Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Ulepszanie systemu powiadamiania pogotowia ratunkowego w Katowicach

0
Podziel się:

W Wojewódzkim Pogotowiu Ratunkowym w Katowicach rozpoczęło się wdrażanie
unijnego projektu informatycznego, który ma usprawnić przyjmowanie zgłoszeń na numer 112 przez
dyspozytorów oraz skrócić czas dotarcia karetki do pacjenta.

W Wojewódzkim Pogotowiu Ratunkowym w Katowicach rozpoczęło się wdrażanie unijnego projektu informatycznego, który ma usprawnić przyjmowanie zgłoszeń na numer 112 przez dyspozytorów oraz skrócić czas dotarcia karetki do pacjenta.

Zgłoszenia na numer 112 teraz przyjmuje, w zależności od rejonu, straż pożarna albo policja. Następnie rozmowa przekazywana jest do pogotowia, które ponownie zbiera dane o tym co się dzieje i wysyła ambulans.

"Jeśli system zacznie działać wszędzie, to dyspozytor za pomocą jednego kliknięcia myszką przekaże każde zgłoszenie od razu do nas, zyskując w ten sposób nawet kilkadziesiąt sekund. W przypadku zagrożenia życia to ma bardzo duże znaczenie" - powiedział PAP w środę zastępca dyrektora Wojewódzkiego Pogotowia Ratunkowego ds. Administracji Robert Haberko.

W ramach realizowanego w pogotowiu unijnego projektu informatycznego powstanie interfejs wymiany danych, który przyczyni się do usprawnienia przyjmowania zgłoszeń od pacjentów, ułatwi identyfikację osoby dzwoniącej oraz miejsca, z którego wykonywane jest połączenie. W przypadku np. osób głuchoniemych czy chorych na padaczkę wystarczy, że taka osoba tylko wybierze numer alarmowy, a system ją zidentyfikuje i wyśle do niej najbliższą karetkę.

Jak powiedział PAP zastępca dyrektora Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego Andrzej Szczeponek, wdrożenie systemu informatycznego ułatwi zarządzanie pogotowiem, będzie miało znaczenie przy współpracy z Wojewódzkim Centrum Powiadamiania Ratunkowego.

"Wojewódzkie centrum nadal jest w toku organizacyjnym. Mamy przygotowane pomieszczenia, ale zasadniczy problem leży w braku aplikacji teleinformatycznej do obsługi systemu i łączności" - powiedział. Dodał, że podpatrują rozwiązania wdrażane w województwach wielkopolskim i dolnośląskim. Jeśli wypadną pozytywnie, być może województwo śląskie z nich skorzysta.

Projekt "Utworzenie interfejsu wymiany danych pomiędzy WPR w Katowicach, Pogotowiem Ratunkowym w Częstochowie i Wojewódzkim Centrum Powiadamiania Ratunkowego w celu wdrożenia numeru alarmowego 112 w województwie śląskim" realizowany będzie do końca lutego 2013 roku. Całkowita wartość projektu wynosi ponad 367 tys. zł, z czego 60 proc. tej kwoty - ok. 227 tys. zł zostanie sfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.(PAP)

ktp/ bos/ gma/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)