Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Sejmowa komisja o rządowym projekcie noweli o transporcie drogowym

0
Podziel się:

Główny Inspektorat Transportu Drogowego przejmie dotychczasowe kompetencje
ministra infrastruktury w zakresie międzynarodowego transportu drogowego - poinformował we wtorek
wiceminister infrastruktury Tadeusz Jarmuziewicz. Przewoźnicy mają nie odczuć zmian.

Główny Inspektorat Transportu Drogowego przejmie dotychczasowe kompetencje ministra infrastruktury w zakresie międzynarodowego transportu drogowego - poinformował we wtorek wiceminister infrastruktury Tadeusz Jarmuziewicz. Przewoźnicy mają nie odczuć zmian.

Propozycja resortu dotyczy rządowego projektu nowelizacji ustawy o transporcie drogowym, nad którym pracują obecnie posłowie. We wtorek, decyzją sejmowej komisji infrastruktury, został on skierowany do dalszych prac w podkomisji.

Zgodnie z ustawą o finansach publicznych od 1 stycznia br. zaczął się proces likwidacji gospodarstw pomocniczych. W resorcie infrastruktury działa Biuro Obsługi Transportu Międzynarodowego (BOTM). W imieniu ministra infrastruktury wykonuje zadania związane m.in. z wydawaniem: licencji na międzynarodowy transport drogowy, zezwoleń na międzynarodowe linie oraz na zagraniczny przewóz osób i rzeczy, certyfikatów i świadectw dla kierowców. Zajmuje się także prowadzeniem rejestru przedsiębiorców i pojazdów wykonujących międzynarodowe przewozy" - czytamy w uzasadnieniu projektu.

"Zadania BOTM przejmie Główny Inspektorat Transportu Drogowego (GITD). Pracownicy Biura od 1 stycznia 2011 r. mają być pracownikami Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego. W związku z likwidacją gospodarstw pomocniczych, podjęliśmy decyzję, że w podobnym obszarze tematycznym co BOTM, funkcjonuje GITD i będzie to czymś logicznym, że struktury BOTM powinny być wkomponowane w GITD" - powiedział Jarmuziewicz w Sejmie na posiedzeniu komisji infrastruktury.

Wyjaśnił, że według nowych rozwiązań ta sama grupa ludzi, z tymi samymi kompetencjami, na podobnych warunkach będzie wykonywała to samo zadanie, tylko pod innym szyldem. "Z punktu widzenia przewoźników nic się nie zmieni. Dalej ci sami ludzie, prawdopodobnie w tych samych okienkach, będą wydawali licencje, zezwolenia, koncesje itd." - dodał.

Wiceprzewodniczący komisji Krzysztof Tchórzewski (PiS) wyraził wątpliwość, czy GITD nie będzie miał zbyt dużego zakresu obowiązków. "Trzeba się nad tym zastanowić. Dlatego proponuje powołanie podkomisji, która zajmie się projektem" - powiedział.

Zgodnie z projektem do najważniejszych zadań GITD w zakresie międzynarodowego transportu drogowego należeć będzie m.in.: "udzielanie, zmiana lub cofnięcie licencji na przewozy, wytwarzanie i przekazywanie polskich zezwoleń oraz przyjmowanie i dystrybucja zezwoleń zagranicznych w transporcie rzeczy". Inspektorat ma odpowiadać również za "prowadzenie rejestru pojazdów i przedsiębiorców wykonujących międzynarodowy przewóz drogowy na potrzeby własne".

Opłata za przejazd samochodu po drogach krajowych ma być wnoszona w GITD oraz w wojewódzkich inspektoratach transportu drogowego.

Do kompetencji ministra infrastruktury będzie należeć "udzielanie, odmowa udzielania, zmiana lub cofnięcie zezwoleń zagranicznych na przewóz osób".(PAP)

aop/ mki/ jbr/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)