Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Toruń oferuje bilety komunikacji miejskiej przez telefon

0
Podziel się:

Możliwość kupowania biletów komunikacji miejskiej za pośrednictwem telefonów
komórkowych uruchomiono w piątek w Toruniu. Po raz pierwszy w Polsce w ten sposób nabyć można także
bilety miesięczne.

Możliwość kupowania biletów komunikacji miejskiej za pośrednictwem telefonów komórkowych uruchomiono w piątek w Toruniu. Po raz pierwszy w Polsce w ten sposób nabyć można także bilety miesięczne.

"Zakup biletów jest już możliwy, ale to nie pierwsza tego typu usługa w naszym mieście, gdyż od 1 kwietnia 2009 r. można w ten sposób wnosić opłaty za miejsce do parkowania. Toruń jest jednak pierwszym miastem, gdzie za pomocą tego systemu będzie możliwy także zakup biletów miesięcznych, ważnych na wszystkie lub na jedną linię, normalnych i ulgowych" - podkreślił w piątek prezydent Torunia Michał Zaleski.

Jak zaznaczają twórcy systemu sprzedaży biletów, starano się go maksymalnie uprościć. Korzystanie wymaga jednorazowej rejestracji i zainstalowania niezbędnej aplikacji na swoim telefonie komórkowym; trzeba zasilić przydzieloną "elektroniczną portmonetkę".

"Dokonując zakupu należy uruchomić aplikację w telefonie komórkowym i wybrać odpowiedni bilet z wyświetlanej w telefonie listy. Zakupiony bilet widoczny jest na ekranie telefonu. W trakcie kontroli pasażer okazuje kontrolerowi bilet wyświetlany na ekranie telefonu komórkowego" - poinformował Andrzej Ankudo-Jankowski, dyrektor firmy moBILET, wdrażającej system.

Firma za uruchomienie i prowadzenie systemu sprzedaży w Toruniu otrzyma wynagrodzenie prowizyjne: 3,5 proc. od wielkości miesięcznej sprzedaży biletów jednorazowych i krótkookresowych oraz 2 proc. od wielkości miesięcznej sprzedaży biletów miesięcznych. Wysokość rabatu udzielana podmiotom gospodarczym (np. kioskom) przy zakupie biletów jednorazowych wynosi w Toruniu 4,86 proc.

Jak podkreślił Zaleski, Toruń nie ponosi żadnych kosztów związanych z wdrożeniem i utrzymaniem systemu. Koszty ponoszone przez pasażera to - w przypadku aktywacji sms-em - jednorazowy koszt wysłania smsa aktywacyjnego (50 gr plus VAT).

"Do tego oczywiście cena zakupionego biletu i koszt jego przesłania, który zależy od umowy, jaką posiada pasażer z operatorem telefonii komórkowej na transmisję danych. Mam nadzieję, że torunianie szybko przekonają się do takiego sposobu zakupu biletów" - dodał prezydent.

Aby zawiadomić pasażerów o nowych formach sprzedaży biletów, w kasach Miejskiego Zakładu Komunikacji dostępne są ulotki, a we wszystkich pojazdach i na wiatach przystankowych umieszczono naklejki informacyjne. (PAP)

olz/ pad/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)