Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Śląskie: Powstaje strategia promocji Katowic

0
Podziel się:

362 wskaźniki statystyczne mają pomóc w stworzeniu rzetelnego obrazu
sytuacji Katowic i wskazać obszary, gdzie stolica woj. śląskiego może konkurować z najlepszymi.
Analizy posłużą do opracowania strategii promocji miasta i programu jego promocji inwestycyjnej.

362 wskaźniki statystyczne mają pomóc w stworzeniu rzetelnego obrazu sytuacji Katowic i wskazać obszary, gdzie stolica woj. śląskiego może konkurować z najlepszymi. Analizy posłużą do opracowania strategii promocji miasta i programu jego promocji inwestycyjnej.

Pierwszym etapem przygotowania strategii promocji jest szczegółowa analiza sytuacji społeczno-gospodarczej Katowic. W tym celu, oprócz spotkań z ekspertami oraz badań socjologicznych, formułowany jest bardzo szczegółowy profil miasta w oparciu o dane statystyczne.

Analiza przygotowywana jest z wykorzystaniem teorii tzw. produktów miasta - wszystkie istotne obszary działania Katowic zostały podzielone na produkty, m.in. mieszkaniowy, turystyczny, inwestycyjny, spędzania wolnego czasu czy kulturalny.

Następnie, w ramach tych produktów, wydzielone będą bardziej szczegółowe zagadnienia. Na przykład turystyka została podzielona na jednodniową, industrialną, biznesową, kongresową, kulturalną, sentymentalną i edukacyjną. Każde z tych zagadnień jest teraz szczegółowo charakteryzowane za pomocą dostępnych danych statystycznych. Prognozowane są także trendy na najbliższe lata.

"Przeprowadzana obecnie analiza jest prawdopodobnie najszerzej zakrojonym przedsięwzięciem tego typu w kraju. Ostateczne efekty pracy mogą wypełnić nawet tysiąc stron" - szacuje Daniel Muc z katowickiej firmy Imago PR. Spółka należy do złożonego z trzech firm konsorcjum, które na zlecenie katowickiego magistratu przygotowuje strategię promocji dla miasta.

Specjaliści porównają też atrakcyjność każdego z katowickich "produktów" miejskich z głównymi konkurentami miasta. W obszarze produktu industrialnego konkurentem Katowic jest np. niemieckie Essen. W sferze produktu inwestycyjnego regionu miasto rywalizuje m.in. z Łodzią i Krakowem.

Wyniki analizy będą znane do końca października. Później na tej podstawie konsorcjum zaproponuje m.in. hasło, logo i projekty działań promocyjnych. Opracowanie strategii promocji Katowic oraz programu promocji inwestycyjnej potrwa do końca roku. Oprócz Imago PR w konsorcjum są także firmy Business Consulting oraz Media Partner W. Czyżewski, M. Lorenc.

Koszt opracowania strategii - obejmujący także przeprowadzenie rozpoczynających się właśnie badań diagnozujących obecny wizerunek Katowic - to blisko 300 tys. zł brutto. Badania są największym takim przedsięwzięciem w historii miasta. Blisko 3,5 tys. respondentów odpowie m.in. na pytania, jakie skojarzenia budzą Katowice, czy przeprowadzkę do stolicy woj. śląskiego można traktować jako awans oraz, czy katowiczanie są przedsiębiorczy czy raczej niezaradni.

Badanie będzie przeprowadzone wśród ośmiu grup respondentów. Będą wśród nich zarówno mieszkańcy innych części kraju, jak i woj. śląskiego, Metropolii Silesia oraz sami katowiczanie. Dodatkowo o opinie zostaną poproszeni członkowie lokalnych stowarzyszeń, przedsiębiorcy i obcokrajowcy. Szczegółowe pytania usłyszą także inwestorzy rozważający ulokowanie swoich projektów w Katowicach.

Dla każdej z ośmiu grup został przygotowany indywidualny kwestionariusz, jednak wszystkie rozmowy rozpoczną się od ogólnego pytania o skojarzenia z Katowicami. Dalej pytania będą coraz bardziej szczegółowe. Badanie od poniedziałku do 25 października przeprowadza pracownia Millward Brown SMG/KRC.(PAP)

mab/ pad/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)