Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Sprzeczne wyniki badań nastrojów konsumenckich

0
Podziel się:

W lipcu optymizm spadł - podaje Ipsos. GUS ma przeciwne wnioski - jest nieco lepiej.

Sprzeczne wyniki badań nastrojów konsumenckich
(avlxyz/CC/Flickr)

W lipcu optymizm konsumentów spadł pierwszy raz od marca - podaje Ipsos. GUS ma całkiem przeciwne wnioski - jest nieco lepiej.

_ - Wiosenne ożywienie w nastrojach konsumentów trwało tylko dwa miesiące. W czerwcu nastąpiło zatrzymanie pozytywnego trendu, po czym w lipcu po raz pierwszy od marca tego roku zanotowano spadek optymizmu o 4 pkt do poziomu 79 pkt _ - podał Ipsos w komunikacie.

_ - W porównaniu do poprzedniego miesiąca nie zmieniły się jedynie prognozy dotyczące poziomu bezrobocia, nadal około połowa respondentów (51 proc.) spodziewa się jego wzrostu, a 40 proc. utrzymania dotychczasowego poziomu. Wzrosła nieco, o 2 pkt do 20 proc., grupa osób spodziewających się wzrostu cen w ciągu najbliższych 12 miesięcy _ - napisał Ipsos.

Ipsos podaje, że lipcowe spadki nastrojów nie są w ostatnich latach czymś nowym, gdyż od 2004 roku działo się tak - poza jednym wyjątkiem - corocznie._ - Czy i tym razem optymiści wyjechali na wakacje, czy też mamy do czynienia ze zmianą trendu w nastrojach, dowiemy się już pewnie za miesiąc _ - napisano w komunikacie.

W ocenie GUS optymistów przybyło

_ - W lipcu 2009, podobnie jak w trzech poprzednich miesiącach, zaobserwowano dalszą, ale niewielką poprawę nastrojów konsumenckich polskiego społeczeństwa - _ podał z kolei Główny Urząd Statystyczny._ - Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, zwiększył się do poziomu -22,5 pkt proc. _ - podał urząd.

_ - W porównaniu do marca, w którym zanotowano najniższe wartości wskaźnika, bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej poprawił się o 7,8 pkt proc., ale w dalszym ciągu nie osiągnął jeszcze poziomu notowanego na początku roku (-18,9 pkt proc.) _ - dodano.

Eksperci GUS podają, że obserwowane w ostatnich czterech miesiącach pozytywne tendencje zmian wskaźników ufności konsumenckiej dotyczą prawie wszystkich podstawowych czynników wpływających na kształtowanie poziomu i tendencji zmian konsumpcji gospodarstw domowych. _ _

wiadomości
wiadmomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)