Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Śląskie promowało swe atrakcje turystyczne za 1,2 mln zł

0
Podziel się:

Udział w 18 imprezach targowych i wydawnictwa turystyczne w łącznym
nakładzie 450 tys. - to niektóre elementy realizowanego przez ostatnie dwa lata kosztem blisko 1,2
mln zł projektu promocji atrakcji turystycznych woj. śląskiego "tymRazem Śląskie".

Udział w 18 imprezach targowych i wydawnictwa turystyczne w łącznym nakładzie 450 tys. - to niektóre elementy realizowanego przez ostatnie dwa lata kosztem blisko 1,2 mln zł projektu promocji atrakcji turystycznych woj. śląskiego "tymRazem Śląskie".

Jak poinformowała w poniedziałek dyrektor Śląskiej Organizacji Turystycznej Agnieszka Sikorska, w ub. roku do woj. śląskiego przyjechało ok. 3,6 mln odwiedzających, w tym ok. 600 tys. gości z zagranicy (głównie z Niemiec). Daje to regionowi, w zależności od statystyk, 4-6 miejsce w Polsce.

W ramach projektu organizacje reprezentujące wszystkie części woj. śląskiego wystawiły stoisko na 18 dużych targach turystycznych krajowych i zagranicznych - łącznie dziewięć w Berlinie, Utrechcie, Brukseli, Paryżu i Kijowie oraz kolejnych dziewięć w Warszawie, Łodzi, Krakowie, Poznaniu, Sosnowcu i Katowicach.

Wszystkie te imprezy odwiedziło razem blisko 1 mln zainteresowanych turystyką osób. Jak wyjaśniła Sikorska, chodziło przede wszystkim o zaprezentowanie im spójnej i kompletnej oferty turystycznej całego regionu, który tylko jako całościowa marka ma szansę zaistnieć w świadomości odwiedzających targi potencjalnych przyszłych gości.

Na targi przygotowano informatory, przewodniki i mapy w wersjach językowych dopasowanych do miejsca prezentacji w łącznym nakładzie 456 tys. egzemplarzy, m.in. informator turystyczny "Śląskie. Przewodnik Pozytywny" oraz pakiet składający się z przewodnika i mapy "Szlaki Zabytków Techniki".

Wszystkie wydawnictwa - niezależnie od prezentowanych miejsc w województwie czy atrakcji - miały spójną szatę graficzną i odsyłały do śląskiego portalu turystycznego: gosilesia.pl.

W tym roku Śląska Organizacja Turystyczna będzie m.in. prowadzić ogólnopolską kampanię promocji atrakcyjności turystycznej regionu i kampanię promującą Śląski Szlak Zabytków Techniki, a także przedstawiać woj. śląskie w Nadrenii-Północnej Westfalii, gdzie Zagłębie Ruhry jest tegoroczną Europejską Stolicą Kultury.

Projekt "tymRazem Śląskie" realizowała Śląska Organizację Turystyczną, której partnerami były: Związek Gmin Jurajskich, Związek Gmin i Powiatów Subregionu Zachodniego, Stowarzyszenie "Region Beskidy" oraz Stowarzyszenie Rozwoju i Współpracy Regionalnej "Olza".

Przedsięwzięcie współfinansowano w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Woj. Śląskiego na lata 2007-2013. Unijne środki pokryły 1 mln zł z łącznego kosztu ponad 1,17 mln zł. Resztę dołożyli partnerzy. W kolejnych latach podobne działania region będzie prowadził w ramach projektu "Śląskie. Pozytywna energia".(PAP)

mtb/ drag/ jbr/

śląskie
wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)