Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Świętokrzyskie: Powstanie strategia rozwoju turystyki

0
Podziel się:

Strategia rozwoju turystyki w województwie świętokrzyskim powstanie z
inicjatywy Urzędu Marszałkowskiego w Kielcach. Dokument ma zawierać dokładne wytyczne dotyczące
planowanych inwestycji oraz promocji tej branży na lata 2014-2020.

Strategia rozwoju turystyki w województwie świętokrzyskim powstanie z inicjatywy Urzędu Marszałkowskiego w Kielcach. Dokument ma zawierać dokładne wytyczne dotyczące planowanych inwestycji oraz promocji tej branży na lata 2014-2020.

"Każde województwo planujące rozwój gospodarki turystycznej powinno mieć strategiczny dokument otwierający pewne ramy działania, inwestycji, sposobu promocji" - wyjaśnił PAP we wtorek dyrektor departamentu odpowiedzialnego za turystykę i promocję w Urzędzie Marszałkowskim, Jacek Kowalczyk.

Dodał, że będzie to już drugi taki dokument. Poprzedni był przygotowany na zakończoną właśnie perspektywę finansową UE (2007-2013). Nowy będzie obowiązywał w latach 2014-2020.

W ramach prac nad strategią w pierwszej kolejności przeprowadzone zostaną badania wśród turystów oraz przedsiębiorców.

"Chcemy wiedzieć, jak oceniają nas potencjalni turyści i czego oczekują od nas m.in. w kwestii oferty czy infrastruktury" - wyjaśnił Kowalczyk. Przedsiębiorcy natomiast będą pytani o swoje plany, możliwości i ambicje inwestycyjne. "Mamy pewien zarys, co mogłoby się znaleźć w strategii, ale przede wszystkim stawiamy na opinie przedsiębiorców - czyli głównych inwestorów w branży" - powiedział.

Wiadomo, że w nowym dokumencie duży nacisk będzie położony na turystykę zdrowotną (uzdrowiska oraz placówki wellness i spa)
, która jest jedną z głównych specjalizacji województwa w wieloletniej strategii rozwoju regionu. "To jest dziedzina, w której możemy być konkurencyjni" - ocenił Kowalczyk.

Zaznaczył, że tej gałęzi turystycznego biznesu nie można zawężać jedynie do miejscowości turystycznych, np. Solca czy Buska Zdroju. Według dyrektora może się ona rozwijać także w innych miejscach, m.in. na Ponidziu czy Górach Świętokrzyskich.

Według Kowalczyka w branży turystycznej konieczna jest współpraca między przedsiębiorcami i tworzenie wspólnych projektów np. w ramach klastrów.

"Przedsiębiorstwa szerzej muszą myśleć o współpracy, a w mniejszym stopniu o własnych produktach. W 2015 roku odbędą się pewnie pierwsze konkursy. 2014 jest kluczowym rokiem do myślenia projektowego w klastrach. To nie jest łatwe, ale mamy pozytywne przykłady takich działań" - ocenił Kowalczyk.

Gotowa strategia rozwoju turystyki będzie przedłożona do akceptacji przez radnych sejmiku województwa.

Rocznie województwo świętokrzyskie odwiedza około 4 mln turystów. Oprócz Gór Świętokrzyskich dużym zainteresowaniem cieszą się m.in. takie miejsca jak Bałtowski Jura Park z oryginalnej wielkości modelami dinozaurów, zabytki Sandomierza i Kielc, Ponidzie oraz miejscowości uzdrowiskowe: Solec Zdrój i Busko Zdrój. W sezonie zimowym w regionie czynnych jest kilka stoków narciarskich. (PAP)

mjk/ mki/ gma/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)