Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Twórcy kampanii społecznej przekonują: Pieniądze mogą pokonać raka!

0
Podziel się:

Nowa kampania społeczna, którą zainicjowała Alivia - Fundacja Onkologiczna
Osób Młodych, bazuje na przewrotnym haśle "Żeby pokonać raka, trzeba mieć dwie rzeczy: pieniądze i
znajomości". Właśnie rozpoczęła się jej pierwsza odsłona poświęcona pieniądzom.

Nowa kampania społeczna, którą zainicjowała Alivia - Fundacja Onkologiczna Osób Młodych, bazuje na przewrotnym haśle "Żeby pokonać raka, trzeba mieć dwie rzeczy: pieniądze i znajomości". Właśnie rozpoczęła się jej pierwsza odsłona poświęcona pieniądzom.

"Pieniądze są naszym najważniejszym orężem, ponieważ Narodowy Fundusz Zdrowia nie finansuje części najnowszych lub eksperymentalnych metod leczenia - dlatego wielu chorych nie może z nich skorzystać - mówi Agata Polińska z Fundacji Alivia, która w ramach swoich działań wspomaga chorych na nowotwory w zbieraniu środków na leczenie.

Przypomina, że leczenie jednego pacjenta z chorobą onkologiczną czasem oznacza jednorazowy wydatek kilkuset tysięcy złotych, a czasem trwa latami i może kosztować od kilku do kilkudziesięciu tysięcy miesięcznie. "Kwoty te przekraczają możliwości finansowe praktycznie każdego z nas. Dlatego właśnie potrzebne jest dodatkowe wsparcie finansowe i to naprawdę wielu ludzi" - dodaje Polińska.

W ramach kampanii na ekranach kin, TV oraz na największych portalach w Polsce wyświetlany jest film przedstawiający trudną i wyczerpującą walkę świnki-skarbonki, symbolizującej pieniądze, z rakiem. "Świnka wygrywa symboliczną walkę - tak jak codziennie tysiące ludzi, dzięki często drogiemu leczeniu, mogą wygrać swoją walkę z rakiem" - tłumaczą pomysłodawcy kampanii. Reżyserem filmu jest Damian Nenow, autor m.in. krótkometrażowego filmu animowanego "Paths of Hate", który w 2012 r. ubiegał się o nominację do Oscarów.

"Wiele osób myśli, że rak to już koniec. Wyrok. W kampanii chcemy powiedzieć, że to nie jest łatwa walka, ale można ją wygrać! Rzeczywistość jest brutalna. Taka też jest nasza kampania, ale jednocześnie jej przekaz jest bardzo pozytywny: zagrzewa do walki i daje nadzieję na zwycięstwo! Nie chcemy słodzić, wzbudzać litości czy wyciskać łez. Chcemy zachęcić do działania" - mówi Aleksandra Jurkiewicz z agencji reklamowej DDB Warszawa, która w kampanię zaangażowała się pro bono.

W haśle przyświecającym kampanii Alivii obok pieniędzy równorzędne miejsce zajmują znajomości. Jest to swego rodzaju gra słów - podkreślają członkowie fundacji - znajomości oznaczają tu bowiem osoby, które "już przebrnęły przez gąszcz procedur i informacji, same przeszły cały proces leczenia, a teraz, dzieląc się wiedzą, mogą pomóc uratować komuś życie".

Ma to ułatwić kolejna inicjatywa, jaką jest stworzenie systemu internetowego, który stanie się miejscem wirtualnych spotkań, wymiany informacji i dzielenia się doświadczeniami. Będzie to miejsce dla chorych, ich rodzin i przyjaciół oraz dla tych, którzy już zetknęli się z rakiem i teraz chcą innym pomóc z nim walczyć.

Jak przekonuje Bartosz Poliński, założyciel i prezes Alivii, "na nowotwór może zachorować każdy, niezależnie od wieku, prowadzonego trybu życia i rodzinnych predyspozycji". U jego siostry Agaty zaawansowany nowotwór złośliwy wykryto, gdy miała 28 lat. To doświadczenie dało impuls do stworzenia fundacji.

"Myślisz: Diagnoza: +rak+ to koniec życia. My już wiemy, że to może być początek nowego, bardziej świadomego, uważnego i prawdziwego życia. Myślisz: To straszne!. My już wiemy, że nie takie straszne, jeśli otrzyma się najlepszą możliwą opiekę lekarską, wsparcie i rzetelną informację. Wiemy to, bo wszystkich nas ta choroba dotknęła - bezpośrednio lub pośrednio przez naszych najbliższych" - tłumaczy Poliński.

Bogaci we własne doświadczenia w walce rakiem członkowie fundacji dzielą się nimi z innymi, wspierają chorych i ich bliskich w trudnych sytuacjach, pomagają dotrzeć do rzetelnych informacji o najnowszych metodach leczenia, a także zdobyć pieniądze na terapię. Deklarują, że są zwolennikami pro-aktywnej postawy wobec choroby nowotworowej i przejęcia inicjatywy w jej leczeniu. Zachęcają chorych i ich bliskich do zdobywania jak największej liczby danych na temat danego przypadku, podejmowania decyzji dotyczących leczenia wspólnie z lekarzem.

Ambasadorem kampanii, który promuje idee fundacji został m.in. Wojtek Sokół, znany polski raper. (PAP)

jjj/ ula/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)