartości" - ocenił Sobierajski.

Kampania społeczno-edukacyjna na rzecz osób 60+ zrzesza instytucje i organizacje statutowo zaangażowane w poprawę bytu seniorów; partnerami są m.in. Program 60+, Caritas Polska, Polski Związek Emerytów, Rencistów i Inwalidów, Ogólnopolska Federacja Stowarzyszeń Uniwersytetów Trzeciego Wieku oraz Związek Powiatów Polskich, natomiast honorowym patronem jest Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej. Celem kampanii jest edukacja seniorów na temat ich praw i dostępu do wiedzy z zakresu lepszego życia, a w dłuższej perspektywie - zainicjowanie powszechnej debaty o sytuacji seniorów w Polsce.

Szczegółowe informacje na temat Kampanii społeczno-edukacyjnej na rzecz osób 60+ można znaleźć na stronie internetowej www.kampania60plus.pl. (PAP)

bpi/ pz/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)