Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Śląskie: Placówka Poczty Polskiej z udogodnieniami dla niepełnosprawnych

0
Podziel się:

Stanowisko obsługi na niższej wysokości, podjazdy, specjalnie
przygotowane urządzenia sanitarne i meble - to udogodnienia, jakie znalazły się w otwartej we
wtorek placówce Poczty Polskiej w Górnośląskim Centrum Rehabilitacji "Repty" w Tarnowskich Górach
(GCR).

Stanowisko obsługi na niższej wysokości, podjazdy, specjalnie przygotowane urządzenia sanitarne i meble - to udogodnienia, jakie znalazły się w otwartej we wtorek placówce Poczty Polskiej w Górnośląskim Centrum Rehabilitacji "Repty" w Tarnowskich Górach (GCR).

Siedziba jest dostosowana do potrzeb zarówno klientów z niepełnosprawnością jak i niepełnosprawnych pracowników obsługi. To pierwsza w woj. śląskim placówka Poczty Polskiej, która otrzymała certyfikat "Obiekt bez barier", przyznawany przez fundację Integracja. Do końca tego roku w całym kraju będą działały cztery tego typu miejsca.

W placówce na terenie GCR zaprojektowano udogodnienia dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. To m.in. stanowisko do obsługi na odpowiedniej, niższej wysokości. Również pracownicy - osoby niepełnosprawne - nie napotkają w czasie pracy na żadne bariery. Wszystkie meble, urządzania sanitarne, regulatory, włączniki, przestrzenie manewrowe na zapleczu są usytuowane tak, by można było z nich wygodnie korzystać.

"Cieszę się, że Poczta Polska dołącza do grona firm otwartych na niepełnosprawność. Osoby z niepełnosprawnością wciąż napotykają na swej drodze wiele barier, dlatego dobrze, że znajdują się firmy, które wpisują potrzeby wszystkich swoich klientów w realizowane strategie" - powiedział Piotr Pawłowski, prezes fundacji Integracja.

Fundacja będzie audytować i certyfikować wszystkie modelowe placówki pocztowe, w tym placówki zlokalizowane w miejscach, w których z usług Poczty Polskiej korzysta wiele osób niepełnosprawnych. Pierwsza certyfikowana placówka powstała w połowie tego roku w Centrum Rehabilitacji Stocer w Konstancinie Jeziornej pod Warszawą.

Do końca roku Poczta Polska zamierza też uruchomić około 70 placówek w nowym modelu, bez tradycyjnych okienek za to z całodobowymi strefami samoobsługowymi i pełną ofertą Grupy Kapitałowej Poczty Polskiej. Także one będą dostosowane do potrzeb klientów niepełnosprawnych.

Wdrażany model placówek Poczty Polskiej charakteryzuje nowa aranżacja wnętrz i wydzielone strefy: pocztową (listy, paczki, wpłaty i wypłaty), bankowo-ubezpieczeniową (konta, lokaty, polisy), handlową (np. kartki pocztowe czy prasa) i samoobsługową.

"Jednym z kluczowych elementów strategii Poczty Polskiej jest poprawa jakości usług i obsługi klientów. Nowy model placówek, które są otwarte i w pełni dostępne dla wszystkich klientów ma nam pomóc w realizacji tego celu" - powiedział Paweł Włoch, członek zarządu Poczty Polskiej.

Jak przekonują przedstawiciele Poczty Polskiej, taki podział oznacza lepszą funkcjonalność dla klientów, a placówka staje się czymś więcej niż tylko miejscem do wysłania i odbierania korespondencji. Klienci będą mogli tu także otworzyć konto, kupić polisę, a w strefie samoobsługowej własnoręcznie nadać przesyłkę czy odebrać list polecony.

Poczta Polska SA jest jednoosobową spółką Skarbu Państwa. Jej sieć w całym kraju liczy ponad 8300 placówek.(PAP)

kon/ abr/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)