Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Sobierajska: turystyka miejska jednym z priorytetów promocji Polski

0
Podziel się:

Turystyka miejska to jeden z priorytetów promocji turystycznej Polski w
najbliższych latach - powiedziała w Sejmie wiceminister sportu i turystyki Katarzyna Sobierajska.

Turystyka miejska to jeden z priorytetów promocji turystycznej Polski w najbliższych latach - powiedziała w Sejmie wiceminister sportu i turystyki Katarzyna Sobierajska.

Sobierajska przedstawiała w czwartek w Sejmie informację bieżącą na temat promocji turystycznej Polski.

Jak mówiła, celem działań rządu jest wypromowanie Polski "jako atrakcyjnego kraju turystycznego", aby wzmacniać pozycję naszego kraju na rynku europejskim i światowym.

"Jeśli chodzi o produkty oraz ofertę, która w ramach działań stanowi główny przekaz promocyjny, skupiamy się w najbliższych latach przede wszystkim na ofercie turystyki miejskiej kulturowej. Jest to związane m.in. z takimi wydarzeniami, jak: Rok Chopinowski, prezydencja Polski w UE, ale również mistrzostwa Europy w piłce nożnej" - zaznaczyła.

Jak powiedziała, tej ofercie towarzyszy "turystyka aktywna, turystyka specjalistyczna, co w sposób naturalny wiąże się z naszym bogactwem środowiska naturalnego". "Przypomnę tylko, że trwa cały czas akcja głosowania na kandydaturę Wielkich Jezior Mazurskich w konkursie światowym na nowe 7 cudów natury, co też jest szalenie istotne, jeśli chodzi o podejmowanie działań promocyjnych" - zaznaczyła.

Wśród priorytetów promocji Polski wymieniła też turystykę biznesową, rozumianą jako organizowane w Polsce spotkania służbowe, duże kongresy, konferencje czy targi.

Przypomniała, że wszelkie cele i priorytety zostały ujęte w dokumencie "Strategia marketingowa Polski do 2015", przygotowanym przez Polską Organizację Turystyczną.

Podkreśliła też, że wraz z rozwojem technologii i coraz szerszym dostępem do internetu, znacząco zwiększa się liczba dostępnych kanałów promocji. Chodzi o portale społecznościowe, różnego rodzaju aplikacje on line, wydarzenia w przestrzeni publicznej.

Przypomniała też, że w 2010 roku "nośnikiem promocyjnym i reklamowym" Polski był żaglowiec "Fryderyk Chopin", który podczas rejsu zatrzymywał się w wielu europejskich portach, gdzie organizowane były imprezy promujące walory turystyczne Polski. Dodała, że agencja promocyjna, która przygotowywała kampanię rejsu żaglowca, na gali polskiego konkursu reklamy otrzymała za ten projekt brązowy medal.

Wiceminister powiedziała też, że w ramach kampanii promocyjnej związanej z Euro 2012, będzie przygotowany specjalny film promocyjny, a kampania będzie realizowana też w internecie, prasie i telewizji. (PAP)

luo/ je/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)