Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Stolica: II linię metra wydrążą cztery, a nie trzy tarcze

0
Podziel się:

Tunele centralnego odcinka II linii metra w Warszawie wydrążą cztery, a nie
trzy tarcze TBM. Pierwsza z nich ma zacząć prace w kwietniu - poinformował wykonawca AGP Metro
Polska.

Tunele centralnego odcinka II linii metra w Warszawie wydrążą cztery, a nie trzy tarcze TBM. Pierwsza z nich ma zacząć prace w kwietniu - poinformował wykonawca AGP Metro Polska.

Początkowy harmonogram budowy centralnego odcinka II linii przewidywał rozpoczęcie drążenia tuneli na początku ubiegłego roku. "Chcemy odzyskać stracony czas i udowodnić warszawiakom, że zależy nam na wywiązaniu się z umowy z miastem" - powiedział rzecznik wykonawcy Mateusz Witczyński.

Tarcze, które będą wykorzystane do budowy II linii metra, drążą i jednocześnie układają tunel z prędkością ok. 10-12 metrów na dobę. Będą pracować siedem dni w tygodniu, 24 godziny na dobę. Przy obsłudze jednej tarczy będą pracować 52 osoby w systemie czterech zmian.

Witczyński powiedział, że trzy tarcze są już w Polsce, choć złożona jest tylko jedna - na budowie przy rondzie Daszyńskiego. "Tarcze składane są pod ziemią, w szybie. Jedna została złożona na powierzchni, by zainteresowani budową metra mogli ją obejrzeć" - powiedział.

Pierwsza tarcza została nazwana "Marią" na cześć urodzonej w Warszawie noblistki Marii Skłodowskiej-Curie. To ona rozpocznie prace i wydrąży tunel północny między rondem Daszyńskiego a Powiślem.

Druga z tarcz - "Anna" nosząca imię księżnej Anny Mazowieckiej wydrąży tunel południowy między rondem Daszyńskiego o Powiślem oraz łącznik między pierwszą i drugą linią metra pod parkiem Świętokrzyskim.

Tunel południowy między stacją Powiśle a stacją Dworzec Wileński wydrąży trzecia tarcza - "Wisła".

Nowa tarcza, która nie ma jeszcze imienia - rozpocznie pracę na Powiślu i zacznie drążyć północny tunel w kierunku Dworca Wileńskiego - powiedział Witczyński.

Harmonogram budowy centralnego odcinka 2. linii podziemnej kolejki, który ratusz przedstawił w grudniu 2009 r., przewidywał rozpoczęcie drążenia tuneli na początku ub.r. Do tego czasu miały być gotowe wykopy na krańcowych stacjach - Rondo Daszyńskiego i Dworzec Wileński. Prace jednak się opóźniły. Wykonawca inwestycji AGP Metro Polska zapowiada, że pierwsza tarcza zacznie drążyć tunel w kwietniu.

W połowie listopada ub. roku prezes Metra Warszawskiego Jerzy Lejk powiedział, że opóźnienia związane z drążeniem tunelu nie wpłyną na termin zakończenia inwestycji. Planowo budowa centralnego odcinka II linii metra ma się zakończyć w październiku 2013 r.

Centralny odcinek drugiej linii metra będzie miał siedem stacji (rondo Daszyńskiego, rondo ONZ, Świętokrzyska, Nowy Świat, Powiśle, Stadion, Dworzec Wileński) i połączy lewo- i prawobrzeżną Warszawę. Umowę na projekt i budowę centralnego odcinka II linii metra stołeczny ratusz podpisał z włosko-turecko-polskim konsorcjum Astaldi, Gulermak i PBDiM Mińsk Mazowiecki w październiku 2009 r. Koszt inwestycji to 4,17 mld zł. (PAP)

kno/ abr/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)