Notowania

lipiec
30.06.2009 14:44

Stolica: Zwrot pieniędzy dla ukaranych pasażerów - od 15 lipca

Wbrew wcześniejszym zapowiedziom nie od wtorku, ale dopiero od 15 lipca pasażerowie warszawskiej komunikacji miejskiej, ukarani w ciągu ostatniego roku przez kontrolerów biletów z powodu niewłaściwie podpisanej karty miejskiej, będą mogli starać się o zwrot zapłaconej kary.

Podziel się
Dodaj komentarz

Wbrew wcześniejszym zapowiedziom nie od wtorku, ale dopiero od 15 lipca pasażerowie warszawskiej komunikacji miejskiej, ukarani w ciągu ostatniego roku przez kontrolerów biletów z powodu niewłaściwie podpisanej karty miejskiej, będą mogli starać się o zwrot zapłaconej kary.

Według wcześniejszych informacji PAP, uzyskanych w Mazowieckim Urzędzie Wojewódzkim, uchwała miała ukazać się w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego 15 czerwca i wejść w życie po dwóch tygodniach, czyli 30 czerwca. We wtorek PAP dowiedziała się jednak w oddziale prasowym wojewody mazowieckiego i w redakcji Dziennika Urzędowego, że uchwała zostanie opublikowana dopiero tego dnia, co oznacza, że wejdzie w życie 15 lipca.

Po licznych skargach pasażerów radni zdecydowali pod koniec maja, że ci, którzy po 1 czerwca 2008 r. zostali ukarani za brak na karcie jednego z wymaganych regulaminem elementów - imienia, nazwiska lub numeru dokumentu ze zdjęciem, będą mogli starać się o zwrot pieniędzy.

Zanim Zarząd Transportu Miejskiego zwróci zapłaconą przez pasażera karę, ten będzie musiał udowodnić, że kontroler ukarał go właśnie z tego powodu. Będzie mógł to zrobić jedynie na podstawie wystawionego przez kontrolera wezwania do zapłaty, na którym dokładnie określony został powód jego wystawienia.

Jak powiedział PAP rzecznik ZTM Igor Krajnow, zasady ubiegania się o anulowanie mandatu pozostaną bez zmian. Oznacza to, że pasażer może odwołać się na piśmie w każdym z punktów obsługi pasażera, przesłać odwołanie pocztą na adres: ul. Senatorska 37, 00-099 Warszawa lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: windykacja@ztm.waw.pl.

Na podstawie podjętej przez radnych uchwały zmienić ma się także postępowanie kontrolerów. Nie będą już karać pasażera za brak na karcie imienia, nazwiska lub numeru dokumentu, jeśli ten uzupełni dane podczas kontroli. Jeśli tego nie zrobi, kontroler wystawi wezwanie do zapłaty, ale pasażer będzie mógł się starać o jego anulowanie. Warunkiem będzie wymiana w ciągu siedmiu dni od kontroli starej karty na tzw. kartę spersonalizowaną, na której umieszczone będzie zdjęcie jej właściciela.

Zgodnie z uchwałą Rady Warszawy ze stycznia br., od 2010 r. na każdej Warszawskiej Karcie Miejskiej musi znaleźć się zdjęcie i dane osobowe jej właściciela. Nowej karty miejskiej nie trzeba dodatkowo podpisywać. Wszystkie stare, podpisywane przez właściciela karty, na których kodowane są imienne bilety komunikacji miejskiej, muszą zostać wymienione. Wyrobienie pierwszej spersonalizowanej Warszawskiej Karty Miejskiej jest bezpłatne. Dotychczas nowy dokument został wydany ok. 110 tys. pasażerów miejskiej komunikacji. Opłata za przejazd bez ważnego biletu to 150 zł. (PAP)

mca/ itm/ jbr/

Tagi: lipiec, wiadomości, pap
Źródło:
PAP
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz