Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

UOKIK: kara dla Lidla za reklamy wprowadzające w błąd

0
Podziel się:

Sieć dyskontów Lidl wprowadzała klientów w błąd podczas swojej kampanii
reklamowej - uznała prezes UOKiK i nałożyła na spółkę karę pieniężną w wysokości 1,82 mln zł.
Decyzja nie jest prawomocna; przedsiębiorca może się od niej odwołać.

Sieć dyskontów Lidl wprowadzała klientów w błąd podczas swojej kampanii reklamowej - uznała prezes UOKiK i nałożyła na spółkę karę pieniężną w wysokości 1,82 mln zł. Decyzja nie jest prawomocna; przedsiębiorca może się od niej odwołać.

W styczniu 2012 roku UOKiK opublikował raport dotyczący produktów oferowanych pod własną marką sieci handlowych. Był on wynikiem kontroli Inspekcji Handlowej, która sprawdziła 588 placówek. Sieć Lidl Polska Sklepy Spożywcze rozpoczęła kampanię reklamową odwołującą się do treści tego raportu - w radiu, telewizji, prasie, na stronach internetowych i na billboardach pojawiły się informacje, które wzbudziły wątpliwości Urzędu. Wynikało z nich, że sieć uzyskała w badaniu najlepszy ogólny wynik w zakresie jakości i oznakowania - poinformował w komunikacie UOKiK.

Urząd zanalizował treść i formę tych komunikatów reklamowych. W jego opinii, informacja dotycząca najlepszego wyniku uzyskanego przez sieć dyskontów była nieprawdziwa, a spółka nierzetelnie przedstawiła wyniki raportu z kontroli. Prezes UOKiK uznała, że reklamy przygotowane przez spółkę mogły sugerować, że Urząd jest autorem treści w nich zawartych. (PAP)

(planujemy kontynuację tematu)

ska/ je/ mow/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)