Notowania

wiadomości
18.05.2011 15:38

Śląskie: Powstanie Rada ds. społecznej odpowiedzialności biznesu

W połowie czerwca w woj. śląskim powstanie Rada do spraw społecznej odpowiedzialności biznesu - zapowiedział marszałek województwa, Adam Matusiewicz. Jednym z jej zadań będzie propagowanie prospołecznych wzorców w firmach i samorządach.

Podziel się
Dodaj komentarz

W połowie czerwca w woj. śląskim powstanie Rada do spraw społecznej odpowiedzialności biznesu - zapowiedział marszałek województwa, Adam Matusiewicz. Jednym z jej zadań będzie propagowanie prospołecznych wzorców w firmach i samorządach.

Inicjatywę stworzenia społecznej rady marszałek ogłosił podczas obrad kończącego się w środę w Katowicach Europejskiego Kongresu Gospodarczego. Do Rady zostaną zaproszeni przedstawiciele środowisk gospodarczych i samorządowych, organizacji pozarządowych oraz instytucji publicznych.

Społeczna odpowiedzialność biznesu (z angielskiego CSR - Corporate Social Responsibility) to element działania przedsiębiorstw, uwzględniający interesy społeczne oraz ochronę środowiska.

Zdaniem marszałka Matusiewicza, rozwój społecznej odpowiedzialności biznesu może przełamać negatywne stereotypy i uprzedzenia między firmami, władzami publicznymi i społeczeństwem. W przyszłości może to zaowocować partnerstwem przy realizacji wspólnych projektów.

"Zależy nam na zmianie istniejącego wizerunku. Rola samorządu terytorialnego jako podmiotu inspirującego aktywność obywateli i kształtującego ład społeczny jest tu szczególna" - powiedział marszałek, według którego samorządy także mogą przysłużyć się osiąganiu zbiorowych porozumień i rozwiązywaniu problemów społecznych.

W opinii Matusiewicza, firmy respektujące zasady społecznej odpowiedzialności biznesu mają pozytywny wpływ na rozwój społeczności lokalnych - zapewniają miejsca pracy, rozmaite świadczenia dla pracowników oraz wpływy z podatków lokalnych.

Marszałek zwrócił uwagę, że w praktyce kondycja firmy często jest powiązana z rozwojem społeczności w jej najbliższym otoczeniu. Z lokalnego rynku pracy przedsiębiorstwa rekrutują pracowników, a małe i średnie firmy w bliskim otoczeniu mają także większość klientów. Dlatego reputacja firmy, jej wizerunek jako pracodawcy i producenta, ale też jako działacza na scenie lokalnej, wpływają na jej konkurencyjność.(PAP)

mab/ mtb/

Tagi: wiadomości, pap
Źródło:
PAP
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz