Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

USA: Wciąż nie wiadomo, dlaczego piloci przegapili lądowanie

0
Podziel się:

Wciąż nie wiadomo, dlaczego załoga samolotu linii Northwest Airlines
"przegapiła" w środę lądowanie w Minneapolis i dlaczego przez godzinę z pilotami nie udawało się
nawiązać kontaktu. W sobotę drugi pilot tej maszyny dementował różne plotki, ale nie powiedział, co
naprawdę działo się w kokpicie.

Wciąż nie wiadomo, dlaczego załoga samolotu linii Northwest Airlines "przegapiła" w środę lądowanie w Minneapolis i dlaczego przez godzinę z pilotami nie udawało się nawiązać kontaktu. W sobotę drugi pilot tej maszyny dementował różne plotki, ale nie powiedział, co naprawdę działo się w kokpicie.

Richard Cole zapewnił w wywiadzie dla agencji Associated Press, że nie było żadnej kłótni między nim a kapitanem Timothym B. Cheneyem i że żaden z nich nie zasnął podczas lotu. Twierdził też, że bezpieczeństwo pasażerów w żadnym wypadku nie było zagrożone. Ale incydentu nie chciał wyjaśnić. "Powiedziałbym więcej, ale i tak już powiedziałem o wiele za dużo" - oświadczył.

Kontrolerzy lotów przez ponad godzinę próbowali w środę skontaktować się z pilotami przez radio i przez telefony komórkowe. Postawiono w stan pogotowia Gwardię Narodową. Samolot przeleciał 240 kilometrów poza lotnisko w Minneapolis.

Cole konsekwentnie odmawia wyjaśnień. Twierdzi natomiast, że nic wielkiego się nie stało i że "wciąż się zdarza, że samoloty tracą kontakt z ludźmi na ziemi".

Policja poinformowała w piątek, że testy wykazały, iż obaj piloci byli trzeźwi. Dlaczego więc "zapomnieli" wylądować w Minnesocie, prowadząc maszynę ze 144 pasażerami? Większość ekspertów skłania się ku opinii, że zasnęli w kokpicie podczas lotu z San Diego. Pojawiła się też wersja o jakiejś zażartej dyskusji między kapitanem a drugim pilotem.

"Czarna skrzynka", rejestrująca rozmowy pilotów, niestety nie na wiele się przyda. W owym samolocie zainstalowane jest urządzenie starego typu, rejestrujące tylko ostatnie 30 minut. W tym przypadku zachowane zostały więc głównie rozmowy w kokpicie w czasie, gdy maszyna wracała już znad Wisconsin do Minneapolis. Nowe urządzenia rejestrują całe dwie godziny.

Kiedy w końcu nawiązano kontakt radiowy z załogą, kontrolerzy lotów polecili wykonanie serii zwrotów, żeby się upewnić, że piloci panują nad maszyną. Samolot wylądował szczęśliwie, choć z opóźnieniem. A to, co naprawdę działo się w kokpicie, pozostaje tajemnicą, przynajmniej na razie. Stosowne gremia prowadzą śledztwo. (PAP)

az/ ap/

4999 9787

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)