Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Stelmach: w 2014 roku ruszy kampania wizerunkowa Polski

0
Podziel się:

#
dochodzi m.in. wypowiedź szefa MSZ Radosława Sikorskiego
#

# dochodzi m.in. wypowiedź szefa MSZ Radosława Sikorskiego #

11.07. Warszawa (PAP) - Kampania wizerunkowa Polski skierowana do krajów, w których żyje największa liczba Polaków oraz gdzie zdarzają się problemy ze stereotypami, ruszy w 2014 r. - poinformowała podsekretarz stanu w MSZ Beata Stelmach po czwartkowym posiedzeniu Rady Promocji Polski.

Kampania będzie skierowana m.in. do Wielkiej Brytanii, krajów Beneluksu czy krajów skandynawskich - powiedziała Stelmach dziennikarzom. Wstępne założenia akcji omawiano w czwartek w Ministerstwie Spraw ZagranicznychSpraw Zagranicznych. Spotkanie dotyczyło też przygotowań Wrocławia, który w 2016 r. stanie się Europejską Stolicą Kultury.

Stelmach wyjaśniła, że kampania wizerunkowa wpisze się w kontekst kilku ważnych rocznic, m.in. 25-lecia pierwszych wolnych wyborów z roku 1989, 15. rocznicy naszego członkostwa w NATO i 10 lat w UE. "Mamy niepowtarzalną szansę, by przeprowadzić spójną, dobrze zorganizowaną, kompleksową kampanię promującą współczesną Polskę jako kraj dynamicznie się rozwijający, po 25 trudnych latach transformacji gospodarczej, społecznej i politycznej" - podkreśliła.

Wtórował jej szef MSZ Radosław Sikorski. Jak podkreślił, rok 2014 będzie wyjątkowym czasem okrągłych rocznic w najnowszej historii Polski. "25 lat od transformacji ustrojowej, 15 lat od przystąpienia do NATO i 10. rocznica członkostwa w Unii Europejskiej, stwarzają okazję do wzmocnienia pozytywnego wizerunku Polski w świecie" - powiedział Sikorski, otwierając posiedzenie Rady Promocji Polski. Uważa on też, że należy wykorzystać szansę na promocję Polski, dzięki kampanii szczególnie w krajach zamieszkiwanych licznie przez naszych rodaków.

Kampania ma kosztować ok. 30 mln zł, koszty poniosą zaangażowane ministerstwa. Rada Promocji Polski powołała w czwartek międzyresortowy zespół, który w ciągu kilku dni ma się spotkać i opracować harmonogram prac. Stelmach zakłada, że w kampanii wykorzystane będą m.in. serwisy społecznościowe, internet, nośniki outdoorowe.

Prezydent Wrocławia Rafał Dutkiewicz przedstawił stan przygotowań swego miasta do wydarzeń roku 2016, kiedy Wrocław będzie Europejską Stolicą Kultury. Na ten okres zaplanowano od 300 do 400 projektów. Obecnie Wrocław pracuje nad ok. 180 z nich.

"Już dziś zapraszam na Olimpiadę Teatralną, największe wydarzenie teatralne na świecie w 2016 r. Zapraszam też na wystawę Siedmiu Cudów Dolnego Śląska, na której zaprezentujemy intrygujące, wrocławskie ciekawostki, dotyczące m.in. pierwszego zdania zapisanego w języku polskim, pierwszego polskiego druku modlitwy +Ojcze Nasz+, czy... pojęcia ilorazu inteligencji" - wyliczał Dutkiewicz. Jak dodał, jego miasto intensywnie zabiega o to, by w grudniu 2016 r. właśnie tam wręczano Europejskie Nagrody Filmowe, czyli europejski odpowiednik Oscara.

Dutkiewicz zapowiedział, że wiele fragmentów miasta przejdzie rewitalizację, powstanie też w pełni ekologiczne Osiedle Marzeń. Bardzo aktywne będzie największe na świecie kino dyskusyjne - Nowe Horyzonty. Kilka masowych happeningów przygotuje Chris Baldwin, reżyser wydarzeń kulturowych towarzyszących m.in. Olimpiadzie w Londynie. W ramach projektu Singing Europe kilkadziesiąt tysięcy dzieci z całej Europy zaśpiewa na wrocławskim stadionie kilka utworów, zaplanowano też bicie rekordu gitarowego. Także we Wrocławiu rozegra się akcja kolejnej księgi kultowych przygód Tytusa, Romka i A'Tomka, przygotowywana przez Papcia Chmiela.

Przedsięwzięcie będzie kosztowało ok. 300 mln zł. Pieniądze będą pochodzić z budżetu miasta i państwa, być może również sponsorów. "Mam nadzieję, że dwukrotnie zwiększymy liczbę turystów przyjeżdżających do Wrocławia - tak, by osiągnęła ona 6 mln, i dwukrotnie zwiększymy procent wrocławian, którzy regularnie uczestniczą w wydarzeniach kulturalnych" - powiedział.

"Jako administracja rządowa traktujemy to wydarzenie bardzo poważnie, w kategoriach promocji Polski. Liczymy na to, że wiele osób, które przyjeżdżają na wydarzenia proponowane w ramach tego roku, wróci tu później" - dodała Stelmach. Zapewniła jednocześnie, że działające za granicą polskie instytuty i placówki dyplomatyczne będą na dużą skalę rozpowszechniały informacje nt. wydarzeń Europejskiej Stolicy Kultury.

Rada Promocji Polski jest międzyresortowym gremium, które koordynuje działania promocji kraju. Jest organem doradczym Prezesa Rady Ministrów zapewniającym współpracę między ministerstwami oraz instytucjami. Jej opinie są przesyłane do Rady Ministrów.(PAP)

zan/ laz/ son/ mow/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)