*Polski przewoźnik promowy, pływający pod marką Polferries, zorganizował w sobotę na promie Scandinavia w szwedzkim Nynaeshamn Dzień Polski. Impreza miała zachęcić Szwedów do odwiedzenia Polski. *
Zwiedzający prom mogli m.in. spróbować smakołyków polskiej kuchni, zapoznać się z historią polskiego rycerstwa lub spróbować obróbki bursztynu. Przedstawiono także oferty hoteli i spa w Polsce. Dużym powodzeniem cieszyła się loteria, w której można było wygrać obiad z kapitanem statku lub wycieczkę do Polski.
Wcześniej tego typu imprezy na promie były organizowane głównie dla Polaków w Polsce. "Chcieliśmy pokazać, że zależy nam na szwedzkim kliencie" - mówi Arletta Kramska, kierownik działu marketingu i reklamy Polferries.
Sobotnia impreza została nagłośniona w szwedzkich mediach, po raz pierwszy reklamy polskich promów pojawiły się również w szwedzkiej telewizji TV4.
Na promie swoją ofertę zaprezentował Gdańsk. "Szwedzki rynek, obok Niemiec i Wielkiej Brytanii, z uwagi na bezpośrednie połączenia lotnicze, ale też promowe, jest dla nas szczególnie ważny" - mówi Maciej Łabuda z biura prezydenta ds. promocji miasta. Szwedom Gdańsk prezentuje się jako miasto aktywnej rozrywki i rekreacji, a także współorganizator Euro 2012. "W związku z mistrzostwami planujemy dużą kampanię" - dodaje Łabuda.
Polferries będzie kontynuował promocję swoich linii promowych oraz polskiej turystyki w Szwecji. W Ystad, gdzie przypływają promy ze Świnoujścia, 28 maja zostanie zorganizowany kolejny Dzień Polski.
Nie próżnuje również konkurent Polferries na Morzu Bałtyckim, szwedzki armator Stena Line. W Gdyni, skąd odpływają promy do szwedzkiej Karlskrony, 1 lipca odbędzie się dzień otwarty na nowym statku Stena Spirit, połączony z jego chrztem. Będzie to także okazja do promocji Szwecji wśród Polaków.
Z Nynaeshamn Daniel Zyśk (PAP)
zys/ kar/