Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Tyska fabryka Fiata wyprodukowała w 2012 r. ponad 348,5 tys. aut

0
Podziel się:

Tyska fabryka Fiata wyprodukowała w ubiegłym roku 348 tys. 503 samochody.
Mimo spadku produkcji o ok. 25 proc. wobec roku 2011, Fiat Auto Poland pozostał w 2012 r.
największym producentem aut w Polsce. Na 2013 r. planowana jest produkcja poniżej 300 tys. aut.

Tyska fabryka Fiata wyprodukowała w ubiegłym roku 348 tys. 503 samochody. Mimo spadku produkcji o ok. 25 proc. wobec roku 2011, Fiat Auto Poland pozostał w 2012 r. największym producentem aut w Polsce. Na 2013 r. planowana jest produkcja poniżej 300 tys. aut.

W czwartek spółka Fiat Auto Poland opublikowała swoje wyniki produkcyjne za miniony rok. Samochodów marki fiat, abarth i lancia wyprodukowano w Tychach 293 tys. 890 egzemplarzy. Pozostałe blisko 55 tys. aut to wytwarzany na zlecenie koncernu Forda model ford ka.

W ubiegłorocznej produkcji najwięcej było fiata 500 (144 tys. 89 aut), następnie modelu panda classic, którego produkcja w Tychach została zakończona z końcem minionego roku (94 tys. dwie sztuki) oraz lancii ypsilon (48 tys. 524 auta) i modelu abarth 500 (7 tys. 275 samochodów).

"Ubiegłoroczny poziom produkcji stawia Fiat Auto Poland zdecydowanie na pierwszym miejscu wśród producentów samochodów w Polsce. Jest to również największa fabryka w grupie Fiata w Europie" - podkreślił rzecznik spółki Bogusław Cieślar.

W ostatnich pięciu latach w tyskim zakładzie Fiata uruchomiono produkcję czterech nowych modeli samochodów: to fiat 500, abarth 500, ford ka i lancia ypsilon. Zaprzestano natomiast - po dziewięciu latach - produkcji pandy classic. Powstało jej w tym czasie w Tychach ok. 2,2 mln egzemplarzy.

98,2 proc. wyprodukowanych w ubiegłym roku samochodów marki fiat, abarth i lancia, tj. 288 tys. 626 egzemplarzy, trafiło na rynki 65 krajów świata, m.in. do Włoch (139,3 tys.), Anglii (ponad 38,2 tys.), Niemiec (ponad 27 tys.), Francji (ponad 22,9 tys.), Hiszpanii (prawie 9,5 tys.), Belgii (9,1 tys.), Holandii (ponad 8,6 tys.), Austrii (5,6 tys.) i Japonii (4,7 tys.).

W 2011 r. z tyskiej fabryki wyjechało ok. 467,7 tys. - blisko 120 tys. więcej niż w 2012 r. W rekordowym roku 2009 roczna produkcja przekroczyła 605 tys. aut. Plany zakładu na 2013 r. zakładają produkcję poniżej 300 tys. samochodów, a w pesymistycznym scenariuszu, którego oficjalnie nie komentują przedstawiciele spółki, nawet ok. 250 tys. aut.

Zmniejszenie zamówień i produkcji, będące efektem kryzysu na międzynarodowym rynku motoryzacyjnym, oraz zaprzestanie produkcji pandy classic jest powodem redukcji zatrudnienia w tyskim zakładzie, z którego w ciągu najbliższych trzech miesięcy odejdzie 1450 pracowników, czyli ok. 30 proc. załogi. Zwalniane osoby otrzymają odprawy w wysokości od 9 do 18 miesięcznych pensji, w zależności od stażu pracy. Po zakończeniu restrukturyzacji w tyskiej fabryce ma pracować ok. 3,4 tys. osób.(PAP)

mab/ pad/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)