Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

UKNF: w drugim kwartale br. 2743 skargi na instytucje finansowe

0
Podziel się:

W drugim kwartale tego roku do Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego wpłynęły
2743 skargi od klientów firm z sektora finansowego - podał UKNF. Najwięcej zastrzeżeń klienci mieli
do działalności ubezpieczycieli oraz banków.

W drugim kwartale tego roku do Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego wpłynęły 2743 skargi od klientów firm z sektora finansowego - podał UKNF. Najwięcej zastrzeżeń klienci mieli do działalności ubezpieczycieli oraz banków.

Największy wzrost w ujęciu rocznym w drugim kwartale br. odnotowano w sektorze ubezpieczeniowym, gdzie liczba skarg urosła o 89 proc., do 1384. Wśród nich 1119 zażaleń dotyczyło funkcjonowania zakładów ubezpieczeń majątkowych i pozostałych osobowych, a 120 odnosiło się do działalności zakładów ubezpieczeń na życie.

"Złożono także 122 skargi na działalność oddziałów zakładów ubezpieczeń państw członkowskich UE. Ponadto odnotowano 23 skargi na działalność agentów ubezpieczeniowych" - wskazano w czwartkowym komunikacie.

Dodano, że skargi dotyczyły głównie zobowiązań wynikających z umów obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów, polityki informacyjnej, czy nierzetelności agentów ubezpieczeniowych. Klienci zgłaszali też zażalenia dotyczące wysokości wypłacanego odszkodowania, a także odmowy ich wypłat.

Z kolei klienci banków wnieśli 1172 skargi (wzrost o 32 proc. rok do roku). Z danych Urzędu wynika, że najczęściej mieli zastrzeżenia do działalności związanej z udzielaniem kredytów konsumenckimi i pożyczek. Ponadto skarżyli się m.in. na sprzedaż długów firmom zewnętrznym, nieaktualizowanie danych w Biurze Informacji Kredytowej, obsługę klientów, czy problemy związane z udzielaniem kredytów hipotecznych.

Zastrzeżenia zgłaszali też klienci SKOK-ów, wnosząc 54 skargi. To podobny poziom, co w pierwszym kwartale br. UKNF przypomniał, że jego nadzór nad Kasami rozpoczął się pod koniec 2012 r. "Od tego czasu do połowy 2013 r. do Urzędu wpłynęło łącznie 145 skarg. Większość z nich odnosiła się do udzielanych kredytów konsumenckich i pożyczek, działalności związanej z obsługą rachunków i do jakości obsługi klienta" - wskazano w komunikacie.

Do UKNF wpłynęło też 18 skarg na firmy świadczące usługi płatnicze (podmioty inne niż banki). Dotyczyły one m.in. czasu realizacji przelewów, sposobu rozliczenia transakcji oraz reklamacji.

Na sektor kapitałowy wpłynęło 107 skarg. "Wzrost ten, podobnie jak w poprzednim kwartale, wynika z napływu skarg odnoszących się do działalności spółek notowanych na rynku NewConnect i wypełniania obowiązków informacyjnych" - wyjaśnił UKNF. Część skarg dotyczyła także spółek notowanych na rynku regulowanym i związane były z realizacją uprawnień korporacyjnych akcjonariuszy. "Natomiast skargi na działalność funduszy inwestycyjnych oraz firm inwestycyjnych dotyczyły głównie zagadnień o charakterze indywidualnym" - podał Urząd.

UKNF poinformował też, że w ujęciu rocznym odnotowano spadek liczby skarg dotyczących OFE. "W drugim kwartale 2013 r. do UKNF wpłynęło osiem skarg na otwarte fundusze emerytalne, o 93 proc. mniej niż przed rokiem" - czytamy w komunikacie. Stwierdzono, że to efekt wprowadzenia zakazu działalności akwizycyjnej funduszy. (PAP)

rbk/ pad/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)