Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Stolica: Linia ekspresowa E-2 zostaje

0
Podziel się:

Zarząd Transportu Miejskiego zdecydował, że autobusy linii E-2, nazywanej
przez warszawiaków "edwardem", nadal będą jeździć po ulicach stolicy. Za utrzymaniem linii
opowiedzieli się pasażerowie oraz władze dzielnic, przez które prowadzi jej trasa - podano.

Zarząd Transportu Miejskiego zdecydował, że autobusy linii E-2, nazywanej przez warszawiaków "edwardem", nadal będą jeździć po ulicach stolicy. Za utrzymaniem linii opowiedzieli się pasażerowie oraz władze dzielnic, przez które prowadzi jej trasa - podano.

Wcześniej ZTM informował, że linię od poniedziałku zastąpi nowa - 402; autobusy miały kursować na tej samej trasie, co linii ekspresowej, ale zatrzymywać się na większej liczbie przystanków. "Edward" kursuje na trasie Bemowo-Wilanów.

"Po opublikowaniu na stronie internetowej i na naszym profilu na facebooku informacji o planach przekształcenia linii E-2 w linię 402, do ZTM zaczęły masowo napływać opinie pasażerów korzystających z tej linii. Za utrzymaniem linii opowiedziały się również władze dzielnic, przez które przejeżdża +Edward+" - poinformował w czwartkowym komunikacie ZTM.

Po przeanalizowaniu uwag ZTM zdecydował, że linia E-2 zostanie utrzymana, a autobusy będą kursowały z niezmienioną częstotliwością; dodatkowo będą się zatrzymywały na jednym dodatkowym przystanku - Dolna.

ZTM zapowiada, że decyzje o uruchomieniu kolejnych przystanków na trasie linii E-2 podejmie po zbadaniu opinii pasażerów.

ZTM zaznacza, że w dalszym ciągu trwają analizy dotyczące zmian w komunikacji po otwarciu mostu Marii Skłodowskiej-Curie, tzw. Północnego. Wcześniej ZTM zapowiedział połączenie dwóch linii ekspresowych E-4 i E-8 w jedną linię przyspieszoną 404 i skierowanie jej przez nową przeprawę.

Linie ekspresowe uruchomiono na początku lat 90. ubiegłego wieku, by umożliwić szybki dojazd mieszkańcom osiedli na obrzeżach miasta do centrum - miały kilka przystanków na początkowych odcinkach tras, a potem do centrum miasta dojeżdżały bez zatrzymywania się.

ZTM wyjaśnia, że ze względu na coraz większą liczbę pasażerów korzystających z przystanków między obrzeżami miasta a centrum, uruchamiano nowe przystanki dla linii ekspresowych. Z kolei coraz większy ruch samochodów w stolicy spowodował, że autobusy "E" częściej stawały w korkach. ZTM wyjaśnia, że w ten sposób traciły swój charakter i dlatego od końca poprzedniej dekady były stopniowo zastępowane przez linie przyspieszone lub zwykłe.

Pierwsza linia ekspresowa - E-1 została uruchomiona 21 września 1991 r. Ostatnia uruchomiona linia to E-8, która kursuje na trasie z Nowodworów na Metro Marymont. Obecnie funkcjonują linie ekspresowe E-2, E-4 i E-8. (PAP)

kno/ malk/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)