Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Ruszyła V edycja konkursu SEG "Złota Strona Emitenta"

0
Podziel się:

Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych rozpoczęło w środę I etap kolejnej V
edycji Konkursu "Złota Strona Emitenta". Finał i wyłonienie pięciu laureatów przewidziano na
czerwiec przyszłego roku.

Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych rozpoczęło w środę I etap kolejnej V edycji Konkursu "Złota Strona Emitenta". Finał i wyłonienie pięciu laureatów przewidziano na czerwiec przyszłego roku.

Celem konkursu jest wyłonienie najlepszych stron internetowych spółek giełdowych w wersji polskojęzycznej. Ocenie będą podlegały witryny firm polskich i zagranicznych notowanych na GPW.

V edycja będzie się różnić od dotychczasowych głównie czasem trwania. Najlepsze strony będą wyłaniane w trzech etapach od początku listopada 2011 do maja 2012.

Pozostają dotychczasowe kategorie. Spółki będą oceniane w pięciu kategoriach: polskie spółki giełdowe należące do indeksów WIG20 i mWIG40, polskie spółki należące do sWIG80, polskie spółki notowane na GPW i nie należące do powyższych indeksów, polskie spółki notowane na NewConnect, wszystkie spółki zagraniczne notowane na GPW w Warszawie, w tym na rynku NewConnect.

Celem pierwszego etapu - trwającego od 2 listopada 2011 do 27 stycznia 2012 - będzie wyłonienie 10 witryn o najlepszej punktacji w każdej kategorii, czyli w sumie wyłonionych zostanie 50 spółek.

Strony internetowe będą oceniane pod kątem jasności komunikatu i zwartości informacyjnej, efektywności informacji dla inwestorów odnośnie nowych zasad WZA, innowacyjności komunikacji, wygodnej nawigacji na stronie, poprawności zastosowanych technologii, estetyki strony, opinii inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych.

"Podobnie jak w latach ubiegłych, na pierwszym etapie konkursu przeanalizujemy strony internetowe wszystkich spółek notowanych na GPW, w tym na rynku NewConnect. Każda ze spółek będzie mogła nieodpłatnie otrzymać ekspertyzę wskazującą indywidualny rezultat na tle pozostałych emitentów" - informuje prezes SEG Mirosław Kachniewski.

"Uwzględniając doświadczenia z lat ubiegłych, tegoroczna edycja Konkursu będzie wzbogacona o nowe kryteria sprawdzające, czy inwestorzy mają szybki i łatwy dostęp do pożądanych informacji. W tym celu w bieżącej edycji pojawią się takie wymogi jak: zamieszczenie szczegółowych informacji o ostatnio przeprowadzonym Walnym Zgromadzeniu Akcjonariuszy, publikacja opinii biegłego rewidenta, a także podanie bezpośredniego kontaktu dedykowanego dla inwestorów" - dodaje prezes SEG.

W drugim etapie - od 2 lutego do 30 marca 2012 - jury konkursu złożone ze specjalistów w dziewięciu dziedzinach wyłoni trzech nominatów w każdej kategorii. W tej części konkursu pojawią się nowe kryteria, w których będzie brana pod uwagę jakość dwustronnej komunikacji z inwestorem oraz opinia inwestora zagranicznego.

W trzecim etapie - od 5 kwietnia do 15 maja 2012 - kapituła konkursu, w której zasiadają przedstawiciele instytucji rynku kapitałowego oraz najbardziej uznani fachowcy zajmujący się grafiką, komunikacją marketingową, dziennikarstwem, ekonomią czy relacjami inwestorskimi, wyłoni pięciu laureatów spośród 15 nominowanych stron.

Regulamin konkursu, harmonogram oraz szczegółowe informacje na temat Złotej Strony Emitenta są dostępne na stronie internetowej www.zse.seg.org.pl.

Jednym z patronów medialnych konkursu jest Polska Agencja Prasowa. (PAP)

dan/ amac/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)