Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Słowaczka Katarina Bajo wygrała bielski Projekt Arting 2010

0
Podziel się:

Biała (PAP) - Słowacka projektantka Katarina Bajo otrzymała w czwartek Grand Prix 6.
Konkursu Wzornictwa Przemysłowego Projekt Arting za projekt fotelika bujanego Play, który nawiązuje
kształtem do loga Bielska-Białej i wykorzystuje surowce wtórne.

Biała (PAP) - Słowacka projektantka Katarina Bajo otrzymała w czwartek Grand Prix 6. Konkursu Wzornictwa Przemysłowego Projekt Arting za projekt fotelika bujanego Play, który nawiązuje kształtem do loga Bielska-Białej i wykorzystuje surowce wtórne.

Wyniki zostały ogłoszone podczas wernisażu wystawy nagrodzonych projektów w Galerii Bielskiej Biura Wystaw Artystycznych.

"Z fotelików można utworzyć system siedzisk umożliwiających twórczą pracę z dziećmi. Łatwe jest także ich składowanie" - powiedziała Barbara Swadźba z bielskiej galerii.

Na ekspozycji zaprezentowane zostały m.in. projekty nagrodzone przez sponsorów. Wśród nich był pomysł wspólny Agnieszki Bar, Agnieszki Kajper i Kariny Marusińskiej na elementy odblaskowe. Zaproponowane przez nich "odbielski" nawiązują kształtem do elementów herbu miasta: bielskich lilii oraz bialskich róż. "Jury uznało, że ten prosty, tani, łatwy w produkcji produkt posiada wybitne walory +designu społecznego+. +Odbielski+ mogą stać się ważnym i ciekawym elementem akcji promującej bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów" - powiedziała Swadźba.

Nagrodzony został także inny produkt tego zespołu: misa z pokrywą. Zdaniem jury, jej forma nawiązuje do tradycji rzemieślniczych Beskidów i jest łatwa do realizacji. Stanowi funkcjonalną pamiątkę z regionu.

Ciekawostką był również wyróżniony projekt Aleksandry Pięty i Piotra Wiśniewskiego "Informatora Tygodnia Kultury Beskidzkiej", największej w Polsce imprezy folklorystycznej. Dołączona do niego jest układanka, z której utworzyć można zabawkę ludową zwaną "klepokiem". Według jurorów, oparty na wzorach i kulturze regionu, prosty w realizacji projekt posiada wysokie walory komunikacyjne, promocyjne i edukacyjne.

"W tym roku wskazówką dla projektantów było hasło: +Produkt-wizytówka+. Nie całkiem zgodnie z intencją organizatorów, (...) projektanci - interpretując hasło - w większości skupili się na gadżetach promocyjnych, które są potrzebne, ale to nie one stanowią istotną siłę i są dumą czy wizytówką regionu. Dlatego jury konkursu starało się wybrać takie prace, które byłyby czymś więcej niż ładną pamiątką" - powiedziała kuratorka konkursu, Lucyna Wylon.

Na wystawie pokonkursowej w galerii zaprezentowanych zostało dziewięć prototypów.

Wystawie pokonkursowej "Projekt Arting" towarzyszy ekspozycja "Materia Prima" Kacpra Kowalskiego, która ukazuje fotografię pejzażową z lotu ptaka oraz inspirowane pejzażami przedmioty użytkowe zaprojektowane przez młodych polskich dizajnerów.

Obie wystawy potrwają do końca października. (PAP)

szf/ hes/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)