Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

W 2007 r. w internecie kartami opłacono blisko 2 mln transakcji

0
Podziel się:

W 2007. w internecie kartami opłacono prawie 2 mln
transakcji, czyli o 158 proc. więcej niż rok wcześniej. Ich
wartość wyniosła w ub. r. 488 mln zł i była wyższa o 169 proc. -
wynika z raportu Money.pl i eCard SA.

W 2007. w internecie kartami opłacono prawie 2 mln transakcji, czyli o 158 proc. więcej niż rok wcześniej. Ich wartość wyniosła w ub. r. 488 mln zł i była wyższa o 169 proc. - wynika z raportu Money.pl i eCard SA.

Wyniki badań pokazują, że karty płatnicze są przede wszystkim wykorzystywane przy drobnych zakupach. Średnia wartość takiej transakcji w ub. r. wynosiła 248 zł. Rok wcześniej było to o 10 zł mniej.

Jednak - jak podkreślili autorzy raportu - to znacznie mniej niż w latach wcześniejszych, kiedy średnia płatność kartą w sieci wynosiła 322 zł w 2005 r., czy 404 zł w 2004 r.

Z raportu wynika, że najczęściej sięgamy po karty, płacąc za usługi telekomunikacyjne, oprogramowanie komputerowe czy też dostęp do usług internetowych. Tego typu płatności stanowią 22 proc. wszystkich internetowych płatności kartą.

Druga w kolejności jest turystyka. Płatności za wycieczki, bilety lotnicze czy rezerwacje hotelowe to 17 proc. wszystkich takich transakcji. 16 proc. stanowią płatności za ubezpieczenia i usługi finansowe, a 14 proc. za książki, prasę lub płyty. Tymczasem - jak zauważyli autorzy raportu - książki są jednym z produktów najczęściej kupowanych w internecie.

Zdaniem twórców analizy, w 2007 r. mocno wzrosła liczba Polaków, którzy kupują w sieci. W ub. r. w sklepach internetowych zakupów dokonało 42 proc. internautów, podczas gdy rok wcześniej 26 proc. W niewielkim stopniu zwiększyła się liczba uczestników aukcji. W 2007 r. co piąty internauta handlował na platformach aukcyjnych. Podobnie było rok wcześniej.

Jak podkreślili autorzy raportu, Polska jest daleko w tyle w stosunku do krajów wysoko rozwiniętych. Według danych SMG/KRC, w ub. r. 51 proc. polskich internautów nigdy nie kupowało w sieci. Podczas gdy, zgodnie z danymi firmy badawczej Nielsen - średnia światowa wynosi 14 proc.

Polacy coraz częściej płacą kartami nie tylko w internecie. W 2006 r. dokonali 35,4 mln transakcji kartami płatniczymi. "W 2007 r. z pewnością będzie dużo więcej - tylko do końca września liczba bezgotówkowych transakcji kartowych sięgnęła 33,1 milionów" - czytamy w raporcie.

Z raportu wynika też, że Polacy posiadają ponad 26 mln kart płatniczych. Co trzecia karta na rynku (69,15 proc.) to karta debetowa. Najszybciej przybywa jednak kart kredytowych. We wrześniu 2007 r. było ich ok. 7,5 mln.

Zdaniem prezesa Zarządu eCard Konrada Korobowicza, na tak dynamiczny wzrost liczby i wartości internetowych transakcji kartowych wpłynął m.in. wzrost zamożności Polaków oraz większe zaufanie do transakcji elektronicznych.

Business Development Manager Marta Smaga uważa, że "internauci przekonali się już, iż kupowanie w internecie jest prostsze, wygodniejsze, a często także dużo tańsze niż w sklepach tradycyjnych".

Handel detaliczny przyciąga klientów atrakcyjnymi cenami, szerokim asortymentem czy też wieloma metodami regulowania należności - dodał Korobowicz. (PAP)

internet
wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)