Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Stolica: Sześć firm chce zagospodarować okolice dworca Gdańskiego

0
Podziel się:

Sześciu inwestorów złożyło w PKP SA koncepcje przebudowy stołecznego dworca
Gdańskiego i przyległych terenów - poinformował PAP dyrektor do spraw nieruchomości w PKP SA
Jarosław Bator. Ma tam powstać węzeł przesiadkowy z pociągów do autobusów i metra.

Sześciu inwestorów złożyło w PKP SA koncepcje przebudowy stołecznego dworca Gdańskiego i przyległych terenów - poinformował PAP dyrektor do spraw nieruchomości w PKP SA Jarosław Bator. Ma tam powstać węzeł przesiadkowy z pociągów do autobusów i metra.

Jak wyjaśnił dyrektor, koncepcje zagospodarowania okolic Gdańskiego zakładają nie tylko zmiany dotyczące samego budynku dworca. Inwestorzy proponują wybudować tam także biurowce, hotele, pojawił się nawet pomysł postawienia budynku mieszkalnego w bezpośrednim sąsiedztwie torów. "Jeszcze nie przyjrzeliśmy się dokładnie tym propozycjom. Teraz ich oceną zajmie się specjalna komisja. Dajemy sobie czas do końca września na wyłonienie inwestorów, z którymi będziemy prowadzić dalsze negocjacje" - powiedział Bator.

Koncepcje zagospodarowania okolic dworca poza propozycjami architektonicznymi zawierają też biznesplany dla tej inwestycji. PKP SA przy wyborze jednej z nich będzie się kierować czterema kryteriami: opłacalnością inwestycji, tym, czy propozycja inwestora jest spójna z planami kolejarzy, doświadczeniem oferenta i proponowanymi terminami ukończenia inwestycji.

"Zakładamy, że ostateczną umowę możemy podpisać w pierwszym kwartale przyszłego roku" - wyjaśnił Bator. Planowany termin rozpoczęcia inwestycji to przełom 2014 i 2015 r.

Teren, którym dysponują kolejarze w okolicach dworca, ma 4,7 hektara. Z tego 1,7 ha to teren nad torami, który można ewentualnie zabudować.

Budynek dworca Gdańskiego powstał pod koniec lat 50. i był pierwszym budynkiem dworcowym w powojennej Warszawie. Dziesięć lat później - po wydarzeniach marcowych - właśnie z tego dworca wyjeżdżali ze stolicy polscy obywatele żydowskiego pochodzenia. W latach 80. budynek został odbudowany po pożarze, ale ze zmianami. Obecnie okolice dworca są miejscem przecięcia linii autobusowych, tramwajowych, kolejowych i metra. To ważne połączenie komunikacyjne między Śródmieściem, Żoliborzem i Pragą Północ.

Agata Kalińska (PAP)

her/ je/ ura/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)