Kampania reklamowa telefonii komórkowej Orange wprowadzała konsumentów w błąd - wynika z wyroku Sądu Apelacyjnego, który potwierdził decyzję Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
W piątek w komunikacie UOKiK poinformował, że wyrok Sądu Apelacyjnego dotyczy decyzji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów z sierpnia 2008 roku. Uznano wówczas, że PTK Centertel (operator sieci Orange) w kampanii "Bliskość tworzy święta" reklamowała promocyjne usługi w czasie świąt, nawiązując do ich tematyki i symboliki, a jednocześnie uniemożliwiała korzystanie z nich w tym okresie. Zdaniem Urzędu, była to nieuczciwa praktyka rynkowa.
W opinii UOKiK, oferta specjalna PTK Centertel "Oferta promocyjna - Wybrane 3 numery" - promowana w ramach prowadzonej kampanii - powinna obowiązywać na takich samych zasadach przez cały rok. Tymczasem nie obowiązuje właśnie w czasie świąt: 24, 25, 26 i 31 grudnia oraz w Nowy Rok.
UOKiK nałożył na spółkę 800 tys. zł kary. W październiku 2009 roku stanowisko Urzędu poparł Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który zdecydował jednak o obniżeniu sankcji pieniężnej do 400 tys. złotych. Spółka odwoła się od tej decyzji do Sądu Apelacyjnego. (PAP)
(planujemy kontynuację tematu)
luo/ pad/ gma/