Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Śląskie: 14,44 proc. sześciolatków poszło do szkoły

0
Podziel się:

14,44 proc. sześciolatków poszło do szkoły w woj. śląskim - poinformowała w
środę rzeczniczka Śląskiego Kuratorium Oświaty Anna Wietrzyk. To nieco mniej niż w roku ubiegłym,
kiedy do pierwszej klasy zapisano ok. 15 proc. dzieci w wieku 6 lat.

14,44 proc. sześciolatków poszło do szkoły w woj. śląskim - poinformowała w środę rzeczniczka Śląskiego Kuratorium Oświaty Anna Wietrzyk. To nieco mniej niż w roku ubiegłym, kiedy do pierwszej klasy zapisano ok. 15 proc. dzieci w wieku 6 lat.

We wrześniu naukę w szkołach podstawowych woj. śląskiego rozpoczęło 5937 z 41 123 tys. dzieci sześcioletnich.

Procentowo najwięcej dzieci zapisano m.in. w Łazach (56,3 proc.), Gierałtowicach (46,4 proc.), Jaworzu (44,9 proc.), Psarach (44,6 proc.), Istebnej (42,4 proc.), Wyrach (42,1 proc.).

Z informacji Śląskiego Kuratorium Oświaty wynika również, że w największych miastach odsetek dzieci sześcioletnich to średnio kilkanaście procent - Katowice (14,2 proc.), Bielsko-Biała (13,1 proc.), Częstochowa (11,4 proc.), Bytom (14,6 proc.), Zabrze (14,4 proc.), Sosnowiec (18,3 proc.). Wśród dużych miast najwięcej dzieci sześcioletnich odnotowano m.in. w Gliwicach (23,1 proc.) i Chorzowie (20,4 proc.).

Rzeczniczka kuratorium Anna Wietrzyk powiedziała PAP, że bardzo często większy odsetek dzieci sześcioletnich odnotowują mniejsze gminy. "Już w poprzednich latach można było zauważyć, że mniejsze miejscowości mają większy procent dzieci sześcioletnich w szkołach. Być może mniejsza społeczność, mała szkoła, znani nauczyciele są to czynniki, które sprzyjają podjęciu takiej decyzji" - powiedziała Wietrzyk.

Dla porównania w roku szkolnym 2009/2010 w ławkach szkolnych pojawiło się 2,8 proc. sześciolatków, w 2010/2011 - 7,9 proc, w roku szkolnym 2011/2012 - ok. 18 proc. W minionym roku do pierwszej klasy poszło 6040 z ok. 40 tys. dzieci sześcioletnich - 15 proc.(PAP)

ktp/ ls/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)