Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Szafrański: pociągi na warszawskie lotnisko mogą pojechać w grudniu br.

0
Podziel się:

Prezes PKP Polskie Linie Kolejowe Zbigniew Szafrański zapowiedział w
piątek, że zgodnie z przewidywaniami pierwsi podróżni będą mogli pojechać pociągami na warszawskie
lotnisko pod koniec tego roku. PKP PLK koordynuje budowę torów na Okęcie.

Prezes PKP Polskie Linie Kolejowe Zbigniew Szafrański zapowiedział w piątek, że zgodnie z przewidywaniami pierwsi podróżni będą mogli pojechać pociągami na warszawskie lotnisko pod koniec tego roku. PKP PLK koordynuje budowę torów na Okęcie.

"Planujemy, że będzie to grudzień tego roku. Tak jest podpisany aneks z wykonawcą. Jest to bardzo trudna inwestycja, gdyż na tym samym terenie realizują swoje prace trzy podmioty, których trasy prac się krzyżują" - powiedział podczas konferencji prasowej Szafrański.

Wyjaśnił, że PLK robi wszystko, jako zamawiający, aby wyegzekwować terminy robót. "Co nie oznacza, że dokładnie z dniem wejścia w życie nowego rozkładu jazdy pojadą pociągi, bo jeszcze jest kwestia odbioru technicznego" - powiedział. Wyjaśnił, że ma nadzieję, iż uda się wkrótce rozstrzygnąć, który z przewoźników będzie obsługiwał pociągi do Okęcia. Będziemy robili wszystko, aby w styczniu można już było tam pojechać - zaznaczył.

Wcześniej spółka informowała, że opóźnień w ukończeniu inwestycji nie będzie - tory mają być gotowe do jesieni 2011 r.

Szafrański poinformował, że budynek dworca Warszawa Wschodnia zgodnie z planem ma być ukończony na Euro 2012. Modernizacja dworca rozpoczęła się latem 2010 r. Remont całości ma się zakończyć w drugim kwartale 2012 r. - przed Euro 2012. Koszt inwestycji wynoszący 31 mln zł pokrywany jest z budżetu państwa oraz środków własnych PKP SA. Dworzec będzie wyremontowany tylko fragmentarycznie - nie będzie gruntownego remontu przejść podziemnych i peronów. Mają one być tylko częściowo zmodernizowane.

"Budynek dworca powinien być ukończony na Euro 2012. A jeśli chodzi o perony, to w zasadzie będzie cały czas możliwość korzystania z nich, dlatego, że zakres przebudowy peronów, oraz układu torowego, jest znacznie większy niż pierwotnie przewidywaliśmy" - powiedział.

Wyjaśnił, że realizacja tego zadania, kiedy jednocześnie budowany jest przystanek Warszawa Stadion, spowodowałaby potworne perturbacje w ruchu pociągów. "Dlatego też zdecydowaliśmy się nie rozpoczynać tych robót, bo moglibyśmy wkroczyć w Euro 2012 z rozkopanym Dworcem Wschodnim. Dokonamy naprawy peronów, wiat i przejść w taki sposób, żebyśmy się nie wstydzili, kiedy goście do nas przyjadą" - powiedział.

Obecnie pociągi zatrzymują się nadal na Warszawie Wschodniej, ale budynek dworcowy jest zamknięty dla podróżnych. Bilety można kupić w prowizorycznych kasach biletowych. Są też tymczasowe kontenerowe poczekalnie i toalety. (PAP)

aop/ mki/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)