Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

UNICEF zainaugurował drugą edycję kampanii "Reszta w twoich rękach"

0
Podziel się:

W czwartek zainaugurowano w Gdańsku drugą edycję ogólnopolskiej kampanii na
rzecz dzieci "Reszta w Twoich rękach". Klienci wybranych sklepów chcący pomóc dzieciom, mogą
poprosić o wydanie reszty w tzw. Dobrych Dukatach stanowiących równowartość 5 zł.

W czwartek zainaugurowano w Gdańsku drugą edycję ogólnopolskiej kampanii na rzecz dzieci "Reszta w Twoich rękach". Klienci wybranych sklepów chcący pomóc dzieciom, mogą poprosić o wydanie reszty w tzw. Dobrych Dukatach stanowiących równowartość 5 zł.

Akcję prowadzi wspólnie Polski Komitet Narodowy UNICEF oraz Mennica Polska S.A., która zajęła się wybiciem pamiątkowych krążków.

Jak poinformowała Martyna Markun, specjalista ds. współpracy z mediami polskiego UNICEF, w tym roku dochód z akcji wspomoże dzieci z Madagaskaru. "Przeznaczymy go na budowę szkół, wykształcenie nauczycieli oraz zakup niezbędnych przyborów szkolnych" - wyjaśniła Markun, dodając, że UNICEF chciałby do 2013 roku zaopatrzyć w materiały dydaktyczne i inne udogodnienia ponad 1 tys. szkół na tej wyspie, tak, by zapewnić edukację 240 tys. dzieci.

"Jeden Dobry Dukat wystarczy na zeszyty i ołówki dla trojga dzieci na Madagaskarze" - dodała Markun.

Z kolei, jak wyjaśnił Mariusz Przybylski, rzecznik prasowy Mennicy Polskiej, 9 tysięcy dukatów pozwoli wyposażyć w całości jedną placówkę na wyspie.

Przybylski dodał, że dukaty będą w obiegu, od 14 kwietnia do 1 września. Można je będzie otrzymać (jako resztę) w wybranych - specjalnie oznakowanych sklepach na terenie całej Polski. Jak wyjaśnił Przybylski, nie określono z góry liczby dukatów, jakie zostaną wytłoczone. "Będziemy je produkować w miarę potrzeb" - powiedział rzecznik.

Wyprodukowane przez Mennicę Polską Dobre Dukaty wykonane są z mosiądzu. Zaprojektowała je Urszula Walerzak, projektantka wielu monet kolekcjonerskich dla Narodowego Banku Polskiego. Ich rewers opatrzony napisem "Reszta w twoich rękach" przedstawia dzieci bawiące się piłką na plaży, z kolei awers zdobi logo UNICEF.

Jak poinformował Przybylski, w czasie ubiegłorocznej edycji, która trwała od stycznia do czerwca, Mennica wytłoczyła ponad 400 tysięcy dukatów, co stanowiło równowartość ponad 1,6 mln zł. Sporą część z pozyskanych środków pochłonęły koszty produkcji pamiątkowych krążków oraz koszty rozpropagowania akcji.

Według informacji przekazanych przez Markun, po pierwszej edycji projektu do kasy UNICEF trafiło ponad 440 tys. zł. Pieniądze te zostały wydane na szczepionki przeciwko polio, lekarstwa przeciw odwodnieniu oraz wysokokaloryczne posiłki dla niedożywionych dzieci w uboższych krajach świata.

aks/ abr/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)