Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Szef japońskiej linii ANA: Dreamliner to dobry wybór dla LOT

0
Podziel się:

Boeing 787 Dreamliner w Polskich Liniach Lotniczych LOT pozwoli rozwijać
spółce nowe połączenia lotnicze, a także przynieść ekonomiczne zyski - uważa Shinichiro Ito -
prezes japońskiej linii lotniczej ANA, pierwszego na świecie użytkownika Dreamlinera.

Boeing 787 Dreamliner w Polskich Liniach Lotniczych LOT pozwoli rozwijać spółce nowe połączenia lotnicze, a także przynieść ekonomiczne zyski - uważa Shinichiro Ito - prezes japońskiej linii lotniczej ANA, pierwszego na świecie użytkownika Dreamlinera.

Boeing 787 Dreamliner trafił do japońskiej linii we wrześniu br. Na maszyny tego typu czeka LOT.

"Ten samolot jest bardzo innowacyjny, m.in. ze względu na materiały kompozytowe, z których jest zbudowany, ma mniejszą masę, co pozwala zużywać mniej paliwa. Ten typ samolot dla wielu linii lotniczych jest przyszłością właśnie ze względu na oszczędności ekonomiczne" - powiedział Ito.

W jego ocenie samolot ten umożliwi LOT-owi uruchomienie nowych połączeń na dalekich trasach. "LOT będzie mógł nim odbywać rejsy dalekiego zasięgu bezpośrednio, bez konieczności śródlądowania. LOT chce mieć centrum przesiadkowe w Warszawie, a zatem samolot ten bardzo ułatwi mu jego zorganizowanie" - powiedział szef ANA.

Wyjaśnił, że na razie Dreamliner w Japonii lata na terenie kraju. W styczniu maszyna po raz pierwszy ma polecieć w rejs międzykontynentalny - z Tokio do Frankfurtu. "Nasi pasażerowie, jak i piloci są bardzo zadowoleni z tego samolotu" - ocenił Ito.

ANA otrzymała pierwszego Dreamlinera pod koniec września 2011, z ponad trzyletnim opóźnieniem. Miesiąc później poleciał w pierwszy rozkładowy rejs.

LOT ma być pierwszym europejskim przewoźnikiem, który dostanie B787. Dostawa jest opóźniona o ponad dwa lata. Według ostatnich informacji, pierwszy z ośmiu zamówionych Dreamlinerów pojawi się we flocie PLL LOT w IV kwartale 2012 r., do marca 2013 r. w barwach LOT powinno już latać pięć maszyn.

Dreamliner ma spalać 20 procent mniej paliwa niż samoloty, które zastąpi. 50 proc. struktury B787, w tym kadłub i skrzydła, jest wykonane z materiałów kompozytowych. Dzięki mniejszej wadze samolot zużywa mniej paliwa, co wpływa na ograniczenie zanieczyszczenia środowiska. Dreamliner jest także cichszy. Samolot może zabrać od 210 do 290 pasażerów na odległość ponad 15,7 tys. km.

Aneta Oksiuta (PAP)

aop/ mki/ jbr/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)