# dochodzi komentarz spółki Electro.pl
#
13.10. Warszawa (PAP) - Spółka Electro.pl, sprzedająca m.in. sprzęt RTV i AGD przez internet, naruszyła zbiorowe interesy konsumentów - uznał UOKiK. Urząd nałożył na firmę karę 41 tys. 122 zł. Przedsiębiorca zaprzestał stosowania kwestionowanych przez UOKiK postanowień w regulaminie.
Zastrzeżenia prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) dotyczyły postanowień zamieszczonych w regulaminie spółki Electro.pl. Postępowanie w tej sprawie zostało wszczęte na podstawie zawiadomienia konsumenta.
Spółka nie zgadza się z zarzutami Urzędu i zapowiada odwołanie od jego decyzji.
Jak poinformował Urząd, firma uzależniała rozpatrzenie reklamacji przesyłki od sporządzenia protokołu szkody z kurierem. "Zdaniem Urzędu, obowiązki określone przez Electro.pl są nadmiernie uciążliwą formalnością, niewymaganą przez przepisy. Zgodnie z prawem nie można uzależniać dochodzenia roszczeń w przypadku zakupu wadliwego towaru od spisania protokołu szkody" - podkreślił UOKiK.
Prezes UOKiK zakwestionowała też warunek, zgodnie z którym sklep nie ponosił żadnej odpowiedzialności za opóźnienia w dostawie przesyłek. Według Urzędu, jeżeli dostawa towaru opóźnia się, konsument powinien mieć prawo odstąpienia od umowy.
Postanowienia zakwestionowane przez prezes UOKiK w regulaminie Electro.pl zostały uznane przez sąd za zabronione i znajdują się w rejestrze klauzul niedozwolonych.
Decyzja Urzędu nie jest ostateczna, ponieważ przedsiębiorca może odwołać się do sądu.
Spółka Electro.pl w przesłanym PAP komentarzu do decyzji UOKiK podkreśliła, że "nie warunkowała rozpatrzenia czy przyjęcia reklamacji sporządzeniem protokołu przez kuriera przy odbiorze towaru". Dodała, że nie zgadza się z argumentami zawartymi w decyzji UOKiK.
"Zamierzamy złożyć od niej odwołanie. Sprawa przekazana została do naszej kancelarii prawnej. (PAP)
dol/ pad/